Waaks
waakhond
Niet gek op autorijden dus altijd bereid om even alleen in de caravan te blijven
en op te passen. Hoe onze waakhond dat doet staat in mijn foto-album.
en op te passen. Hoe onze waakhond dat doet staat in mijn foto-album.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Even was ik bang dat hij nu thuis ook zonder aarzelen op de bank zou gaan liggen.
Maar dat doet hij gelukkig niet. Hij miste zeker zijn stoel voor het raam. Want een
hond moet natuurlijk wel goed uitzicht hebben!! (met je ogen stijfdicht)
Maar dat doet hij gelukkig niet. Hij miste zeker zijn stoel voor het raam. Want een
hond moet natuurlijk wel goed uitzicht hebben!! (met je ogen stijfdicht)
Waaks
Is er hier iemand die vindt dat zijn smous waaks is?
Dan bedoel ik dus niet keihard blaffen nadat de bel is gegaan,
maar een waarschuwing wanneer er juist niet wordt aangebeld.
Dan bedoel ik dus niet keihard blaffen nadat de bel is gegaan,
maar een waarschuwing wanneer er juist niet wordt aangebeld.
Even een beetje waaks is Stapper wel.
Vandaag was er veel verkeer i.v.m. afsluiting van een weg hier en daar wordt hij wel erg 'ogen op steeltjes' van.
Blaffen als er iemand aanbelt doet hij zeker (er belt bijna nooit iemand), maar als ze binnen zijn is het niet meer interessant.
Dus waaks, denk ik.
Sam heeft vóór Ayla kwam nooit geblaft. Zij blafte wel wat bij bezoekers.
Haar moeder was zo lastig, dat ze haar soms in de auto moesten opsluiten. dat was de enige plek waar ze rustig was.
Ik ontmoedig het trouwens wel. Dat werkt gelukkig.
Ik ben niet zo tuk op waaks gedrag, zelfs al woon ik in absolute afzondering
Buiten zit Stapper meer zeer geïnteresseerd te kijken naar wat voorbij (kan) komen. Erg nieuwsgierig, dat wel.
Vandaag was er veel verkeer i.v.m. afsluiting van een weg hier en daar wordt hij wel erg 'ogen op steeltjes' van.
Blaffen als er iemand aanbelt doet hij zeker (er belt bijna nooit iemand), maar als ze binnen zijn is het niet meer interessant.
Dus waaks, denk ik.
Sam heeft vóór Ayla kwam nooit geblaft. Zij blafte wel wat bij bezoekers.
Haar moeder was zo lastig, dat ze haar soms in de auto moesten opsluiten. dat was de enige plek waar ze rustig was.
Ik ontmoedig het trouwens wel. Dat werkt gelukkig.
Ik ben niet zo tuk op waaks gedrag, zelfs al woon ik in absolute afzondering
Buiten zit Stapper meer zeer geïnteresseerd te kijken naar wat voorbij (kan) komen. Erg nieuwsgierig, dat wel.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Renate
-
Monique
Jojo is niet waaks. Jip wel, helaas bij ieder geluidje. Soms doet Jojo mee (als de postbode of krantenjongen langs het tuinpad fietst). Jip is ook 's avonds in het donker waaks als ik ze uitlaat. Als ons dan een man (alleen bij mannen
) tegemoet komt lopen, gaat hij grommen
. Ik houd hem dan goed kort want als hij de kans krijgt hapt hij zachtjes in de broekspijp (echt machtsvertoon) Het geeft wel een veilig gevoel, maar weten de hondengedragskenners of ik dit moet corrigeren, negeren of belonen
Ik kan mij voorstellen dat hij mij als 'roedelleider'niet hoort te verdedigen maar aan de andere kant vind ik het zelf wel een veilig idee.
Ik kan mij voorstellen dat hij mij als 'roedelleider'niet hoort te verdedigen maar aan de andere kant vind ik het zelf wel een veilig idee.
-
Jajo
Omdat honden in het donker slecht zien, zijn sommige honden wat alerter en meer gespannen. Volgens mij kan je hem dan het best rustig toespreken en heeft corrigeren weinig zin. De hond moet weten dat de waakzaamheid bij jou ligt en dat het zijn taak niet is. Maar ik ken je hond niet en kan het mis hebben. Laten we zeggen, dat het in 90% van de gevallen daar op neer komt. Dat hij het bij mannen doet kan goed zijn. Mannen lopen anders en dat signaleert hij wel.
Groetjes, Jozé
Groetjes, Jozé
Jules waakt ook helemaal niet......alleen in het donker, als hij buiten wat vreemds denkt te zien, slaat hij aan
Laatst liep ik rond de schemer nog in het bos, waar een auto midden op het pad stond met iemand erin. Best eng. Jules begon gelijk te grommen en te blaffen. Gelukkig had ik ook de duitse herder van de buren bij me, die heb ik naast me genomen en ben gewoon langs de auto gelopen. Maar ik vond het wel griezelig, was blij dat ik twee honden bij me had en dat Jules zo lelijk deed........
