Bibberen.

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Gesloten
Ariënne

Bibberen.

Bericht door Ariënne »

Vanmorgen was ik aan het stofzuigen en de telefoon ging. Mijn moeder aan de lijn. Vera op schoot èn bibberen maar! :? Het was me een raadsel waarom ze dat deed. Ze is sowieso een hondje dat gauw bibbert. De kunst is om het te zien en te negeren natuurlijk. Maar wat is de ene hond weer heel anders dan de andere wat ook dit betreft.
Inmiddels denk ik dat ze nu bibberde omdat de stofzuiger er nog stond. :schrik: Ze doet stoer, probeert de zuigmond te pakken als ik sofzuig, maar vindt hem vast eng! Meestal laat ik Vera in de tuin om dat gedoe te voorkomen en anders probeer ik haar weg te houden van het ding en te belonen als ze zich rustig houdt.
Er zijn wel vaker situaties bij ons waarvan ze gaat bibberen. Bijv. als ze aanvoelt dat ik de deur uit zal gaan. Het ziet er zo dramatisch uit, maar ik probeer het maar te negeren.
Iemand nog ideeën of tips?
:hmm:
Afbeelding

Mary

Re: Bibberen.

Bericht door Mary »

Ariënne schreef: ik probeer het maar te negeren.
Iemand nog ideeën of tips?
:hmm:
Jawel, zelf een duidelijke keus maken. Negeren is negeren zonder proberen.
Daarvoor moet je goed in je vel zitten en veel geduld hebben. Zal voor veel
mensen echt niet werken. Dan blijft over stofzuigen op altijd dezelfde manier.
Vera op een vaste plek waar ze moet blijven en er verder geen aandacht aan
schenken. Stoer doen tegen de stofzuiger of er naar happen moet je niet
toelaten. Zo zou ik het doen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja Mary, je hebt gelijk: er klinkt twijfel in door. Dat komt omdat ik dat bibberen toch associeer met iets ernstigs (een erg zieke Beppie) of zieligs, denk ik. Dus ik reageer erop, wat zo'n hondje weer aanvoelt. Goed om me dat nu meer bewust te zijn!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Lisa houdt niet van autorijden en kan soms in de auto ook zitten bibberen, Ik doe altijd net of ik het niet zie.
Mary d'r tip wat het stofzuigen betreft lijkt me een goede.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het is gek, maar Vera bibbert niet meer!
Roosje deed het pas wel een paar keer na het plukken. Omdat ik aan het expirimenteren ben met Bachbloesemremedies kreeg ze daar ook gericht iets voor (Sclerantus). Dat middel werkt ook op 'balans' en heeft ook effect op autorijden. (Als ik het nou niet door elkaar gooi.)

Heb je gelezen wat hiervoor over geschreven is? Vooral niet belonen met aandacht en zelf de zelfverzekerde leider blijven! (Voor zover we dat dan kunnen. ;) )
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Fija bibbert als ze de camper in gaat, maar daar doen wij lekker niet aan mee, dus dan gaat ze gewoon liggen slapen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Alma

Bericht door Alma »

Bibberen herken ik niet van onze 3 smousjes die we hebben gehad......

Maar de tip van negeren en gewoon doorgaan met de bezigheden met de hond op een vaste plaats lijkt me het beste, tenminst dat is wat ik ook zou doen.

groetjes, Alma

Gesloten