Vuurwerk!!!!
Re: Vuurwerk!!!!
Met een stopteken. Vlakke hand omhoog. Althans zo zou ze het moeten leren. Je geeft dan aan dat je dat gedrag niet wilt hebben.

Aha! Ik steek ook altijd een vinger op terwijl ik het probeer te doorbreken. Niet dat het heel veel helpt, maar dat ligt aan mij en Vera. :wink2:
Altijd van plan dat boekje nog eens te lezen.
Altijd van plan dat boekje nog eens te lezen.

Ik heb een ander gebaar, maar dat maakt niet uit als je het maar consequent gebruikt.......en daar zit'm de kneep. Maar ik blijf leren en proberen 

Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Lisa blaft niet. Zij bibbert en gaat zo ver mogelijk achterin haar hok liggen.
Of ze blijft hijgend zitten, dan durft ze zelfs niet te gaan liggen.
Het knalt hier nog steeds, al is het gelukkig minder dan gisteren overdag.
Lisa ligt nu bij mij met haar kop op mijn voeten.
Ben blij dat het ergste achter de rug is.
Er is hier veel vuurwerk afgestoken, zeker vannacht. We kregen Lisa gisteren middag de deur niet meer uit om te plassen, laat staan poepen.
Dat kon pas toen het weer wat rustiger werd, om 3.00 uur vannacht.
Vanochtend kon ze ook in alle rust weer naar buiten, want de vuurwerk jongens lagen nog op bed.
Of ze blijft hijgend zitten, dan durft ze zelfs niet te gaan liggen.
Het knalt hier nog steeds, al is het gelukkig minder dan gisteren overdag.
Lisa ligt nu bij mij met haar kop op mijn voeten.
Ben blij dat het ergste achter de rug is.
Er is hier veel vuurwerk afgestoken, zeker vannacht. We kregen Lisa gisteren middag de deur niet meer uit om te plassen, laat staan poepen.
Dat kon pas toen het weer wat rustiger werd, om 3.00 uur vannacht.
Vanochtend kon ze ook in alle rust weer naar buiten, want de vuurwerk jongens lagen nog op bed.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Het was hier ook de hele dag verschrikkelijk. Wat een bommen hebben ze tegenwoordig, zelfs in de flat voelde je het.
Ben zo blij dat zowel de honden als de katten zich er helemaal niets van aantrekken, Adah en Fija gaan gewoon lekker liggen slapen en heel blij naar buiten. Vind ik zelf van Fija onvoorstelbaar want die schrikt vaak van het kleinste geluid, zelfs van het hard omslaan van een bladzijde van een boek.
Vandaag is het hier rustig, hoop dat ze al hun kruit verschoten hebben.
Ben zo blij dat zowel de honden als de katten zich er helemaal niets van aantrekken, Adah en Fija gaan gewoon lekker liggen slapen en heel blij naar buiten. Vind ik zelf van Fija onvoorstelbaar want die schrikt vaak van het kleinste geluid, zelfs van het hard omslaan van een bladzijde van een boek.

Vandaag is het hier rustig, hoop dat ze al hun kruit verschoten hebben.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Arme Lisa
Senna was ook de hele avond onrustig. Blaffen en grommen en de staart kaarsrecht omhoog. Ze wil het wegjagen. We zijn heel rustig geweest en hebben haar steeds geprobeerd te kalmeren. Soms lukte het, maar dan volgde er weer zo'n bom en dan heeft het weinig zin. Om 24:00 zijn we naar zolder gegaan en hebben haar in de vensterbank gezet om te kijken. Dat ging eigenlijk heel goed, ze was heel rustig. Misschien omdat ze nu zag waar het vandaan kwam? Maar goed, alles is weer rustig en zij herstelde zich ook meteen toen het minder werd. Ze heeft tot vanmorgen 23:00 geslapen. Kun je nagaan wat een energie het allemaal kost. Met dat stopteken geven gaan we gewoon verder en misschien dat het volgend jaar beter gaat en dat ze snapt dat ze ons niet hoeft te verdedigen. De lieverd.