Laatst liep ik rond de schemer nog in het bos, waar een auto midden op het pad stond met iemand erin. Best eng. Jules begon gelijk te grommen en te blaffen. Gelukkig had ik ook de duitse herder van de buren bij me, die heb ik naast me genomen en ben gewoon langs de auto gelopen. Maar ik vond het wel griezelig, was blij dat ik twee honden bij me had en dat Jules zo lelijk deed........
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Wubke kan me voorstellen dat je het niet leuk vond. Fijn dat Jules dan zo reageert en je ook nog een Herder bij je had.
Lisa blaft bijna nooit. Wij hebben een buurhondje, een paar huizen verderop. Als wij Lisa uitlaten blaft die hond altijd, ook al loop je niet vlak langs hun deur. Zelfs dat vind ik vervelend, want Lisa wordt bij haar laatste rondje nooit voor 24.00 uur uitgelaten, en hun buren liggen dan misschien al te slapen.
Groetjes, Erna.
Lisa blaft bijna nooit. Wij hebben een buurhondje, een paar huizen verderop. Als wij Lisa uitlaten blaft die hond altijd, ook al loop je niet vlak langs hun deur. Zelfs dat vind ik vervelend, want Lisa wordt bij haar laatste rondje nooit voor 24.00 uur uitgelaten, en hun buren liggen dan misschien al te slapen.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Dan wil ik m'n vinger opsteken want onze Kita is beslist waaks en heeft er voor gezorgd dat ik vorig jaar een inbreker op heterdaad heb kunnen betrappen in ons huis !!
Het ging zo..:
Ik zat in het achterste gedeelte van de kamer achter de computer te werken , aan onze kamer sluit de keuken aan en deze weer aan de garage. Het was op zaterdag middag 4 uur, op klaarlichte dag dus.
Kita was in de keuken en stond voor de deur naar de garage te grommen, in de eerste instantie reageerde ik niet meteen maar nadat hij bleef grommen, eerst zachtjes...toen harder stond ik toch op om te gaan kijken wat er aan de hand was.
Toen ik de deur open maakte stond ik oog in oog met een volwassen vent die in onze garage duidelijk niets te zoeken had !
Kita vloog luid blaffend op de man af en ondanks dat ik erg schrok vroeg ik de man wat hij in onze garage moest.
De man had een of ander wazig verhaal over dat hij van de kringloopwinkel was en dat hij kwam kijken of de "spullen" droog stonden.
Ik vroeg 'm of hij zich kon legitimeren en je gelooft het nooit maar hij liet z'n identiteitsbewijs zien zodat ik z'n naam wist...
Hoe dom kun je zijn als inbreker
Kita nog steeds grommend en blaffend naast me liep ik naar de garage loopdeur en ging in de ingang staan zodat hij niet weg kon, de man was enigzins onder invloed leek wel.
Mij was duidelijk dat hij niet van de kringloopwinkel was en de man had toch inmiddels ook wel bedacht dat het beter was om te vertrekken en vroeg me of hij eruit mocht.
Ik heb 'm toen naar buiten gelaten , z'n fiets stond ..met fietstassen klaar op onze oprit
Meteen daarna heb ik de buren gewaarschuwd én de politie. Deze hebben z'n signalement opgenomen én z'n naam nagetrokken en inderdaad, het bleek om een bekende kruimeldief te gaan.
Ik bedoel, als je dán geen waakhond meer hebt?
Het ging zo..:
Ik zat in het achterste gedeelte van de kamer achter de computer te werken , aan onze kamer sluit de keuken aan en deze weer aan de garage. Het was op zaterdag middag 4 uur, op klaarlichte dag dus.
Kita was in de keuken en stond voor de deur naar de garage te grommen, in de eerste instantie reageerde ik niet meteen maar nadat hij bleef grommen, eerst zachtjes...toen harder stond ik toch op om te gaan kijken wat er aan de hand was.
Toen ik de deur open maakte stond ik oog in oog met een volwassen vent die in onze garage duidelijk niets te zoeken had !
Kita vloog luid blaffend op de man af en ondanks dat ik erg schrok vroeg ik de man wat hij in onze garage moest.
De man had een of ander wazig verhaal over dat hij van de kringloopwinkel was en dat hij kwam kijken of de "spullen" droog stonden.
Ik vroeg 'm of hij zich kon legitimeren en je gelooft het nooit maar hij liet z'n identiteitsbewijs zien zodat ik z'n naam wist...
Kita nog steeds grommend en blaffend naast me liep ik naar de garage loopdeur en ging in de ingang staan zodat hij niet weg kon, de man was enigzins onder invloed leek wel.
Mij was duidelijk dat hij niet van de kringloopwinkel was en de man had toch inmiddels ook wel bedacht dat het beter was om te vertrekken en vroeg me of hij eruit mocht.
Ik heb 'm toen naar buiten gelaten , z'n fiets stond ..met fietstassen klaar op onze oprit
Meteen daarna heb ik de buren gewaarschuwd én de politie. Deze hebben z'n signalement opgenomen én z'n naam nagetrokken en inderdaad, het bleek om een bekende kruimeldief te gaan.
Ik bedoel, als je dán geen waakhond meer hebt?