Zenuwen en afreageren.

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Gesloten
Ariënne

Zenuwen en afreageren.

Bericht door Ariënne »

Roosje heeft nog maar eens de telefoon/internetdradan doorgebeten! :o Maar zoals jullie zien zijn de eindjes weer aan elkaar geknoopt! :) Het werkt allemaal weer!
Ook was ze vanmorgen aan het slepen met houtblokken.
Ik vraag me af wat dit soort gedrag veroorzaakt. Ze doet zoiets misschien om iets af te reageren. :scratch: Ze reageert nl wat zenuwachtig op de jonge poesjes in huis en daarnaast heb ik het wat drukker en ben wat vaker van huis en heb dus minder aandacht voor ze.
Je zou zeggen dat je ze dan bewust wat meer aandacht moet geven en daarnaast natuurlijk moet zien te voorkomen dat ze bij de draadjes kan komen. (Ik had ze al afgeschermd, maar niet voor 100%.)
Tips en ideeën zijn welkom!
Afbeelding

Jeanette

Re: Zenuwen en afreageren.

Bericht door Jeanette »

Hmmm... :scratch: De draadjes beter afschermen kan natuurlijk nooit kwaad. :mrgreen:
Het lijkt mij dat je helemaal gelijk hebt. Druk, jonge poesjes, Vera is ook wat van slag misschien en wellicht pikt Roosje dat ook op.
Ze gaat nu ook nog puberen denk ik, bijna 9 mnd. oud, dus ... :?:
Bewust meer aandacht, als je daar tijd voor hebt, maar ook duidelijkheid denk ik (i.v.m. het puberen).
Slepen met het hout deed Stapper ook. Mag absoluut niet. Dus als ik het zag...hup zat ik er bovenop. Na een poosje was het over.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Tja, alles bij elkaar, net een foute tijd voor zoveel drukte.
Zoals Pim zonodig ineens op de bank moest zitten.
Alleen was het bij hem tijdelijk protest-gedrag, bij Roosje
is het gelijk grenzen verleggen door de leeftijd.
Is mee nog een optie?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het is echt even alles bij elkaar inderdaad.
Mee is geen optie. Nog een weekje en dan zal Nina ongeveer verhuisd zijn.

De honden zoeken elkaar wat meer op en zelfs Vera (inderdaad wat van slag) gaat bij Roosje in de mand liggen! (Heeft toch alles met de nieuwe roedel te maken, denk ik.) Verder ging Roosje (!) vanmiddag tekeer tegen een buurvrouw, die met haar zoontje naar de poesjes kwam kijken.
Vanavond hebben de poesjes samen met Vera op een stoel gelegen. De poesjes sliepen en Vera heeft gesnuffeld en de wacht gehouden, maar als er beweging in de zaak komt, is het weer heel spannend.
En Roosje aan het puberen... Ik merk het wel als we terugkomen van wandelen en ze nog even wat vogels op wil jagen ipv mee te komen als ik roep. Maar verder valt het me mee.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Mooi, er worden al kleine stapjes genomen.
Gek hè, ik dacht dat Vera wel sneller zou wennen. Tenslotte is ze met katten opgegroeid. Je kunt er dus geen peil op trekken.
Wie weet, gaat het hele spul in de toekomst wel met z'n allen in die 6 persoons mand. :)
Als het wat minder hectisch is, zal het zeker beter gaan. Nog even doorbijten misschien :|
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik denk het ook: straks komt het wel goed.
Wat grappig is, is dat de poesjes lekker spinnen als Vera snuffelt. Dus dat is alvast mooi! Ja, die woonbootmand komt vast van pas! :P
Roosje had eerder al kennis gemaakt met Poes Job. Was ik even vergeten, maar was ook nogal 'eng'.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Als de verhuizing van Nina achter de rug is komt er weer rust in de tent.
Vera begint aan de poesjes te wennen, ergens vindt ze het wel leuk, maar toch nog een beetje eng. En als Roosje ziet dat Vera minder afstandelijk is zal het met haar ook beter gaan.
Hoe reageren de katjes op de honden, blijven ze rustig of wordt er geblazen?
En hoe is het met de zindelijkheid, geen ongewenste plasjes meer in huis gehad?
Je hebt het maar druk met alles Ariënne.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

Had je berichtje niet gelezen, mooi dat de poesjes blijven spinnen.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Gesloten