Uitlaten

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
marcel

Re: hond uitlaten

Bericht door marcel »

he leuk filmpje gevonden op internet deze heb ik hier nog niet gezien
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8764144202

Erna

Bericht door Erna »

Voor mij heel herkenbaar hoor Marcel. De Smous die naar China wil en steeds in het water zwemt is Jeltje een halfzusje van Lisa. Verder lopen er ook nog Frouckje, Hieke en Jutte. De Lisa die je ziet is onze Lisa. Zij wil liever niet in het water, staat daarom blaffend aan de kant. Je wil niet weten hoe smerig de honden waren van de klei. Thuis moesten ze hun poten en buik onder de douche laten schoonmaken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

marcel

Bericht door marcel »

ja het was een vlinke modderpoel en jo ik weet er alles van rex vloog toen hij nog jong was zo in een moddersloot :? en stinken nou dat heb ik geweten hoor.maar dat heb ik hem meteen afgeleerd nu mag hij in het ijselmeer zwemmen

Erna

Bericht door Erna »

Lisa zwemt niet graag, hoewel ze daar wel een klein stukje het water in ging.
Ze zijn daar een park aan het aanleggen, zal wel beter worden denk ik.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Margaret

Bericht door Margaret »

Mozes wordt altijd in het bos uitgelaten, want ons dorp ligt midden in de Utrechte Heuvelrug. Ik heb meerdere rondjes die ik doe, maar denk ook wekelijks: en nu ga ik eens een nieuw stukje bos ontdekken, en dat kan dan ook altijd. Gewoon ergens links waar je normaal rechts gaat.

In de winter, nu het zo vroeg donker is, is het niet zo handig dat ons dorp door bos omringd is. We laten hem 's avonds eerst heel even los lopen op een bospaadje die tot de helft verlicht is en daarna doen we een rondje dorp.

En ook ontopic: van de zomer was m'n nichtje uit Arnhem op bezoek met haar hond, leek ons leuk omdat zij ook een kruising schapendoes heeft, bleek die van dezelfde fokker te komen! Vermoedelijk dezelfde moeder.

Alma

uitlaattijd....

Bericht door Alma »

hoi,

hoe zit het met de uitlaattijden :dog: van jullie honden. Zijn jullie elke dag precies op de juiste tijd met de hond buiten of zijn jullie (en de hond...) flexibel.
Ik vraag dit omdat onze andere honden (in mijn ouderlijk huis) altijd op de klok naar buiten gingen.
Nu, met een gezin met kinderen, kan ik me voorstellen dat dit niet altijd zo is.
In de week staan wij om 6.20 uur op maar in het weekend graag om een uur of 8.00 uur.

gr, Alma

Jeanette

Re: uitlaattijd....

Bericht door Jeanette »

Wij zijn echt mensen van de klok.
Elke dag om 7 uur op.
Om 7.45 wandelen we de ochtendroute, ongeveer 45 min.
Om 12.45 wandelen we ongeveer 1 1/4 uur.
Rond 16.30 gaan we even een rechts rechts rondje van 20 min. of een heide rondje van 35 min. , hangt van het weer af.
's Nachts om 23.00 uur loopt Lex het nachtrondje van ong. 10 min.

Dus Stapper weet precies wat hem te wachten staat en rekent daar ook op.

De buurmopsjes slapen regelmatig uit en gaan ook veel vroeger hun nacht in.
Volgens mij leert een hond snel genoeg dat het wandelen op verschillende tijden kan plaatsvinden. Als het even uitlaten maar redelijke tijden heeft.
Je hond wordt zo flexibel als je zelf bent denk ik ;)
Tijdens de vakanties zijn de tijden vaak heel anders, gaat ook prima.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Wij zijn mensen van GEEN klok. Maar ook dan zit er wel een ritme in.
Pim heeft ook geen horloge maar weet altijd precies hoe laat het is.
We kunnen met hem alle kanten op.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

wubke

Bericht door wubke »

Hier is het ook zoals het uitkomt. We hebben wel wat ruimte om het huis dus ze kunnen altijd naar buiten als het nodig is. Maar als ik moet werken is het 's-morgens een klein rondje en dan 's-middags nog even eruit en 's-avonds laat.
Als ik thuis ben loop ik soms een uur of anderhalf of ik ga een eind met ze fietsen, maar er zit geen enkele regelmaat in. Geregeld gaan we spelen in de wei met een bal. Siem gaat de bal iedere keer netjes halen en Jules wacht tot hij terug is want dan krijgt hij ook wat.... :cheer:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Alma

Bericht door Alma »

Fijn uit de praktijk te horen dat de hond niet altijd aan 6.20 uur vastgebakken zit.......

bedankt voor de ervaringsverhalen :dog:

Alma

andrea21

Bericht door andrea21 »

