Ik heb een ongebruikelijke vraag voor dit forum.
Van het weekend had ik het met Daniël over het plan om een hond aan te schaffen zodra ik fulltime thuis werk (waarschijnlijk januari volgend jaar). Nu blijkt hij best een kater overgehouden te hebben aan de vervelende situatie die wij met de smoushondenfokker hebben meegemaakt vorig jaar. Met als gevolg: dat hij nog niet overtuigd is of we een hondje moeten nemen. En: als er wel een hondje komt, of dat een smous moet zijn.
Tja, ik begrijp dat wel. Ik had dat in eerste instantie ook. Ik denk dat dat weggegaan is doordat ik op dit forum vertoef. Zijn enige associatie met een smous is... nou ja, iemand aan wie ik ook niet graag terugdenk. Laten we het daar op houden.
Nu is hij heel erg iemand die in het heden leeft, dus al te veel gespeculeer over de toekomst heeft niet zoveel zin. Als de tijd daar is, gaan we overleggen en rondkijken, en dan een beslissing nemen. Dus het wel of niet een hond nemen, ik denk dat we daar wel uitkomen.
Om hem tegemoet te komen en om te voorkomen dat ik straks teleurgesteld ben omdat ik me blindstaar op de smous (ik leef niet zoveel in het heden
Eigenlijk komen we er op uit dat we dan best een vuilnisbakkenrasje willen. Maar ja, waar vind je die? Er is geen rasvereniging voor en marktplaats staat niet zo goed bekend als het gaat om puppies. Ik hou de asiels wel in de gaten, maar ik zou best graag een puppie willen en die zitten er niet vaak (van de juiste grootte en kruising).
Heeft hier iemand tips of andere gedachtes of ervaringen bij het lezen van m'n bericht?