Ha Elske, ik zie het tafereel al voor me.
Kwam van de week nog twee dames tegen waarvan de een op wacht stond en de ander net haar broek dicht deed toen ik langs kwam.
Ariënne, alleen modder op je kleding? Niet bezeerd?
Gatver Jeanette, wat vies is dat toch. Je had er al eens eerder over geschreven. Ik heb Lisa daar gelukkig nog nooit op kunnen betrappen. Ze rolt ook niet zo vaak in de viezigheid gelukkig, als ik het zie zeg ik er wat van en als door een wesp gestoken staat ze dan op.
Lisa komt op de jachtfluit die ik altijd bij me heb en aan een koordje om mijn nek hangt.
Zitten in de nattigheid vindt ze niet leuk. Net als Stapper zal zij elk waterpartijtje omzeilen als ze de kans krijgt.
Wat ik haar maar niet afgeleerd krijg is het eten van blaadjes, takjes, eikels en konijnenkeutels op het trainingsveld als we op onze beurt staan te wachten. Ze spuugt het meestal meteen uit als ik er wat van zeg, om meteen daarna een ander blaadje te pakken. Wat ze daar nu aan vindt. Ze wil ook wel eens een hap modder nemen, al komt dat niet vaak voor.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.