In de auto
-
Renate
In de auto
Phoebe gaat graag overal mee naar toe. Toen we afgelopen weekend een dagje naar mijn oma in Hoek van Holland gingen, was dat een mooie gelegenheid om Phoebe kennis te laten maken met de zee en het strand. HvH is wel een aardig stukje rijden, voor ons zo'n uur of 2. Phoebe gaat altijd in de kofferbak van ons stationwagen. Omdat Dana graag bij mijn ouders in de auto wilde, ging ik bij Romy achterin zitten, zodat ik wat met haar kon spelen onderweg. Het viel me op de Phoebe bijna de hele weg heeft zitten hijgen. Is dat normaal in de auto? Ze zat op haar gemak uit de ramen te kijken en kwam zo af en toe een aai halen en toch zat ze te hijgen of ze net een uur gerend had. vreemd hè?
Het strand was een succes. Zowel bij de meiden als bij Phoebe.
Het strand was een succes. Zowel bij de meiden als bij Phoebe.
Dat kan een bepaalde vorm van nerveus gedrag zijn. Veel honden doen dat in de auto. Je kunt haar wat te drinken geven tussendoor, omdat ze zo ook meer vocht verliest, maar verder zou ik daar zo min mogelijk aandacht aan besteden, omdat dat het gedrag kan versterken. Als ze daarna gewoon weer zichzelf is, lijkt alles me o.k. 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Renate
Re: In de auto
Phoebe poepte in het begin altijd in de bus van de uitlaatservice. Zij heeft toen DAPspray gebruikt. Dat heeft goed gewerkt. Tot ze een nieuwe bus kocht... dus nu opnieuw aan de DAPspray of voorin. Dát vindt ze dan wel weer ok.
Zie ook : dieren mee in de auto
en : wagenziek.
en : wagenziek.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ook Fija is niet dol op autorijden en was in het begin wagenziek en als je dan een camper hebt is dat wel hééél lastig. Wij hebben tijdens de 1e vakantie ook DAP-spray gebruikt. Ze is nu niet wagenziek meer, maar echt fijn vindt ze het niet. Maar ze gaat samen met Adah wel rustig in de bench liggen slapen tijdens het rijden. Onze Norma vond het ook niet leuk en die zat in een mandje met tuigje tussen ons in (we hadden toen een busje), letterlijk zat, want ze ging niet liggen voordat we ergens waren. Toen Adah erbij was en we een andere camper hadden, zaten ze samen in een bench op een bank, maar ook toen sliep Adah lekker en Norma zat stijf rechtop.
Sommigen gebruiken idd DAP-spray of Bach-bloesemtherapie met goed resultaat.
Sommigen gebruiken idd DAP-spray of Bach-bloesemtherapie met goed resultaat.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Wagenziek is meestal ook een vorm van angst en juist die DAP en volgens anderen ook Bachbloesem-therapie helpt tegen angst.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Boy was de 1e maanden echt wagenziek dat is nu wel over maar nog altijd geen fan van
Missy vindt het geweldig dus nooit geen last gehad!
Missy vindt het geweldig dus nooit geen last gehad!

Bobbie was in het begin ook wagenziek, maar toen hij niet meer in de bench hoefde, maar op de bank zodat hij uit het raam kon kijken, was het helemaal over.
Hebben jullie het trouwens ook dat als je in de buurt van je plaats van bestemming komt, de hond(en) vreselijk opgewonden beginnen te piepen? Die van mij worden steeds helemaal wild van blijdschap. (en daar ben ik weer niet zo blij mee, want ze breken de auto dan af en krabben op mijn ramen; ik ben bang voor schade aan mijn verduisteringsfolie...) en ja, natuurlijk laat ik dit merken aan de honden...
groet, Martine
Hebben jullie het trouwens ook dat als je in de buurt van je plaats van bestemming komt, de hond(en) vreselijk opgewonden beginnen te piepen? Die van mij worden steeds helemaal wild van blijdschap. (en daar ben ik weer niet zo blij mee, want ze breken de auto dan af en krabben op mijn ramen; ik ben bang voor schade aan mijn verduisteringsfolie...) en ja, natuurlijk laat ik dit merken aan de honden...
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Misschien maar even ergens anders stoppen? Om ze zo op het verkeerde pootje te zetten?

Dat worden geen krassen in de folie, dan ligt het er gewoon af.
-
Alma
Wat is nu weer DAP-spray :-)))
En ja als wij naar het Eekemederstrand gingen en we reden over de sluis dan begon het gepiep, want dan waren we er bijna!!!
Tzal met Boester wel hetzelfde liedje worden, of een ander liedje, in ieder geval komt er vast geluid uit.....
Alma
En ja als wij naar het Eekemederstrand gingen en we reden over de sluis dan begon het gepiep, want dan waren we er bijna!!!
Tzal met Boester wel hetzelfde liedje worden, of een ander liedje, in ieder geval komt er vast geluid uit.....
Alma
Dog Appeasing Pheromone.
Dit staat in de bijsluiter:
Bij zoogdieren produceren alle zogende vrouwelijke individuen zogenaamde geruststellende feromonen, welke tot doel hebben het nageslacht tot rust te brengen enz. enz.
Ik heb ook zo'n spray. Is wel duur.
Ik kan hem nog eens uitproberen ivm Roosjes sloopgedrag, dat ze een enkele keer vertoont.
Dit staat in de bijsluiter:
Bij zoogdieren produceren alle zogende vrouwelijke individuen zogenaamde geruststellende feromonen, welke tot doel hebben het nageslacht tot rust te brengen enz. enz.
Ik heb ook zo'n spray. Is wel duur.
Ik kan hem nog eens uitproberen ivm Roosjes sloopgedrag, dat ze een enkele keer vertoont.

