Verkeer

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Renate

Verkeer

Bericht door Renate »

Verkeer is voor Phoebe levensgevaarlijk. Ze loopt echt zonder erg voor een auto, wijkt niet voor een fiets. "Rij maar om me heen.", schijnt ze te denken.
Des te meer reden om Phoebe aangelijnd te laten lopen.

:autorijden: :dog:

Toch kom ik wel eens honden tegen die wel gevoel voor verkeer hebben. Die blijven netjes op de stoep. Wachten als er een auto komt zonder dat het baasje de hond daarop attendeert.

Zijn jullie hondjes 'verkeersveilig' (voor zover je daarvan uit mag gaan natuurlijk)? En zo ja, heb je ze dat zelf aangeleerd?

Mary

Re: Verkeer

Bericht door Mary »

Renate schreef:
Zijn jullie hondjes 'verkeersveilig' (voor zover je daarvan uit mag gaan natuurlijk)? En zo ja, heb je ze dat zelf aangeleerd?
Ik heb daar mijn uiterste best op gedaan. Totaal mislukt.
Hij kijkt helemaal nergens naar en loopt dus ook altijd aan de riem.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nee, helaas niet. Totaal onbetrouwbaar!
Ik probeer de dames naast me te laten lopen als ik op de doorgaande weg zonder stoep loop. Dat gaat soms redelijk, maar er hoeft maar een interessant kevertje (zoals net: een mooie rooie) te lopen, of het is mis - als ik niet ingrijp tenminste.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ik vertrouw Lisa ook niet in het verkeer, loopt altijd aangelijnd waar auto's kunnen rijden. Ziet ze een kat, blik op oneindig en gáááán. :dog:
Er zijn wel cursussen voor verkeersveilige hond.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Nee, Stapper kan wel netjes naast lopen, maar altijd aan de riem. Als hij een leuk mens of andere hond ziet................ :boogie:
Het zal ook wel aan mij liggen. Dat super volgzame aan je hiel geplakt zitten hoeft van mij niet. Dus train ik niet op absolute gehoorzaamheid. Gewoon goed naast lopen zonder te trekken is mij best.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Ik heb het Lisa ook niet zo netjes geleerd, zij wil bij onverwachte dingen nog wel eens een ruk aan de riem geven :oops:
Daar waar het gevaarlijk kan zijn loopt ze aan de riem.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Monique

Bericht door Monique »

Mijn honden ook niet :cry: . Het is het jachtinstinct waar ik bang voor ben....als er aan de overkant een kat loopt weet ik zeker dat ze er beiden achter aan gaan. Laatst ging het nog maar net goed met Jojo; vanuit de tuin kan hij naar de voorkant van de straat kijken. Het hekje stond op een kiertje, hij zag een kat bij de overburen de tuin inschieten en hij op volle snelheid erachteraan :shock: ! Gelukkig kwam er op dat moment geen auto aan, enkele seconden later wel, dat had dus helemaal verkeerd af kunnen lopen :oops: .

wubke

Bericht door wubke »

Juist ja, zo zijn mijn smouzen ook. Geen idee van verkeer. Dus ook aan de lijn langs de weg.
Mijn Golden liep altijd los en was op afstand bestuurbaar, maar alleen als hij vond dat het nodig was. Riep ik midden in het bos "halt" keek hij eens om en dacht:'" waarom zou ik", en liep dan door.....moesten we oversteken ging hij netjes zitten wachten tot we samen veilig over konden. Ik zie dat met mijn smouzen nog niet gebeuren, ik durf het niet te riskeren.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Finny liet ik rustig los lopen op de stoep, hier in de wijk, maar niet langs de heel drukke Rijksweg. Ze weet ook wat "op de stoep" betekent.
Maar omdat hier tegenwoordig een b.o.a. rondfietst/loopt of met de auto , heb ik haar weer netjes aan de lijn, want loslopen op straat kost een boel eurotjes.
Guusje heb ik om die reden dat nooit aangeleerd, en is dus onbetrouwbaar.
Alleen het laatste plasje 's avonds lopen de dames samen met Peter of mij los naar het plantsoentje vlak bij huis.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Renate

Bericht door Renate »

Zo'n ambtenaar hebben wij hier ook. Ik vind het zo'n zak. Laatst heeft hij een meneer bekeurd met een bejaarde poedel (geweldig leuk beest dat inmiddels niet meer onder ons is) omdat-ie haar te lang los liet lopen. Hij was namelijk al 6 meter voorbij de loslaatstrook.
Als je het zwart-wit bekijkt heeft die ambtenaar helemaal gelijk, maar wat mij betreft valt hij onder de :sortof: zeikerds onder ons.
50 euro moest die arme baas betalen. Tja, waar gaat het over. Wie heeft er last van?

Als ik er heel kritisch naar kijk, heb ik vaker last van aangelijnde honden (van die felle Jack Russels die naar Phoebe blaffen en happen bv) dan van de loslopende.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Zo werd het baasje van Susie en Boris uit Tegelen bekeurd, toen hij met het stel een balletje gooide op een afgelegen omheind veldje. 70,00 euri was die arme Piet Steegs kwijt. Hij baalde daar enorm van, maar durft ze nu niet meer los te laten.

