spiegel.

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Gesloten
Mary

spiegel.

Bericht door Mary »

Pim zit graag op zijn stoel voor het raam. Wanneer hij buiten iets denkt te horen
gaat hij gelijk kijken. Sinds november zijn mijn buren aan het verbouwen en nu is
het uitzicht 0 punt 0.
Hij zit dan op zijn stoel, ziet niets buiten. Ik zie zijn kop in het raam terwijl ik achter
hem zit. Ik zwaai dan naar hem. Zo leuk, dat ziet hij gelijk, zwaait gelijk met zijn
staart terug en komt me gelijk een kus geven. Het begrip spiegel is hem heel duidelijk.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Wat leuk, slim is Pim. Hoe kan het dat hij nu niets meer kan zien. Hebben de buren van alles voor jullie raam gezet?

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Ja, containers, voor gescheiden afval, een bouwkeet en dagelijks staan er vier of
vijf bestelbussen van al het personeel dat aan de gang is. Het uitzicht uit de keuken
is een eco-toilet. Gelukkig zien zij en wij het einde naderen. Misschien nog 2 weken,
dan is al die bende weer weg en hebben zij een prachtig huis.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ha, wat een slimme lieverd die Pim, Mary!

Misschien kun je een spiegel in de voortuin zetten, zodat ie om een hoekje kan kijken?! :idea:

Sjonge wat een toestanden bij jullie. :? Fijn dat het binnenkort klaar is.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Net op tijd de rommel weg, want dat bevorderd de verkoop van jullie huis niet straks.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Re: spiegel.

Bericht door loes »

Mary schreef:Pim zit graag op zijn stoel voor het raam. Wanneer hij buiten iets denkt te horen
gaat hij gelijk kijken. Sinds november zijn mijn buren aan het verbouwen en nu is
het uitzicht 0 punt 0.
Hij zit dan op zijn stoel, ziet niets buiten. Ik zie zijn kop in het raam terwijl ik achter
hem zit. Ik zwaai dan naar hem. Zo leuk, dat ziet hij gelijk, zwaait gelijk met zijn
staart terug en komt me gelijk een kus geven. Het begrip spiegel is hem heel duidelijk.
Wat leuk EN slim! Onze Fija is een dom blondje, dat hebben we inmiddels wel door. En ook hier blijkt het uit, want ze reageert nog steeds heel verontwaardigd als ze zichzelf in de spiegel ziet :roll:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

julie

Bericht door julie »

Roef vindt de spiegel ook heel interessant en staat met zijn koppie te draaien.. en kwispelt met zijn staart...zo van kijk mij eens. Of hij al door heeft dat hij zichzelf ziet, weet ik niet.
Ook als hij tv zit te kijken, lach je je dood, dan gaat hij er echt even voor zitten en dat koppie blijft dan maar heen en weer draaien en dan in een keer loopt hij weer weg.
Hoe het nou komt dat hij dan in een keer gaat zitten kijken, weet ik niet.

Groetjes Julie

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Guusje spiegelt zich vaker in de sfeerhaard. Even kijken of haar haren nog goed zitten zeggen wij dan...de ijdeltuit.
Finny vindt dat ze zoiets helemaal niet nodig heeft; een smous heeft een rommelig uiterlijk.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Renate

Bericht door Renate »

Phoebe is echt een suffie. Als ze zichzelf in de spiegel ziet. Begint ze haar spiegelbeeld uit te dagen. "Zullen we spelen?"
*kwispel kwispel*
Ze heeft geen idee :mrgreen:

Onze meiden zijn ook niet van die lichten :idea:. Dana weet pas een jaar dat ze zichzelf in de spiegel ziet en niet Romy. Romy was nog later. Die weet het nog geen half jaar.
Ik ging eens met Dana naar peuterdans kijken. Romy bleef bij Martijn. We kwamen de sportschool inlopen en keken recht in een enorme spiegelwand: "Leuk, mama, Romy is er ook!"

julie

Bericht door julie »

:) :) :) :) :) :) leuk Renate om de dag zo met een glimlach te kunnen beginnen.

Groetjes Julie

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Haha! :kus: Wat schattig, Renate!

Ik meen me te herinneren dat onze pups, en de kinderen misschien ook wel, àchter de spiegel wilden kijken.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Renate schreef: Onze meiden zijn ook niet van die lichten :idea:. Dana weet pas een jaar dat ze zichzelf in de spiegel ziet en niet Romy. Romy was nog later. Die weet het nog geen half jaar.
Ik ging eens met Dana naar peuterdans kijken. Romy bleef bij Martijn. We kwamen de sportschool inlopen en keken recht in een enorme spiegelwand: "Leuk, mama, Romy is er ook!"
Dat lijkt me eigenlijk heel logisch.
Als je altijd je 'evenbeeld' om je heen hebt, herken je die natuurlijk ook direct!
Doet me denken aan het verhaal van een stam in ?, waar een foto van was gemaakt. Ze herkenden allemaal iedereen, behalve zichzelf :mrgreen:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Renate

Bericht door Renate »

Dat lijkt me eigenlijk heel logisch.
Als je altijd je 'evenbeeld' om je heen hebt, herken je die natuurlijk ook direct!
Doet me denken aan het verhaal van een stam in ?, waar een foto van was gemaakt. Ze herkenden allemaal iedereen, behalve zichzelf
Ja, klopt. Zoiets heb ik ook gelezen in (mijn meest favoriete) boek 'De Blanke Massai' en vervolgboeken. Over een Zwitserse vrouw die jarenlang, getrouwd met een Massai-jager, bij die stam heeft gewoond. Die mensen hadden zichzelf nog nooit gezien. Dat is voor ons toch ondenkbaar.

Ook op foto's herkennen de meiden zichzelf niet. Ze gokken maar wat. De leukste foto's zijn ze meestal zelf :P Eigenlijk zouden ze het aan de kleding moeten zien, want ik kleed ze nooit hetzelfde. Soms zegt Dana zelfs: kijk Romy heeft mijn rokje aan - terwijl ze gewoon een foto van zichzelf ziet.
:roll:

Erna

Bericht door Erna »

Renate heel begrijpelijk dat de meiden zo reageren. Het zorgt op zijn tijd voor leuke voorvallen. :)
Groetjes, Erna.

Mary

Bericht door Mary »

Mijn zonen schelen 3 jaar in leeftijd.
Ik heb vroeger altijd achterop de foto's geschreven wanneer het was en wie.
Dat is maar goed ook. Als er nu een stapeltje tevoorschijn komt twijfel zelfs ik
wel eens. Zelf kunnen ze ze ook niet uit elkaar houden. Zelfs nu nog worden ze
regelmatig op straat aangesproken met de naam van hun broer.

Erna

Bericht door Erna »

Dat is ook bijzonder Mary, drie jaar verschil en sommige mensen zien dan niet wie ze voor zich hebben.
Onze zonen lijken niet op elkaar, zowel uiterlijk als lengte is verschillend.

Groetjes, Erna.

Gesloten