Wat vinden jullie van een uitlaatservice?

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Renate

Wat vinden jullie van een uitlaatservice?

Bericht door Renate »

Eind augustus ga ik mijn studie aan de PABO voor volledig oppakken. Daarbij moet ik 1 dag in de week stage lopen. Mijn moeder past dan op Dana en Romy, maar ze is bang van honden. Phoebe kan inmiddels wel een potje breken. Ze hoeft nooit in de bench als mijn moeder op komt passen, maar uitlaten durft ze niet, want zodra je met de riem aankomt, wordt ze erg enthousiast en bovendien komt ze buiten natuurlijk andere honden tegen. Ze zegt zelf dat ze het wel wil proberen, maar daar wil ik niks van weten. Dat doet ze enkel om mij de kosten van de uitlaatservice te besparen. Ik ben al dolblij dat ze op Dana en Romy wil passen.
Ik heb overwogen om een uitlaatdealtje te sluiten met iemand in de buurt, maar ik kan zo 1,2,3 niet iemand bedenken voor elke week. De meeste hebben meteen meerdere honden. Onze buren bv hebben er wel 3. Ik zie me nog geen 4 honden uitlaten.
Ik heb vrijdag een afspraak voor een intake met de uitlaatservice. Het klinkt erg leuk. De honden worden opgehaald voor een uur wandelen en spelen in het bos. In totaal zijn ze zo'n 1,5 uur a 2 uur weg. Als je gebruik maakt van de dagopvang kunnen ze de hele dag spelen met soortgenoten in een groot weiland (afgezet) met een schuur vol lekkere slaapplekjes.
Hoe doen jullie dat als jullie moeten werken of iets dergelijks?
Groetjes, Renate

Mary

Bericht door Mary »

Persoonlijk zou ik er alles aan doen om gewoon iemand uit je buurt te zoeken.
Er zijn best veel mensen die zelf geen hond willen, om allerlei redenen, maar
die niet opzien tegen een lekkere wandeling.
Die uitlaat-service kunnen we natuurlijk geen mening over hebben.
Maar net als bij alle andere dingen, dat kan ook heel erg tegenvallen.
Misschien maar eens een briefje ophangen bij winkels in je buurt?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

Goed idee Mary!

Ik heb helemaal niet gedacht aan mensen die juist géén hond hebben. Stom eigenlijk. Ik zal eens een briefje ophangen in de supermarkt.

Groetjes, Renate

Erna

Bericht door Erna »

Toen onze schoondochter werkte (ze is tijdelijk gestopt na de komst van Julie) liet ze Bo op de dagen dat ze werkte ophalen door een uitlaat service. Bo heeft het er altijd erg naar de zin gehad. Toen Iona met haar gebroken been zat bemerkte ze dat Bo al naar de voordeur rende als ze de auto aan hoorde komen.
Twee van de honden die bij Lisa in het fly-ball team zitten gaan naar een dagopvang toe, heb geen idee hoeveel dagen in de week. Volgens mij zijn de bazen er tevreden over, zal er eens naar vragen. Het is wel gebeurd dat door te wild spelen 'n klein wondje is ontstaan. Het gaat hier om een Boxer en een Friese Stabij, zijn beiden een stuk groter dan een Smous.
De mooiste oplossing gaf Mary natuurlijk al aan, hoop dat je iemand bij jullie in de buurt kan vinden.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Ik ben deze week een keertje met de uitlaatservice meegeweest. Samen met Phoebe uiteraard. We reden met de bus met 9 honden een heel stuk het bos in. Na een paar minuutjes kwamen we bij een prachtig stromend watertje. Phoebe vond het schitterend om met al die honden te kunnen spelen en had de middag van haar leven. Eenmaal thuis is ze in de bench gekropen om een paar uur te slapen. Zo moe was ze.

Het plezier van Phoebe, die echt heel graag met andere honden speelt, gaf de doorslag: vanaf 13 sept gaat ze elke donderdag met de uitlaatservice mee. Behalve de schoolvakanties dan, want dan ben ik zelf ook vrij.

Groetjes, Renate

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat klinkt goed Renate! Bos, water en andere honden om mee te spelen! :P
Wat wil je nog meer!
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat zal ze genieten die dagen, goed plan :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Renate schreef: Het plezier van Phoebe, die echt heel graag met andere honden speelt, gaf de doorslag: vanaf 13 sept gaat ze elke donderdag met de uitlaatservice mee. Behalve de schoolvakanties dan, want dan ben ik zelf ook vrij.
Renate wat goed dat je mee bent wezen wandelen, weet je zeker dat Phoebe het naar haar zin zal hebben. Mooie oplossing op deze manier.

