Jagen
Wat een schrik, gelukkig goed afgelopen. Ik heb in februari gezien hoe druk die Bosweg is. Stapper kreeg ze wel bijna op een presenteerblaadje, ik kan me zijn reactie dan ook best voorstellen. Hoop dat die reeën onthouden dat daar een enge hond woont en dat ze uit de buurt moeten blijven.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Nou, voor wurgneigingen was ik te bezorgd, maar toen hij heelhuids weer aan kwam lopen dacht ik wel even :x . Maar hij kan er niets aan doen en ze stonden inderdaad op een presenteerblaadje. Je moet zelf gewoon super scherp zijn.
Ik hoop ook dat de reëen hem eng gaan vinden. Ze hebben niet zo'n heel groot leefgebied, dus het zijn bekende reëen. Wie weet vertellen ze het elkaar wel
Sam en Ayla, daar gaven ze niks om, ze keken even van het grazen op...oh..dat zijn die...en gingen verder grazen.............
Tsjaaa...de eerste 16 jr. (hoop ik) zullen we dat wel niet meer beleven
Roosje vond het trouwens doodeng, dat Stapper luid blaffend z'n pad trok. Wie weet...blijft dat zo.
Ik hoop ook dat de reëen hem eng gaan vinden. Ze hebben niet zo'n heel groot leefgebied, dus het zijn bekende reëen. Wie weet vertellen ze het elkaar wel
Sam en Ayla, daar gaven ze niks om, ze keken even van het grazen op...oh..dat zijn die...en gingen verder grazen.............
Tsjaaa...de eerste 16 jr. (hoop ik) zullen we dat wel niet meer beleven
Roosje vond het trouwens doodeng, dat Stapper luid blaffend z'n pad trok. Wie weet...blijft dat zo.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ja, je moet er toch niet aan denken, dat ze met z'n 2tjes de reeën gaan opjagen.... Zeker als daar een drukke weg door hun leefgebied loopt. Gebeuren daar met de reeën geen ongelukken?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Regelmatig Loes.
We hebben er ook wel wat voor de deur gehad. Klap...gierende remmen...
Heel erg naar. Er verdrinken ook wel reëen in het kanaal. De oevers zijn te stijl.
Dat is de reden waarom ik het ook heel erg vind als Stapper ze opjaagd. Er staan gelukkig wel hoge hekken langs de 381 , de provinciale weg. Tenminste op het stuk waar het bos aan de overkant van onze Bosweg aan grenst. Verderop niet. Heb ik wel eens langs gereden in de schemering. Staan er reëen vlak naast je aan de kant van de weg. Scheur je dan langs met 80 km.
We hebben er ook wel wat voor de deur gehad. Klap...gierende remmen...
Heel erg naar. Er verdrinken ook wel reëen in het kanaal. De oevers zijn te stijl.
Dat is de reden waarom ik het ook heel erg vind als Stapper ze opjaagd. Er staan gelukkig wel hoge hekken langs de 381 , de provinciale weg. Tenminste op het stuk waar het bos aan de overkant van onze Bosweg aan grenst. Verderop niet. Heb ik wel eens langs gereden in de schemering. Staan er reëen vlak naast je aan de kant van de weg. Scheur je dan langs met 80 km.
Re: Jagen
Donderdag joeg Guusje ons de schrik op het lijf door achter 4
reeën aan te gaan, die achter een bosje vandaan kwamen. Die sprongen heel galant over een brede sloot, wat kaasje was voor Guusje. Die zwom naar de overkant en hup achter dat kwartet aan
.
Peter niet misselijk en er ook achteraan, na teruggelopen te zijn naar een oversteekplek. Na ongeveer 15 minuten kwam hij terug met dat kleine opdondertje
Marijn en ik hadden ondertussen op de uitkijk gestaan, en behoorlijk peentjes gezweten, want de drukke weg was niet heel erg ver.
Dan te bedenken dat we bijna terug waren bij de camping (nog zo'n metertje of 200) na een tocht van bijna 10 km. door het bos, en niks aan de hand, totdat....
Gelukkig weer met een sisser afgelopen, en de dag erna ging alles weer heel gewoon.
