Boswachter

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Erna

Boswachter

Bericht door Erna »

Wat jammer, vanochtend kwam ik de boswachter tegen.
Ik loop met Lisa in het bos bij stichting AAP in de buurt, en weet dat zij daar niet los mag. :oops: Ik loop daar regelmatig met Lisa want in dat stuk bos zitten geen konijnen en dat loopt wel zo prettig af en toe. Nooit een boswachter gezien. En Lisa doet niet vervelend, sloopt niets.
Ik zie een auto aankomen in de verte en lijn Lisa aan, denk nog verdorie wat doet een auto nu hier midden is het bos op een wandelpad. Dichterbij zie ik dat het een auto van staatsbosbeheer is.
Aardige boswachter, leuk met hem staan praten. Maar ben nu wel mijn konijnlose stukje bos kwijt, want ik ga daar nu niet meer lopen met Lisa. Aan de lijn vind ik het voor haar niet zo leuk n.l. En ik kan mijn leugentje dat ik het niet wist dat honden niet los mogen lopen niet nog een keer gebruiken.
Almere heeft heel veel bosgebied, jammer dat er maar zo weinig opengesteld is voor mensen die hun hond los willen laten lopen. :cry:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Re: Boswachter

Bericht door Martine »

Wat vervelend Erna, ik moet er niet aan denken dat de honden niet even los kunnen uitrazen. Dat hebben ze hier nu 24 uur niet kunnen doen en dat is aan hun gedrag te merken. Ik bof maar dat er hier heel veel plekken zijn waar ze los mogen. :) Kom maar gezellig eens deze kant op! :thumbsup:

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

Waardeloos Erna, maar helaas weten we er hier inmiddels ook alles van. En was het nou maar logisch, maar soms slaat het nergens op. Ik denk dat er door veel "mooiweerhondenbezitters" in het verleden een hoop is verstierd.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Martine schreef:Wat vervelend Erna, ik moet er niet aan denken dat de honden niet even los kunnen uitrazen. Dat hebben ze hier nu 24 uur niet kunnen doen en dat is aan hun gedrag te merken. Ik bof maar dat er hier heel veel plekken zijn waar ze los mogen. :) Kom maar gezellig eens deze kant op! :thumbsup:
groet, Martine
Ja, ooit moet die strandwandeling er eens van komen. Moet dan wel goed opletten of ik niet die ieniemienie kleine kuiltjes zal stappen.

De stukken bos waar Lisa los kan zijn hier niet zo groot. Bij het stuk bos vlak bij de manege in Almere Buiten mogen honden wel los, gelukkig gaat Lisa meestal niet achter de paarden aan. Als ik een paard aan zie komen moet Lisa naast me zitten tot hij weer weg is, meestal gaat dat goed. Er zitten wel veel konijnen in dat stuk bos, en Lisa vindt het maar al te leuk om daar achteraan te rennen. In de winter, als je een eind door het bos heen kan kijken zie je pas hoe ver Lisa gaat. Vind ik op zich niet zo erg, want ze komt altijd weer terug. Maar het stuk bos ligt in de hoek van de A6 en de A27. Nu zit er wel een slootje tussen, en Lisa heeft een hekel aan water, maar ik vind het doodeng als zij daar in de buurt komt.
Dan hebben we nog het Vaartsluisbos, een eldorado voor Lisa, heb ik gisteren nog gelopen. :konijn: :konijn: :konijn: :konijn: :konijn: :konijn: :dog:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

loes schreef:Waardeloos Erna, maar helaas weten we er hier inmiddels ook alles van. En was het nou maar logisch, maar soms slaat het nergens op. Ik denk dat er door veel "mooiweerhondenbezitters" in het verleden een hoop is verstierd.
Ik snap het soms ook niet, want waar ik vanochtend liep heb ik nog nooit wild gezien. Die zijn er in andere bossen wel waar honden niet los mogen, dat snap ik dan nog wel.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

De logica is hier ook ver te zoeken.
De bordjes met 'Honden aan de lijn' zijn nog niet klaar gelukkig.
Maar het zal er toch van komen deze zomer :?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Jeanette schreef:De logica is hier ook ver te zoeken.
De bordjes met 'Honden aan de lijn' zijn nog niet klaar gelukkig.
Maar het zal er toch van komen deze zomer :?
Jeanette bij jullie kan je zo mooi wandelen, jammer dat de honden op de meeste plaatsen niet meer los mogen van de zomer.
Zou voor mij een reden zijn om dat mooie huis in Drenthe niet meer te huren voor een vakantie, zoek mijn heil wel op plekken waar Lisa wel los mag lopen.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Groot gelijk, dat gaat gasten kosten hier !!!