Nou mijn hond word niet op hele vaste uren uitgelaten maar hij weet wel aan alles om zich heen wanneer het tijd is bv als het baasje 's avonds laat zijn sjekkie gaat draaien weet die het is tijd voor me laatste rondje en na eten als we gegeten hebben ook en wij eten niet altijd op zon vast tijd maar wanneer me zoon klaar is met werken en die werkt in een winkel dus het kan nog wel eens wat laat worden. En op vrijdag werkt me zoon alleen de koop avond dus gaat het baasje met hem lopen na het eten dat was wel even wennen, honden zijn ook zo gewoonte dieren. :cheer:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Bij ons gaat het ook meer op vaste tijden.
Die 's morgens het eerste beneden is laat de honden uit, dit is mééstal Peter die om 6.00 opstaat en na zijn ontbijt loopt hij een rondje.
Daarna gaan ze pas tegen 11.30/12.30 weer opnieuw een rondje als ik moet werken.
Maar 's middags gaat we altijd v.a. ongeveer 14.00 uur wandelen, en dan blijven we meestal een uur weg.
Dan moeten ze het weer volhouden tot na het eten, zo 18.30 voor weer een rondje, en als laatste om ongeveer 22.00 uur, vlak voor wij naar bed gaan, laten we ze alleen even een plasje doen aan de overkant van de straat.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Renate

Bericht door Renate »

Bij ons is het wisselend. Phoebe vindt het allemaal prima.

ma-za
Tussen 5.00 en 7.00 uur - even naar het veldje met Martijn
Rond 9.30 uur - naar bos, heide of langs het kanaal (wandelen of fietsen)
11.45 uur - mee Dana ophalen (blokje om)
13.15 uur - mee Dana wegbrengen en aansluitend naar bos, heide of kanaal (kleiner rondje als 's morgens) wandelen of fietsen, afhankelijk van mijn studielast (fietsen gaat sneller)
15.15 uur - mee Dana ophalen
18.30 uur - alleen met droog weer naar het losloopveldje waar veel buurthondjes samen komen en naar hartelust kunnen spelen.
19.30 uur - alleen met slecht weer een klein blokje om omdat ik 's avonds meestal alleen thuis ben en de meiden dus alleen in huis achter moet laten.

Op zondag is het altijd verschillend, maar dan gaat Phoebe nooit voor half 10 voor het eerst naar buiten.

Phoebe wil laat op de avond nooit naar buiten om te plassen. Het duurde even voor we daar achter waren. Ze stond al nooit enthousiast op (in tegenstelling tot overdag), maar ze plast ook echt niet. Ze staat je aan te kijken van 'plas nu snel, dan kunnen we weer naar binnen'.
Wij hebben dus alleen bij hoge uitzondering een laat rondje.

Mary

Bericht door Mary »

Renate schreef:
Phoebe wil laat op de avond nooit naar buiten om te plassen. Het duurde even voor we daar achter waren. Ze stond al nooit enthousiast op (in tegenstelling tot overdag), maar ze plast ook echt niet. Ze staat je aan te kijken van 'plas nu snel, dan kunnen we weer naar binnen'.
Wij hebben dus alleen bij hoge uitzondering een laat rondje.
Dit heb ik maar een keer eerder gehoord. Merkwaardig.
Die hond stond niet op in het donker en wilde 's avonds ook niet meer naar buiten.
:scratch:

Renate

Bericht door Renate »

Phoebe gaat wel mee. Maar niet van harte. Ze plast niet terwijl ze overdag altijd op dat veldje plast. Ze staat je alleen maar aan te kijken. Ik zie ze dan denken. "Ja, jíj moest naar buiten."

Gek genoeg heeft ze 's morgens ook nooit echt hoge nood. Toen Martijn in januari een week van huis was, moest Phoebe wachten tot ik Romy naar school gebracht had (half 10). Ik dacht altijd dat ze bijna moest knappen, maar soms plaste ze pas 3 veldjes verder of in het bos???!

Ze heeft in ieder geval een beter leertje dan ik! :thumbsup:

Mary

Bericht door Mary »

Pim staat ook nooit op knappen.
Hij wacht ook liever de bui af dan dat hij zich laat nathozen.

Erna

Bericht door Erna »

Wij hebben nergens vaste tijden voor, Lisa weet niet beter.
Als schoenen of jas gepakt worden staat zij wel als eerste bij de deur.

renske

Bericht door renske »

De tijden wisselen bij ons en dat maakt Lumi niets uit. De ochtendronde is direct een lange wandeling, behalve op de dag dat mijn vriend vrij is. Dan laat ik haar alleen plassen. Als hij haar dan 'al' om 10 uur uit wil laten blijft ze liggen, dat is namelijk veel te vroeg, rond 12 uur wordt er op de meeste dagen weer gewandeld.

Marjolein

Bericht door Marjolein »

Wij hebben ook heel wisselende tijden en gewoonten door de week heen en in de weekeinden. Cookie past zich moeiteloos aan, ze staat wel net als Lisa meteen als eerste op de mat als er schoenen en jassen gepakt gaan worden ... ze is altijd enthousiast om op pad te gaan maar als het er door - zeldzame - omstandigheden niet van komt een lange wandeling te maken, is ze ook tevreden met lekker spelen in huis.

rini

Bericht door rini »

we gaan 4 x per dag met de honden niet altijd op de zelfde tijd maar ze zijn altijd in de tuin dus echt nodig hoeven ze niet.
Uitslapen is ook geen probleem zeker als ze horen dat het regent maar dan staan ze ook in de deuropening naar me te kijken van ga jij maar.....
Afbeelding

Gesloten