Peter niet misselijk en er ook achteraan, na teruggelopen te zijn naar een oversteekplek. Na ongeveer 15 minuten kwam hij terug met dat kleine opdondertje
Marijn en ik hadden ondertussen op de uitkijk gestaan, en behoorlijk peentjes gezweten, want de drukke weg was niet heel erg ver.
Dan te bedenken dat we bijna terug waren bij de camping (nog zo'n metertje of 200) na een tocht van bijna 10 km. door het bos, en niks aan de hand, totdat....
Gelukkig weer met een sisser afgelopen, en de dag erna ging alles weer heel gewoon.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Oh oh oh Charlotte..en wat is 15 minuten dan lang.
Wat zullen jullie in de zenuwen gezeten hebben!!!
Finny helemaal geen jaagdrift dit keer ??
Die Peter, wat een kerel niet
Toch een beetje jammer dat hij niet gelijk naar de overkant zwom, had hij haar in 12 minuten gehad
Brr....een hachelijk avontuur.
Gelukkig weer goed afgelopen.
Kwam ze zelf op haar schreden terug of heeft Peter haar uiteindelijk 'gevonden' ??
Wat zullen jullie in de zenuwen gezeten hebben!!!
Finny helemaal geen jaagdrift dit keer ??
Die Peter, wat een kerel niet
Toch een beetje jammer dat hij niet gelijk naar de overkant zwom, had hij haar in 12 minuten gehad
Brr....een hachelijk avontuur.
Gelukkig weer goed afgelopen.
Kwam ze zelf op haar schreden terug of heeft Peter haar uiteindelijk 'gevonden' ??
Angstig kwartiertje Charlotte met die weg in de buurt. Wat hebben sommige smousjes toch met reeën. Wat goed van Peter dat hij er meteen achteraan ging en Guusje heeft teruggevonden.
De omgeving is prachtig waar jullie stonden, en wat een ruimte voor drie mensen.
Groetjes, Erna.
De omgeving is prachtig waar jullie stonden, en wat een ruimte voor drie mensen.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Vandaag nog even een rondje gewandeld voor het echt donker werd. Op tijd terug, want ik moest Nina van de bus halen. Bijna thuis en dan....Roosje op reeënjacht!
Ik eerst nog
roepen, toen Vera en Sofietje naar huis gebracht en weer terug en
roepen...Niks meer te zien of te horen. Ik naar huis zonder Roos.
Ze wel 20 minuten weggeweest. Dat kan gekker natuurlijk. Maar toen kwam ze naar binnen gerend: lekker dol en kwispelend!
Tja, het zit in de familie, hè.

Ik eerst nog
Ze wel 20 minuten weggeweest. Dat kan gekker natuurlijk. Maar toen kwam ze naar binnen gerend: lekker dol en kwispelend!
Tja, het zit in de familie, hè.

Getver, die Roosje! Doet me denken aan Jip (en helaas tegenwoordig ook Woezel) achter de paarden aan op het strand. Erg eng!
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Nou je snapt zeker wel waar mij dit aan doet denken !!!!
Ach wat ontzettend jammer nu.
Een maal geproefd van de jacht..........
Ik zou haar een poosje aan de riem meenemen Ariënne of zoals Renate, ergens een hertenkamp opzoeken en daarlangs lopen al oefeningen doende.
In ieder geval geloof ik dat het belangrijk is dat ze niet nogmaals de lol van de jacht proeft.
Bah jakkes balen !!!! En vet in de zenuwen gezeten natuurlijk
Ach wat ontzettend jammer nu.
Een maal geproefd van de jacht..........
Ik zou haar een poosje aan de riem meenemen Ariënne of zoals Renate, ergens een hertenkamp opzoeken en daarlangs lopen al oefeningen doende.
In ieder geval geloof ik dat het belangrijk is dat ze niet nogmaals de lol van de jacht proeft.
Bah jakkes balen !!!! En vet in de zenuwen gezeten natuurlijk
Toch wel vervelend Ariënne, gelukkig wist ze de weg in het bijna donker terug te vinden. ik zou daar geloof ik knap nerveus van geworden zijn.
