Uitlaten

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Renate

Uitlaten

Bericht door Renate »

Hoe vaak worden jullie smousjes uitgelaten?

Phoebe gaat 3 of 4 keer per dag en daarvan altijd 1 of 2 keer een rondje van 20-30 minuten door het bos. Martijn laat Phoebe 's morgens uit voordat hij gaat werken. Dat is altijd tussen 6 en 7 uur. Ik ga vervolgens tussen 11 en 12 uur. Eind van de middag nog een keer en dan natuurlijk een piepklein rondje voor we naar bed gaan.

Heel soms ben ik te laat 'smorgens en vervalt de wandeling tussen 11 en 12. Dan ga ik rond 14 uur en 's avonds ook wat vroeger (21 uur) en langer.
Phoebe doet het prima met 3 keer uitlaten, maar zelf heb ik dan altijd het idee dat ik haar verwaarloosd heb?

Mary

Re: Uitlaten

Bericht door Mary »

's morgens een uur.
's middags een half uur.
na het avondeten een half uur.
voor het naar bed gaan een half uur.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Tsja....

Bericht door Jeanette »

Wij mazzelaars hebben veel tijd en een bos achter ons.
Dus 's morgens een wandeling van 1 of 1,5 uur. Dan nog verdeeld over de dag, drie heide rondjes van ong. 20 min. Maar...........volgens mij hangt het ook af wat je daarnaast met je hond doet. Wij 'oude' lieden, hebben niet altijd zin om binnen met Stapper te spelen. Ook tijdens het wandelen kun je lekker oefenen. Maar Stapper houdt zichzelf vaak bezig. Dus misschien zijn wij wel ontaarde Smouzen ouders :?
Daarom ben ik wel benieuwd naar de thema middag over Samen spelen, op de ledenvergadering middag 22 april a.s. Die smousjes zijn zulke slimmerikjes. Stapper verzint zelf vanalles. Sok spelletjes. Uitdaag dingetjes met de kippen en schapen. Als je hem zijn gang laat gaan gaat hij over de grens. Dus wij kunnen wel wat ideetjes gebruiken. :roll:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Wendy

Bericht door Wendy »

Wij laten onze Pepper uit als we opstaan; meestal rond 07.00 uur, in de weekenden wil dat al snel 08.30 worden..
Dan rond de middag; soms voor 12.00 uur, soms na 13.00 uur.
Daarna weer na het avond-eten, en een klein rondje voordat we naar bed gaan.

Het 1e en laatste rondje zijn korte rondjes
De ander keren loop ik wel langer, van 20 minuten tot 45 /60 minuten.
Ook speelt Pepper vaak buiten, m.n. in de ochtend.
s'middags na het uitlaten gaat ze vaak slapen, totdat de kids weer thuis komen.
Dan moet er weer gespeeld worden, waarna ze tegen etenstijd in slaap valt. (handig tijdens het eten koken en eten.. :wink: )
Het buitenspelen wordt momenteel wel erg bewaakt; ze is erg haar best aan t doen om Australie te vinden, en de nieuwgeplaatste beuken heg is ook érrug interresant !! :x :(

Erna

Bericht door Erna »

Lisa gaat vier keer per dag uit, waarvan één keer naar bos of strand.
groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Monique

Bericht door Monique »

Jojo gaat 1 keer per dag lang uit (half uur: hij is nog klein :wink: ) en 4 tot 5 keer per dag kort. Om 7 uur 2 minuten, om 8 uur 15 minuten, om 12.30 uur 5 minuten, om 15.00 uur lange wandeling in het bos (half uur dus), na het eten 15 minuten, voor het slapen gaan 10 minuten.