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Jammer hoor. Wij zullen er ook aan moeten geloven....
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Ik snap trouwens niet wat hier de zin van is, want juist mensen met honden trekken graag de natuur in. Hebben vaak een hond om die reden. Zouden honden nu inderdaad de dieren (en welke dieren?) zo erg verstoren dat de hele natuur in de war raakt? IK heb in al die ruim 30 jaar met honden ze nog nooit ook maar 1 dier daadwerkelijk zien vangen.
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Nou ja, ze jagen wel vaak dieren op en brengen onrust.
Vooral de bodembroeders en de vogels die in het lage struikgewas zitten.
Zo af en toe zal er best een konijn gepakt worden. Zeker als er roedels op jacht zijn.
Maar zoals er nu met losloopgebieden om gegaan wordt, is kortzichtig en alleen vanuit de visie van 'natuur'liefhebbers van achter een bureau denk ik. :boos:

Erna

Bericht door Erna »

Ik denk ook dat het te ver wordt doorgedreven, al zal er best wel eens het een of ander diertje de klos zijn. Zeker honden in roedels kunnen kwalijk zijn bij het jagen.

Terwijl ik gisteren heerlijk bij het Animel Event liep is Pim wezen lopen met Lisa.
Hij ging naar het Vaartsluisbos waar heel veel konijnen zitten. Daar wil Lisa natuurlijk achteraan. Ik denk dat Lisa zo'n konijn nooit zal pakken, het zit 'm voor haar in het achteraan rennen.
Gisteren zag Pim een jonge vogel in het gras zitten (groter dan een pulletje van een eend) en wilde Pim Lisa aan lijnen vóór zij het beestje in de gaten kreeg. Helaas, te laat, Lisa had het diertje ook ontdekt. Maar tot Pim zijn grote verbazing ging Lisa het beestje aan alle kanten likken. Dat bleef eerst in doodsangst zitten. Even later toch een stukje opgeschoven en Lisa begon het opnieuw te likken. Vond het heel bijzonder toen ik dit van Pim hoorde.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat wonderlijk toch!
Wat zou ze dan 'denken' ???
Wel erg lief. :kus:

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Een pup met zwemvliezen en vleugels :scratch: :lol:

Nederland is gewoon overvol, er blijft te weinig natuur over, die we ook nog eens met z'n allen moeten delen. Ik kan me storen aan plaatsen waar ze van die runderen neerzetten. Afstand houden, en honden (uiteraard) aan de lijn. Maar die beesten gebruiken zelf geen meetlat!

Je hebt geluk gehad dat die boswachter je geen bekeuring heeft gegeven.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

loes

Bericht door loes »

Wat lief Erna. Zoiets hoor je wel vaker en natuurlijk jagen veel honden alleen omdat er iets voor ze uitrent. Net zoals de meeste honden een kat die stil blijft zitten of zelfs op ze afkomt eigenlijk alleen maar eng vinden.
Ik houd van dieren en vind het verschrikkelijk als ze kwaad worden gedaan of pijn lijden, maar dat een bepaalde bijnauitgestorven-vogelsoort zou verdwijnen omdat wij en onze honden er lopen, sowhat? Er is dan gewoon te weinig plaats voor die soort, hoe jammer ook.
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

:hmm:
Bij wegmisbruikers riep iemand :
wat kan jou dat nou schelen als ik mij doodrij!

Op deze manier inderdaad weinig, maar ten koste van wie of wat?

Hele bouwprojecten worden soms stilgelegd voor een of ander diertje.
Dan ben je pas goed de sigaar. Hond aan de lijn valt dan nog alles mee.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Als een wegmisbruiker zich roekeloos gedraagt en ook nog zulke dingen zegt, mag hij van mij een stevige boom tegenkomen.

Mary hoe heet die "muis" uit Limburg ook al weer, waar toen zo'n heisa om is geweest?

Kwam vanmiddag iemand tegen die vertelde dat het stuk bos waar zij al jaren loopt inmiddels ook niet meer toegankelijk is voor een loslopende hond. Maar de brommers scheuren je daar op het fietspad voorbij. :boos:

Helaas, de vogel is dood. Lisa bleef vanmiddag nogal lang snuffelen op een plek. Ben gaan kijken wat haar aandacht trok. Het beestje lag op een hele andere plek vertelde Pim. Veel verder bij het water vandaan. Of het daar nu zelf naartoe is gegaan of door een hond is meegenomen? Het beestje was nog helemaal gaaf.
Het lijf ongeveer 12 cm, lang nekje, geel met bruin gesteept, rood-bruinachtige pootjes met zwemvliesjes er tussen. :scratch:

Mary

Bericht door Mary »

Volgens mij een korenwolf.

Jong van een fuut, vanwege de strepen?

Mary

Bericht door Mary »

fuut.jpg
fuut.jpg (24.39 KiB) 3589 keer bekeken

Erna

Bericht door Erna »

Hij lijkt er wel wat op Mary, kleur was alleen anders.
Ooo ja, de korenwolf.

Gesloten