Suske trekt zich werkelijk nergens iets van aan. Zelfs bij het wandelen verblikt ze nog niet van hele harde knallen. Snoes was met name in de ochtend heeeel onrustig. Je zag haar iedere keer in elkaar krimpen van schrik. Gewoon negeren hielp gelukkig, 's middags was ze al heen heel stuk meer ontspannen.
De gene die het 't meest eng vond, was Sterre. Toen wij vannacht bij mij ouders vertrokken (wonen in de historische binnenstad van Breda) was er een enorme knal. In combinatie met heel erg moe zijn, resulteerde dat in een huilbui van een kwartier... (toen waren we thuis en kon ze zo haar bed in.)
De gene die het 't meest eng vond, was Sterre. Toen wij vannacht bij mij ouders vertrokken (wonen in de historische binnenstad van Breda) was er een enorme knal. In combinatie met heel erg moe zijn, resulteerde dat in een huilbui van een kwartier... (toen waren we thuis en kon ze zo haar bed in.)

groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Ach die Sterre, dat was met iets teveel
Fijn hoor, als je hondje er niet op reageert! Ik vind het altijd naar als ze van slag zijn.

Wij vertrokken gistermiddag naar Belfeld.
Peter te voet met Guusje (een tocht van 1 uur en 15 minuten) en ik later met de auto. Guusje is niet los geweest in het stuk bos wat tussen de dorpen in ligt, puur vanwege haar angst voor de knallen.
We hadden de bench mee zodat zij zich daarin terug kon trekken, maar bij iedere knal zocht ze al bibberend en hijgend steun bij ons.
Maar heel af en toe een beetje toegesproken, de rest genegeerd.
Doordat de rolluiken dicht waren werden toch de meeste geluiden gedempt, maar ja Guusje's oren doen het nog prima.
Ben blij dat het maar licht regende gisteravond/vannacht, zodat het meeste kruit verschoten is. De nacht is hier verder rustig verlopen, en ook vandaag heb in gelukkig nog een knal gehoord. Hoop dat dit zo blijft tot de volgende jaarwisseling.
Peter te voet met Guusje (een tocht van 1 uur en 15 minuten) en ik later met de auto. Guusje is niet los geweest in het stuk bos wat tussen de dorpen in ligt, puur vanwege haar angst voor de knallen.
We hadden de bench mee zodat zij zich daarin terug kon trekken, maar bij iedere knal zocht ze al bibberend en hijgend steun bij ons.
Maar heel af en toe een beetje toegesproken, de rest genegeerd.
Doordat de rolluiken dicht waren werden toch de meeste geluiden gedempt, maar ja Guusje's oren doen het nog prima.
Ben blij dat het maar licht regende gisteravond/vannacht, zodat het meeste kruit verschoten is. De nacht is hier verder rustig verlopen, en ook vandaag heb in gelukkig nog een knal gehoord. Hoop dat dit zo blijft tot de volgende jaarwisseling.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
gelukkig is het redelijk goed gegaan met manjer alleen met oudejaarsdag vond het echt niet meer leuk,wand het ging er best goed aan toe zo rond 19 uur wat een knallen banjer ging al sneller lopen maar nu is het over en is de rest weer gekeert maar bang nee dat was hij niet teminste niet overdag dug doorgekomen
Bij ons waren de meeste buren weg. Er werd op ons stukje straat minder geknald dan vorig jaar. Wel een paar enorme bommen iets verderop, maar de naaste buurman had vooral sierspul voor zijn (kleine) kindertjes.
Het was toch wel erg genoeg voor onze dames, die nu allebei ook nogeens vonden dat de pups verdedigd moesten worden.
Het viel me echt op dat Baukje overdag minder blafte dan voorgaande jaren. Dat scheelde voor de pups heel erg, want die reageren nauwelijks op herrie van buiten, maar wel op geblaf van de Bauk. En Stijnke natuurlijk.
Om 0.00u Ging Stijnke in de kist boven de pups zitten en na een heel hevige knal zelfs bijna erop liggen.
Het was gelukkig al snel weer rustiger in de buurt en vannacht was het heerlijk stil.
Ook vanochtend bijna niks meer gehoord. Wat een verademing. Onze dames zijn weer blij.
Het was toch wel erg genoeg voor onze dames, die nu allebei ook nogeens vonden dat de pups verdedigd moesten worden.
Het viel me echt op dat Baukje overdag minder blafte dan voorgaande jaren. Dat scheelde voor de pups heel erg, want die reageren nauwelijks op herrie van buiten, maar wel op geblaf van de Bauk. En Stijnke natuurlijk.