Vandaag weer een mijlpaal bereikt in zijn ontwikkeling. Hij tilde zijn achterpoot op bij het plassen :wave: , ik meende het al een keer eerder gezien te hebben een paar dagen geleden en ik zag ook wel dat hij steeds meer kleine plasjes deed ipv in 1 keer de hele blaas leeg plassen (was wel makkelijker :? ). Maar nu was het overduidelijk :!: .
Hij wordt een grote jongen :lol:

marcel

hond uitlaten

Bericht door marcel »

hallo allemaal
ff een topic hond uitlaten:
waar lopen juli meestal is dat door het bos of door de stad of dorp en loop je altijd hetzelfde rondje e.z.v
ik kwam vanmiddag thuis...ik was namelijk ff naar hoorn op de fiets,en ik was 15 weer thuis dus meteen weer met rex opstap,en dat was wel een biesonder leuk rond wand ik kwam een vrouw tegen met hetzelfde ras tegen als rex.en vroeg ik ( of zij ik)dit is een kruising friese stabij ja dat klopt zij ze ik heb heb haar met der tijd hier in in het dorp gekocht als pup.ik zij dat zij de zus van rex wel eens kon zijn,wand toen was er een vrouw uit haarlem en dat was dece en alles klopte wat ik zij.nou dus na 12 jaar heeft rex zijn zus ontmoet leuk is dat he.ze zij dat rex er goed uit zag....en zo hebben we nog wat door gepraat zij woond nu weer hier op het dorp erggggg leuk

Mary

Re: hond uitlaten

Bericht door Mary »

Leuk, de wereld is maar klein.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dat is toch wel een heel bijzondere ontmoeting :dog: :dog:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Zo kom je nog eens iemand tegen!
Leuk hoor. :)
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jajo

Bericht door Jajo »

Dat zijn van die zonnige ontmoetingen, zelfs als het regent, zoals vandaag!
Leuk hoor.

Jozé

Erna

Bericht door Erna »

Marcel dat is een leuke verrassing. Het is altijd erg leuk om nestgenoten van je eigen hond te ontmoeten. Zag Rex zijn zus er ook mooi uit?
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

marcel

Bericht door marcel »

nou nee die zag er echt niet uit de bouw was wel prezies als rex deze hond (zusje) had vreemde bulten in zijn nek waar hij niet last van had.de hond was vrij bruin getekend een lichtere kleur over zijn oog en de andere donkerder.ik weet er nog van dat ik toen de 1ste was die de pups zag dus had ik de 1ste keus.en had hem maar meteen de naam rex gegeven van de politie programma Commissaris Rex

Mary

Bericht door Mary »

Rex was al 6 maanden toen je hem kreeg.
Heeft hij al die tijd bij de fokker gezeten?

Martine

Bericht door Martine »

leuk Marcel! En dat na 12 jaar...

Ik probeer met Bobbie 1 grote bos- of strandwandeling per dag te doen. Verder doet hij het met blokjes door het dorp. (en als het heel slecht weer is, mag hij van mij gewoon in de tuin)
De afgelopen dagen is Bobbie er erg bij ingeschoten, maar dat gaan we morgen goedmaken in het bos. Hij heeft wel een nieuwe bal en een doos honden-cakemeel gekregen van me om te vieren dat hij vader is geworden. Die cake gaan we morgen voor hem bakken.

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

marcel

Bericht door marcel »

ja dat klopt en ik kon zo vaak kijken dat ik wilde dus dat deed ik dan ook mooi,en zo kon hij zijn naam een beetje oefenen met dec kon ik hem ophalen.het was toen erg koud buiten en ik mocht ook een halve zak voer mee nemen.en moet je nu kijken het een schat van een hond.

andrea21

Bericht door andrea21 »

Jeetje 6 maanden is wel lang hoor voor een puppie om bij de fokker te blijven :?
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Erna

Bericht door Erna »

Jammer dat je Rex niet met acht weken hebt gehaald. Gingen de andere pups wel allemaal rond de acht weken weg?

marcel

Bericht door marcel »

ik kreeg hem 11 dec 1996 in huis dus als ik van deze tijd terug tel dan kan dat geen 6 maanden zijn,ik heb toen der tijd niet zijn geboorte dag opgeschreven

Mary

Bericht door Mary »

Tuurlijk.

Gesloten