Wat een boeffie is het, heeft Stapper haar dit stiekem geleerd.
Wat een boeffie is het, heeft Stapper haar dit stiekem geleerd.
Zo tegen het donker aan zitten we natuurlijk net in de reeën-oversteek-periode.
Ze was er al zo eentje, die de bosjes indook om vogeltjes op te jagen, dus ja: ik sta er niet echt van te kijken. Maar belangrijk is wel dat het niet steeds gekker gaat worden. Dus inderdaad de riem erom bij bepaalde stukken!
20 minuten gingen nog net. Ze kent het bos goed. Je weet alleen niet hoe ver ze zal gaan...
Ze was er al zo eentje, die de bosjes indook om vogeltjes op te jagen, dus ja: ik sta er niet echt van te kijken. Maar belangrijk is wel dat het niet steeds gekker gaat worden. Dus inderdaad de riem erom bij bepaalde stukken!
20 minuten gingen nog net. Ze kent het bos goed. Je weet alleen niet hoe ver ze zal gaan...

O nee he, Roosje ook al
.
Wat zul je in de rats hebben gezeten, bah.
Gelukkig dat ze op eigen houtje terug is gekomen, maar dan moet je haar nog belonen ook nog!
Wat zul je in de rats hebben gezeten, bah.
Gelukkig dat ze op eigen houtje terug is gekomen, maar dan moet je haar nog belonen ook nog!
Charlotte
-
Jajo
Even een ouderwets middel tegen hetzen? (hetzen is het opjagen van wild)
Neem een stokje van 20 cm. boor in het midden een gat en laat dat aan een touw(tje) voor de voorpoten hangen vanaf de halsband. Als je hond dan achter het wild aangaat, heeft hij/zij last van die stok, omdat die heen en weer gaat slingeren tussen de voorpoten en het lopen onmogelijk maakt.
Jagers maakten hier vroeger gebruik van om hun honden mores te leren. Wordt her en der nog wel gebruikt. Werkt uitstekend.
Alleen zie ik smouzenmensen nu hun voorhoofd fronsen. Dierenbeul, zullen jullie zeggen. Ik vind het in ieder geval beter dan een stroomband en die wordt zeer veelvuldig gebruikt.
Ik zie Roosje er nog niet mee lopen, maar het zou wel helpen en de gewoonte doorbreken.
Groetjes, Jozé
Neem een stokje van 20 cm. boor in het midden een gat en laat dat aan een touw(tje) voor de voorpoten hangen vanaf de halsband. Als je hond dan achter het wild aangaat, heeft hij/zij last van die stok, omdat die heen en weer gaat slingeren tussen de voorpoten en het lopen onmogelijk maakt.
Jagers maakten hier vroeger gebruik van om hun honden mores te leren. Wordt her en der nog wel gebruikt. Werkt uitstekend.
Alleen zie ik smouzenmensen nu hun voorhoofd fronsen. Dierenbeul, zullen jullie zeggen. Ik vind het in ieder geval beter dan een stroomband en die wordt zeer veelvuldig gebruikt.
Ik zie Roosje er nog niet mee lopen, maar het zou wel helpen en de gewoonte doorbreken.
Groetjes, Jozé
Fronsen doe ik niet. De manier lijkt mij voor even helemaal niet verkeerd.
Alleen, de maat van Roosje, klein en dan de redelijk ruige omgeving.
Ook bij het verjagen van een vogeltje zal ze zo vastzitten, vrees ik.
Alleen, de maat van Roosje, klein en dan de redelijk ruige omgeving.
Ook bij het verjagen van een vogeltje zal ze zo vastzitten, vrees ik.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
-
Jajo
Als ze vast komt te zitten, laat ze dat best wel merken. Het moet haar ook niet te makkelijk gemaakt worden. Een beetje mag ze er wel aan lijden.
En misschien vindt ze het zo'n ongewone situatie dat ze heel dicht bij Ariënne blijft en gewoon op het wandelpad. Wedden?
Groetjes, Jozé
En misschien vindt ze het zo'n ongewone situatie dat ze heel dicht bij Ariënne blijft en gewoon op het wandelpad. Wedden?
Groetjes, Jozé