Nu met het mooie maar zeer warme weer is Pip niet vooruit te branden. Een wandelingetje bestaat uit gaan liggen in koel gras maar vooral niet lopen. Ze is nu ook veel in de tuin, omdat wij daar ook zijn, en dan wil ze haar plasje nog weleens in de tuin doen . We hebben best een grote tuin maar toch...het liefst wil je dat ze het buiten de tuin doet. Hoe ga ik hier mee om? Boos worden? Negeren en buitenstuin juist belonen?
Heeft dit nog iets met zindelijkheid te maken? Beschouwt ze de tuin dan niet als "het hol" dat niet vervuild mag worden? Dat is ook meer de achterliggende gedachte bij deze vraag. We vinden het geen probleem wanneer ze een plasje doet maar geven we zo geen verkeerd signaal af door dit toe te staan?
Bij ons plassen ze ook af en toe in de tuin, jammer dan.
Guusje heb ik tijdens en tot enkele dagen na de geboorte van de pups ook op het gras laten plassen, gewoon omdat dat met hoge nood (en vaak) heel makkelijk was.
Ach er zitten gele plekken in het gras....dat nu sowieso bijna helemaal geel is van de droogte .
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Vaak verleggen de honden wel hun 'plasgrens' als ze ouder worden.
De Airedales van de buren poepen zelfs op het pad dat langs hun tuin van 1,5 hectare loopt.
Stapper plast tegen ëen plant in de tuin...waar alle andere honden het ook doen en soms op een zij-stukje gras.
Ik vind het wel makkelijk. Als er een meter sneeuw ligt, mag hij van mij in de tuin plassen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Mijn honden plasten vroeger zelden of nooit uit zichzelf in de tuin, zeker niet toen ze volwassen waren.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Missy plast en poept waar het haar uitkomt dus ook in de tuin en daar kan ik me niet druk om maken
Boy deed helmaal niets in de tuin maar sinds kort na het eten een super plas in de tuin en dan heb ik het echt over een superplas! Heb wel eens staan te tellen en kwam dan uit op 61!!!! (sinds hij ziek is doet hij af en toe zulke grote plassen)
Ik hou gewoon een beetje in de gaten of drinken en plassen een beetje in verhouding staan en als er meer geplast wordt als gedronken krijgt hij inderdaad wat extra zout en tot nu toe gaat dat goed
Maar wat ook wel mee speelt denk ik,in de tuin kan Boy gewoon op z'n gemak plassen en hoeft niet alles in de gaten te houden want hij is toch wel bang dat hij wat mist hij had wel Aagje kunnen heten
Rosa doet ook regelmatig plasjes in de tuin, en wat me de laatste tijd ook opvalt is dat ze heel vaak kleine beetjes doet op veel verschillende plekken.
Dacht dat alleen reutjes dat deden...
Kan het ook met de loopsheid te maken hebben?
Pip doet dat ook en dan met name wanneer ze losloopt, eerst even ruiken en vervolgens een paar druppels eroverheen...Pip's aroma dus, zodat de andere honden maar even weten dat ze er ook was!!!!