Van die uitvallende Jack Russels hebben we hier ook :twisted: . Finny en Guusje reageren daar dan heel sterk op. Als ik ze zie, laat ik ze "af" liggen, en dat helpt heel goed.
Gelukkig vinden de baasjes van die Jackies het ook vervelend, en corrigeren dan. (maar niet genoeg naar mijn zin)!
Charlotte

Renate

Bericht door Renate »

Ik moet er wel bij zeggen dat ik inmiddels iets tegen Jack Russels heb hoor. Ik vind ze zo gemeen (een uitzondering daargelaten, want ik kom welgeteld ook altijd één leukertje tegen).
Altijd dat gekef en dat uitvallen om niks. De buurhonden zijn al een aantal keren door Jacks in hun poten gebeten. De politiehond is een keer 'aangevallen' door een loslopende Jack en heeft nu een hekel aan witte, kleine hondjes (waaronder dus ook Phoebe). De Jack heeft deze aanval trouwens niet overleeft. Hij is - omdat zijn baas niet naar de DA wilde - aan zijn verwondingen overleden.

Als het aan Martijn gelegen had, had ik nu met een Jack Russel gezeten. Daar was-ie helemaal weg van. Leuk uiterlijk en zijn collega heeft toevallig een hele leuke: Koos genaamd.
Maar ik ben niet zo van het kiezen op uiterlijk, dus heb ik een dealtje gemaakt: hij mocht zijn felbegeerde hond, maar ik wilde hem uitzoeken.
Zo ben ik bij de smous gekomen. En elke keer als ik een Jack tegenkom ben ik zo blij met mijn deal.
Phoebe is 1000x liever en leuker en vooral liever dan een Jack.

Mary

Bericht door Mary »

Een van mijn uitlaathondjes is een Jack.
Ze staat in haar buurt bekend als een vreselijke keffer.
Sommige mensen zien nu pas (na 8 jaar) dat ik met datzelfde
hondje loop. Geen kik geeft ze, waarom niet, omdat ik dat niet wil.
Bij mij is het een supersaai hondje.

Foto in mijn album.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

Ja, het zal ongetwijfeld aan de baas liggen.
Dat ene leukertje hier in de buurt is van een oud vrouwtje. Hij mag nooit los, 2x per dag hetzelfde blokje om en de rest van zijn behoefte moet hij in de tuin kwijt. Dat hondje hoor je nooit. De goedheid zelve.

Dan loopt er nog een kruising Jack. Leuk beestje om te zien. Bruin met witte sokjes en 1 wit oortje. Lelijk dat-ie altijd doet. Behalve als de moeder van zijn baasje hem uitlaat. Dan issie poes-lief. Maar moeder is niet zo makkelijk. Die is 'm de baas.

Maar de meeste Jacks die ik tegenkom :scratch:

Erna

Bericht door Erna »

Mary ik vind het een dotje om te zien.

Een Jack Russel is een heel pittig hondje dat je goed moet opvoeden.
Veel mensen nemen zo'n beestje omdat het zo'n leuk klein hondje is, vaak kennen ze het karakter niet. Het is een hondje waar je wat mee moet doen, korte rondjes is niet genoeg.
Bij ons op fly ball zitten vier Jacks, drie zijn erge leuke hondjes en de vierde kan inderdaad nogal lelijk uit de hoek komen.

Een boete omdat de hond een paar meter buiten het losloopgebied wordt uitgelaten, :twisted: :worship: Zo'n man heeft een :stupid: voor zijn kop, wat een ~@#$%!@ Misschien staat hij in zijn recht, ik noem het asosiaal.

Groetjes, Erna.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Een ruwharig Jack Russel vind ik enig om te zien.
Daar zijn er ook een stuk minder van, maar blijven evengoed druk.
Vrijdagsmorgens wandel ik altijd met een vriendin, die heeft een Bouvier en een kortharige Jack. Lief, maar pittige tante.
Charlotte

wubke

Bericht door wubke »

Ik begin te denken dat Jules toch wel heel goed kan uitkijken........... :?
Vanmorgen gingen Ton en ik samen met Jules en Siem wandelen. Jules en Siem snuffelden even achter een omgevallen boomstam en wij liepen gewoon door. Even later huppelde Siem weer vrolijk voor ons uit, maar Jules was weg. Zoeken, roepen, terug naar huis. Het was zo,n 500m van huis. Weer terug naar de plek van verdwijnen, maar hij was compleet spoorloos.....
Gelukkig heeft hij een penning om met Ton zijn 06. Hij werd op een gegeven moment gebeld door iemand uit het dorp dat hij Jules gevonden had. In het dorp, vlakbij ons oude huis. Daar is hij nog nooit geweest......en hij moet ook ons huidige huis voorbij gelopen zijn.....
Ik vermoed dat hij de smaak te pakken gekregen heeft en dat er een of meer loopse teefjes zijn in het dorp. Maar hij is dus een drukke weg overgestoken en het spoor!
Jules loopt dus voorlopig niet meer los. Verdorie, we waren met z'n 2-en en nog ziet hij zijn kans schoon...... :? :?
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Monique

Bericht door Monique »

Da's balen :( . Maar wat een mazzel dat het goed gegaan is én dat je gebeld bent!

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Oei wat eng Wubke! Gelukkig is het goedgekomen! Maar ja, het is nu extra oppassen geblazen.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Brrr.......wat een geluk dat hij zonder schrammetje weer in veilige haven is.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Gesloten