DAP = Dog Appeasing Pheromone oftewel de lucht die een moederhond afscheidt als ze puppies heeft, dus zeer geruststellend. Er is ook zo'n verstuiver die in het stopcontact kan. Het is flink duur, maar als het helpt???? Ja, ALS......
Er is ook een kattenvariant.
Er is ook een kattenvariant.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
De honden gaan vaker mee in de auto nu er geen dochters meer thuis zijn. Pas had ik ze allebei een tuigje omgedaan. Dat ging goed; het went uiteindelijk best. Gisteren de (hele) grote bench van Roosje tussen de banken ingeklemd en dat was ook ideaal! (Vera had er in het verleden wat moeite mee.) Jeanette, dat wist jij natuurlijk allang.
De honden gingen ook mee naar een buitenfeestje (met andere honden) en ze gedroegen zich
Zelfs "scheidsrechtster" Vera bleef rustig.
Zo merk ik dat het wel erg goed voor ze is om verschillende situaties op te (blijven) zoeken.
De honden gingen ook mee naar een buitenfeestje (met andere honden) en ze gedroegen zich
Zo merk ik dat het wel erg goed voor ze is om verschillende situaties op te (blijven) zoeken.

Ik denk ook nog steeds dat Vera minder zal blaffen wanneer jullie ergens
anders wonen.
anders wonen.
Ik ben benieuwd, Mary. Ze wordt er hier op dit adres in ieder geval niet minder waaks op.
Een halt toeroepen lukt me wel wat beter. Roosje komt me dan ook altijd vertellen dat zij niet blaft. 

Vandaag koop ik via MP een grote bench voor in de auto. Ik heb pas gemerkt dat dat toch wel heel handig is; hup twee honden erin en klaar.
Vera gaat thuis ook steeds vaker in de bench van Roosje liggen. Vera is er niet echt mee opgegroeid, maar vindt zo'n holletje toch wel eens fijn. Kan ook handig zijn op andere plekken.
Vera gaat thuis ook steeds vaker in de bench van Roosje liggen. Vera is er niet echt mee opgegroeid, maar vindt zo'n holletje toch wel eens fijn. Kan ook handig zijn op andere plekken.

Ik wist wel dat je zou bijdraaien.
Superhandig en geen hond heeft er een hekel aan, mits netjes aangeleerd.
Superhandig en geen hond heeft er een hekel aan, mits netjes aangeleerd.
-
Alma
Boester vindt het echt prima in de bench in de auto. Toen we naar Oostenrijk reden hebben we zelfs zn mand erin gedaan zodat hij zich lekker kon oprollen en slapen.
Tja......we hebben de bench volgens mij een beetje te groot gekocht
........maar Boes vindt het o.k.
Wat ik nu wel moet gaan wennen is mijn kleine achterbakje van mn ATOS.....
Daar zette ik de kleine bench voor de kat in waar Boester nog inpaste.....maar nu echt niet meer, nu moet hij los achter het net maar kan nog niet goed naar buiten kijken en ik denk dat dit niet handig is. Als het geen 30 graden is maar eens uitproberen.
groetjes, Alma
Tja......we hebben de bench volgens mij een beetje te groot gekocht
Wat ik nu wel moet gaan wennen is mijn kleine achterbakje van mn ATOS.....
Daar zette ik de kleine bench voor de kat in waar Boester nog inpaste.....maar nu echt niet meer, nu moet hij los achter het net maar kan nog niet goed naar buiten kijken en ik denk dat dit niet handig is. Als het geen 30 graden is maar eens uitproberen.
groetjes, Alma
Ja, Mary!
Wat kan een mens onnodig moeilijk doen, hè!
Maar ik vind wel dat zo'n bench leuk gebruikt moet worden en niet om een hond (bijna) een hele dag in op te sluiten bijv.
Alma, heb jij een net?? Dat leek me ook handig, maar dacht dat die niet meer te koop waren. Een hond kan dan wel meer alle kanten opvliegen, denk ik.
Ik probeer de bench ook in de kleine auto te zetten, maar dan kunnen ze inderdaad niet naar buiten kijken, wat wel een nadeel kan zijn. In de grote auto past hij op de bank en dat zaakje zet ik dan klem tegen de voorstoelen.
Maar ik vind wel dat zo'n bench leuk gebruikt moet worden en niet om een hond (bijna) een hele dag in op te sluiten bijv.
Alma, heb jij een net?? Dat leek me ook handig, maar dacht dat die niet meer te koop waren. Een hond kan dan wel meer alle kanten opvliegen, denk ik.
Ik probeer de bench ook in de kleine auto te zetten, maar dan kunnen ze inderdaad niet naar buiten kijken, wat wel een nadeel kan zijn. In de grote auto past hij op de bank en dat zaakje zet ik dan klem tegen de voorstoelen.