Geen smous?
Bij Lisa op fly-ball zitten zowel een Friese Stabij als een Heidewachtel, hele leuke honden allebei.
Margaret het is natuurlijk vervelend geweest dat het bij jullie zo gelopen is, een afwijzing doet altijd zeer. De aanpak van de fokker naar jou toe had waarschijnlijk anders gemoeten, maar daar kan en wil ik niet over oordelen.
Jij kan als je een hondje uit een bepaald nestje niet wil hebben ook nee zeggen.
Ik heb nu zelf een nestje gehad en héél goed gekeken waar Lisa d'r pupjes terecht zouden komen. Heb ook even mijn bedenkingen gehad, maar als ik er niet voor 100% achter had gestaan zou ik misschien ook iemand hebben moeten teleur stellen. Hoe moeilijk dat ook zou zijn geweest.
Jouw teleurstelling moet niet maken dat je niet meer voor de Smous zal gaan, het is een heerlijk hondje, eenmaal een Smous, altijd een Smous.
En bij andere fokkers klikt het waarschijnlijk wel.
Groetjes, Erna.
Margaret het is natuurlijk vervelend geweest dat het bij jullie zo gelopen is, een afwijzing doet altijd zeer. De aanpak van de fokker naar jou toe had waarschijnlijk anders gemoeten, maar daar kan en wil ik niet over oordelen.
Jij kan als je een hondje uit een bepaald nestje niet wil hebben ook nee zeggen.
Ik heb nu zelf een nestje gehad en héél goed gekeken waar Lisa d'r pupjes terecht zouden komen. Heb ook even mijn bedenkingen gehad, maar als ik er niet voor 100% achter had gestaan zou ik misschien ook iemand hebben moeten teleur stellen. Hoe moeilijk dat ook zou zijn geweest.
Jouw teleurstelling moet niet maken dat je niet meer voor de Smous zal gaan, het is een heerlijk hondje, eenmaal een Smous, altijd een Smous.
En bij andere fokkers klikt het waarschijnlijk wel.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
johannes
smous of poedel. wij zagen een poedel in noorwegen, een hele grote zwarte. zoals die liep! van elastiek. hij stond echt te dansen. indrukwekkend beest. overigens heb ik gelezen dat in de smous ook veel poedelbloed zit. bij de eerste kruisingen waren poedels flink vertegenwoordigd. kijk dat zegt ook al genoeg over de intelligentie van de poedel, die wilde kennelijk wel smous worden
.
-
johannes
ho even, vind het wel leuk om af en toe de waarheid te verfraaien , maar van die poedels is echt waar!
dit staat op http://www.smoushond.nl onder het kopje terugfokprogramma. we hebben dus allemaal gewoon een bastaard poedel in huis, of zie ik het verkeerd?
citaat: Een hels karwei was begonnen voor een dame die slechts ervaring had als eigenaar van een Border terriër, sinds 1970. Overigens heeft mevrouw Barkman in de begin-jaren veel steun ondervonden van de heer M. van de Weijer, keurmeester en toenmalig secretaris van de Raad van Beheer.
Dat er onverwacht veel reacties binnenkwamen van eigenaren van 'Smoushonden' had veel te maken met de ongekende populariteit van de poedel toentertijd. Overal in Nederland waar je kwam, liepen Poedels, los ook. Los en loops ... Poedel maal Terriër, Poedel maal Stabyhoun, Poedel maal Chow Chow, Poedel maal Boxer, zie hier de basis van het nieuw leven inblazen van de Hollandse Smoushond.
dit staat op http://www.smoushond.nl onder het kopje terugfokprogramma. we hebben dus allemaal gewoon een bastaard poedel in huis, of zie ik het verkeerd?
citaat: Een hels karwei was begonnen voor een dame die slechts ervaring had als eigenaar van een Border terriër, sinds 1970. Overigens heeft mevrouw Barkman in de begin-jaren veel steun ondervonden van de heer M. van de Weijer, keurmeester en toenmalig secretaris van de Raad van Beheer.
Dat er onverwacht veel reacties binnenkwamen van eigenaren van 'Smoushonden' had veel te maken met de ongekende populariteit van de poedel toentertijd. Overal in Nederland waar je kwam, liepen Poedels, los ook. Los en loops ... Poedel maal Terriër, Poedel maal Stabyhoun, Poedel maal Chow Chow, Poedel maal Boxer, zie hier de basis van het nieuw leven inblazen van de Hollandse Smoushond.
Ik wist het niet!
(En dan te bedenken dat ik ook nog ergens bij de geschiedenis van de Smoushond iets vertel over hoe het allemaal begon. Dat is dus een beetje overdreven dubbel.
Laatst gewijzigd door Ariënne op 06 feb 2008, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Jemig Johannes, dit stukje stond mij helemaal niet bij.
Ik zal het vast wel eerder hebben gezien, maar heb daar nooit aan verbonden
dat alle bastaards nakomelingen zijn van poedels.
Wonderlijk genoeg heb ik nooit loslopende poedels gezien, ook niet in die tijd.
