Soms ben ik zo trots op m'n makker.
Wat is het toch een verstandige hond t.o.v. andere honden.
Hij kan heel goed en snel inschatten wat voor vlees hij in de kuip heeft en laat agressieve honden (bijna) altijd langs hem afglijden.
Vorige week kwam, voor mij ongezien en voor Stapper echt op 't laatste moment gehoord, razendsnel een Drentse Patrijs met niet zulke goede bedoelingen, ons achterop.
Vlak langs Stapper draaien, flink opgeheven staart en kop. Zo'n zachte onheilspellend grom.... Ik probeerde een goede positie te vinden en had m'n klompen aan
Stapper loste bijna op, zo onzichtbaar maakte hij zich. Het figuur droop uiteindelijk af. Dit soort honden geven nu dat gezeur over losloopgebieden
De Australische Herder Jasper, waar Stapper ooit eens een klein knokje mee had, komen we nog wel eens tegen. Die is na z'n castratie over gegaan tot negeren. Hij dwingt z'n baasje overigens nog steeds af met z'n blik.
Als er gedonder in het wandelroedel is, blijft Stapper ook altijd rustig buiten schot.
Tijdens de wandeling bij 't blauwe meer (zie foto's) kwamen we twee Austalische Herders tegen. Dik geknok met Vlekkie en Diesel er ook direct bovenop. Eén van de mopsen staat dan op afstand vreselijk te blaffen... En Stapper.., die kijkt rustig toe.
Toch wel erg relaxed hoor, zo'n hond. Hij is niet veel veranderd na z'n castratie. Ook z'n positie in het wandel roedel lijkt niet echt anders geworden. Als er vreemde teefjes in het spel zijn misschien wel. Daar doet hij niets meer mee, of het moeten leuke speel-honden zijn.