Groetjes, Erna,
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Ik heb nog gelachen, want er ging een helemaal opgedirkte witte poedel voor de eerste keer mee wandelen. Je wilt echt niet weten hoe die eruit zag na een boswandeling met water en 8 andere honden :crazy:

Maar ook de poedel - die ook nog pretty heet :oops: - ging helemaal uit z'n dak!

Echt super!

Groetjes, Renate

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:mrgreen: hihihi die Pretty! :dog:
Grappig dat een hond gewoon niet weet hoe hij/zij eruit ziet, maar zich lekker hond mag voelen! :wink:
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Ik vond hem trouwens helemaal vies, moe en voldaan van het spelen veel pretty-er dan zo opgedirkt. Veel meer hond.
Het was echt een vrolijk lief beest.

Groetjes, Renate

Erna

Bericht door Erna »

De Poedel is een leuke hond hoor, en erg slim. Fijn dat deze mensen hun poedel gewoon hond laten zijn. En Pretty doet haar naam eer aan. Wat kan je daar van genieten hé als je dat ziet.
groetjes, Erna.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Eerlijk gezegt, heb ik ook wel eens aan een poedel gedacht. Als je af en toe hier en daar wat bijknipt zien ze er leuk uit. Boefjes zijn het dan. En volgens mij ook een erg leuk karakter. Slim, dat wel. De poedel van mijn oom wilde alleen eten als de speelgoedhond mee-at. Nou ja, ehhh....kan er ook niks aan doen.........maar hij had ze mooi helemaal in de poot, ha :wink:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:crazy: :dog: :thumbsup: Dat geloof je -bijna- niet!

Ik ken trouwens een poedeltje die Boefje heet. En verder een poedeltje dat de baas is over een roedelgenoot: een Duitse Herder! Slimme beestjes!
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Haha, mooie verhalen van die speelgoed hond en Duitse Herder.

Phoebe bekijkt onze speelgoedhond met een heel zielige blik. Dana vond bij de wibra een speelgoedhondje aan een lijn en wilde dolgraag zelf een hondje.... Volgens mij is onze Phoebe een beetje jaloers :wink: , want Wibie is zijn vriendje niet.

Pretty is overigens een grote poedel.

Hier in de wijk loopt nog zo'n grote poedel. Ze is al 15, maar speelt nog als een jonge hond. Phoebe wordt helemaal blij als ze haar ziet.

Groetjes, Renate

Renate

Bericht door Renate »

Ik ging net even onze huissleutel bij de hondenuitlaatservice afgeven en stond nog even een praatje te maken. Toevallig heeft ze nog een smousje die altijd meegaat. Een 9-jarige (voormalige) reu. Volgens mij heette hij Henry, maar ik weet het niet zeker meer. Wel leuk vind ik, want ik ben nog nooit een andere smous tegen gekomen hier in de stad.

Groetjes, Renate

wubke

Bericht door wubke »

Ik heb ook weleens gedacht aan een poedel. Het zijn ook hele vrolijke, pientere honden. Het zijn de mensen die ze zo "lelijk" maken. Ik vind dat een abricoos kleurig poedeltje wel wat weg heeft van een smous.
Ik hoop dat Phoebe een hele leuke tijd heeft bij de uitlaatservice, maar zo te horen gaat dat wel lukken! Succes met je studie...... :thumbsup:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Renate

Bericht door Renate »

Bedankt Wubke. Ik hoop de Pabo nu in 1 keer af te kunnen maken. Het zal nu de meiden naar school gaan iig een stukje makkelijker zijn dan toen ik ze allebei nog hele dagen over de vloer had.

Groetjes, Renate

Renate

Bericht door Renate »

Vandaag had ik mijn eerste stagedag en dus ging Phoebe met de hondenuitlaatservice mee. Mijn moeder was toevallig nog in huis toen ze Phoebe terug kwam brengen. Phoebe was moe maar voldaan. Ze heeft het erg goed gedaan en vooral genoten van haar soortgenootjes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Was jij ook moe maar voldaan Renate :wink:
Leuk dat het zo goed gaat met Phoebe :P

Gesloten