Maar goed, ik zal je wel serieus nemen, de bron hiervan was wel erg dichtbij.
Ik zal het vast wel eerder hebben gezien, maar heb daar nooit aan verbonden
dat alle bastaards nakomelingen zijn van poedels.
Wonderlijk genoeg heb ik nooit loslopende poedels gezien, ook niet in die tijd.
Maar goed, ik zal je wel serieus nemen, de bron hiervan was wel erg dichtbij.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ik heb het wel gelezen.
Een interessant stukje. En inderdaad, mijn Haags nichtje had ook een poedel in die tijd. Daar liepen er ook zat van los over straat.
Zelf hebben wij vroeger thuis een Heidewachtel gehad, een ontzettend lief beest.
Als Daisy loops was, was uitlaten een ramp, want de loslopende reuen stonden vaak aan de poort al te wachten. Zelfs als mijn zussen en ik ergens naar toe moesten, liepen er vaak links en rechts van de fiets geile reuen mee
:x , die ook nog eens vochten. De lucht van loopse Daisy hing natuurlijk aan ons. Maar wat was dat vervelend. Ik ben blij dat je dat nu niet vaak meer meer maakt.
Een Labradoodle is ook een ras (in opbouw) waar mensen met een allergie goed mee samen kunnen leven. Ze zijn wel ontzettend duur.....
Een interessant stukje. En inderdaad, mijn Haags nichtje had ook een poedel in die tijd. Daar liepen er ook zat van los over straat.
Zelf hebben wij vroeger thuis een Heidewachtel gehad, een ontzettend lief beest.
Als Daisy loops was, was uitlaten een ramp, want de loslopende reuen stonden vaak aan de poort al te wachten. Zelfs als mijn zussen en ik ergens naar toe moesten, liepen er vaak links en rechts van de fiets geile reuen mee
Een Labradoodle is ook een ras (in opbouw) waar mensen met een allergie goed mee samen kunnen leven. Ze zijn wel ontzettend duur.....
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
johannes
hypo allergene hond
voor mensen met allergie klachten is er nu eindeijk een hond ontwikkeld
:
de Jabardi
kljk op
http://www.lifestylepets.com/dogs.html
en je komt alles te weten. voor slechts 15000 dollar wordt ie thuis afgeleverd. Er wodt vermeld dat de dieren 'hand delivered' worden. De kosten voor het brengen betaal je er nog bovenop. Dikke kans dat je ook wel kunt regelen dat je hem of haar ready for use (dat wil zeggen zindelijk, de basiscommandos onder de knie) kunt bestellen.
de Jabardi
kljk op
http://www.lifestylepets.com/dogs.html
en je komt alles te weten. voor slechts 15000 dollar wordt ie thuis afgeleverd. Er wodt vermeld dat de dieren 'hand delivered' worden. De kosten voor het brengen betaal je er nog bovenop. Dikke kans dat je ook wel kunt regelen dat je hem of haar ready for use (dat wil zeggen zindelijk, de basiscommandos onder de knie) kunt bestellen.
Ja, net zo iets als die nieuwe soort kat dat ze in Amerika hebben gefokt. Het arme beest zit al weken op Schiphol. Ik snap mensen niet die zoiets extreems willen hebben.
Ik vind hele hoge bedragen voor een dier bespottelijk, zou ik nooit aan mee willen werken.
Groetjes, Erna.
Ik vind hele hoge bedragen voor een dier bespottelijk, zou ik nooit aan mee willen werken.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
johannes
de Partij vor de Dieren heeft er vragen over gesteld in de 2e kamer, naar aanleiding van de 'kat' die ze nu op schiphol vasthouden. Als je de site bekijkt worden de dieren volledig als produkt gezien. je kunt ook doorklikken naar een bestelpagina en dan het dier van je keuze in je winkelwagentje doen. je krijgt een jaar garantie.
Ik denk dat ze mikken op rijke sjeiks in Dubai, popsterren, russische zakenmannen e.d.
Ik denk dat ze mikken op rijke sjeiks in Dubai, popsterren, russische zakenmannen e.d.
http://www.doggy.net/site/rassen_frame.html , onder de X
Mexicaanse naakthond.
Lekker insmeren met zonnebrandcreme.
Mexicaanse naakthond.
Lekker insmeren met zonnebrandcreme.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Overigens lopen hier ook een paar Koningspoedels. Magnifieke beesten inderdaad. Ze lopen prachtig Johannes. Alleen de Saarloos wint het, wat lopen betreft, die rolt zo mooi 'wolfs' zijn voeten af.., vind ik.
Maar van de reu heeft ze zijn koninklijke ballen vast verzekerd, want duur...dat dekken
Als je ze gewoon ruig knipt en ze even door het bos laat racen, zien ze er geweldig uit.
Mooi zulke voorouders.
Maar van de reu heeft ze zijn koninklijke ballen vast verzekerd, want duur...dat dekken
Als je ze gewoon ruig knipt en ze even door het bos laat racen, zien ze er geweldig uit.
Mooi zulke voorouders.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011