Om 0.00u Ging Stijnke in de kist boven de pups zitten en na een heel hevige knal zelfs bijna erop liggen.
Het was gelukkig al snel weer rustiger in de buurt en vannacht was het heerlijk stil.
Ook vanochtend bijna niks meer gehoord. Wat een verademing. Onze dames zijn weer blij.
Maureen
Hoe graag ik ook voor Senna had gewild dat het haar niets kon schelen, ik troost me maar met de gedachte dat het heel normaal is dat honden reageren. Ze snappen het niet en 1x jaar is te weinig om er aan te wennen. Ik kwam tijdens de ochtendwandeling een man tegen die jachttraining met z'n hond doet. Die hond is het hele jaar door gewend aan knallen. Dat scheelt toch wel.

Toen we gisteren bij de DA waren was het heel druk met mensen die kalmeringsmiddelen voor hun hond kwamen halen. Hoewel ik toch ook sommige reacties niet begrijp. 1 vrouw kwam voor iets, maar die hond had longproblemen (moest zelfs al eens een paar dagen bij de DA blijven) dus dat middel mocht niet, wel dat van het jaar daarvoor wat helemaal niet geholpen had. Wilde ze toch maar geven....Tja, voor mij blijven medicijnen onnatuurlijk die je zo min mogelijk geeft.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Lekker op tijd..de 31e...
Iets geven wat niet geholpen had...nee, dat snap ik ook niet.
Bloem en Stapper hebben nergens op gereageerd.
Tingka, die speciaal bij ons is ivm vuurwerk-angst, sliep om 24.00 uur lekker.
Het valt ook nu erg mee...heel af en toe iets in de verte.
Ik had gedacht dat er wel veel knulletjes zouden zijn die de boel nog op wilden maken.
Ze hebben hier vreugde vuren rond het dorp. Die van de verre buurjongens stond klaar, met vijf grote tractor banden op de stapel...rookt zo lekker.
De poltie heeft er nog naar gekeken zei men.
Die hebben vast en zeker 'foei' gezegd..een half uur later lagen ze op het vuur.
Vanmorgen stonk het nog.

Iets geven wat niet geholpen had...nee, dat snap ik ook niet.
Bloem en Stapper hebben nergens op gereageerd.
Tingka, die speciaal bij ons is ivm vuurwerk-angst, sliep om 24.00 uur lekker.

Het valt ook nu erg mee...heel af en toe iets in de verte.
Ik had gedacht dat er wel veel knulletjes zouden zijn die de boel nog op wilden maken.
Ze hebben hier vreugde vuren rond het dorp. Die van de verre buurjongens stond klaar, met vijf grote tractor banden op de stapel...rookt zo lekker.

De poltie heeft er nog naar gekeken zei men.
Die hebben vast en zeker 'foei' gezegd..een half uur later lagen ze op het vuur.
Vanmorgen stonk het nog.

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dat is nog zowat erger dan die kruitdampen.
Schandalig als ik hoor hoeveel hulpverleners er weer afgetuigd zijn.

Schandalig als ik hoor hoeveel hulpverleners er weer afgetuigd zijn.

Charlotte
Lekker geintje met die banden Jeanette. Goed voor het milieu.
Hier knalt het nog steeds, al is het iets minder dan gisteren.
Hoorde net een sirene van een ziekenwagen, weet natuurlijk niet of het met vuurwerk te maken heeft.

Hier knalt het nog steeds, al is het iets minder dan gisteren.
Hoorde net een sirene van een ziekenwagen, weet natuurlijk niet of het met vuurwerk te maken heeft.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Het gaat hier ook weer tekeer. Droog weer én nog vakantie. De restanten moeten op!
Lekker zo'n brandje, Jeanette
Lekker zo'n brandje, Jeanette

Bickel was overdag onrustig in de avond lag die half op me schoot te slapen hij is niet bang wel onrustig, de katten zaten vannacht onder de hoektafel de 2 heren er onder Nova op het tussen blad en Saartje boven op het leek wel een flat
Saartje was het rustigs eigenlijk terwijl die juist altijd het onrustigs is van de 4.
Stomme vuurwerk vandaag was het eerst wel rustig maar later niet meer toen was het ook droog.

Stomme vuurwerk vandaag was het eerst wel rustig maar later niet meer toen was het ook droog.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012