Vuurwerk!!!!

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
rini

Re: Vuurwerk!!!!

Bericht door rini »

Het is hier al zo erg dat de politie al rond rijdt n.a.v. de klachten :niks: maar ja de jeugd heeft een betere conditie dan de agenten :hihi:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

gerrymoerkens schreef:Hier is het gelukkig ook rustig. Bah vuurwerk! Ik en peb vinden er niks aan. Van mij mag het afgeschaft worden en dan gewoon op een centrale plaats een officieel vuurwerk en geen losse verkoop meer. Gerry
Dat zou ik ook wel willen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Erna schreef:
gerrymoerkens schreef:Hier is het gelukkig ook rustig. Bah vuurwerk! Ik en peb vinden er niks aan. Van mij mag het afgeschaft worden en dan gewoon op een centrale plaats een officieel vuurwerk en geen losse verkoop meer. Gerry
Dat zou ik ook wel willen.
Mijn idee.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Al heel lang een voorstander van!
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

karin73

Bericht door karin73 »

Suske reageert nooit zo op geluiden, alleen paarden met belletjes (en hoe vaak komt die combinatie nou voor...) kunnen op wat gegrom rekenen.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Martine

Bericht door Martine »

Wij zijn net naar een vuurwerkdemonstratie wezen kijken en daar waren heel wat baasjes met hun honden op af gekomen om ze op een afstandje vast te laten wennen aan het geflits en geknal. Bobbie hoefde niet mee -vuurwerk doet hem niets-, maar ik vond het wel een goed idee van ze. Ik zag de meeste honden nauwelijks reageren en een zenuwachtig hondje naarmate de tijd verstreek (het duurde een uurtje) echt veel rustiger worden. Het angstige gedrag van het hondje werd genegeerd en pas toen hij een tijdje rustig stil stond, kreeg hij een aai over zijn bol. Als een tuincentrum bij jullie in de buurt zo'n demonstratie geeft, en jullie hond er bang voor is, zou ik er toch even langs gaan...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Maureen

Bericht door Maureen »

Ik kan best genieten van een mooie, goed georganiseerde vuurwerkshow, maar dat losse geknal vind ik helemaal niks.
Toen we nog in Nieuwegein woonden moesten we onder een viaduct door om bij het park te komen. Voor (een deel van) de jeugd was het sport om iedereen van bovenaf met vuurwerk te bekogelen. We zijn meer dan eens bijna geraakt en de honden ook. Optreden van de politie hebben we nooit gezien, terwijl het bureau er vlakbij was.
De verhuizing naar Zeist was een verademing. Er liep wel jeugd met vuurwerk vanaf half december, maar als ze je zagen aankomen wachtten ze tot je veilig de hoek om was met je hondjes voor ze verder gingen.
Nu is het hier nog rustig. Weleens een knalletje verderop. Meestal in het parkje achter of op het pleintje daar weer achter. Daar reageren onze meiden niet op gelukkig.
Als de verkoop officieel open is wordt het wel meer. Dan knalt het in de achterom zo lekker dat dat veel gebeurt. Zolang het geen megaknallen zijn reageren Baukje en Stijnke niet al teveel. Het went en na de eerste paar wordt er alleen geblaft als het echt de spuigaten uitloopt.
Op oudejaarsavond gaat Baukje niet graag de deur uit. Het toenemende lawaai en geflits wordt haar dan te bont. In haar poezenmandje of op schoot blijft ze redelijk rustig. Stijnke is iets rustiger, maar ook wel gespannen dan.
Zij hebben gelukkig het gedonder met het viaduct nooit meegemaakt......
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Gelukkig maar. :smile:
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

afentoe zijn er hier grote knallen hij reageert er nog niets op....ook als ik buiten loop geen last van heerlijk tog
gr

loes

Bericht door loes »

:thumbsup:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

marcel schreef:afentoe zijn er hier grote knallen hij reageert er nog niets op....ook als ik buiten loop geen last van heerlijk tog
gr
Top...grote vent. :thumbsup:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:thumbsup:
Afbeelding

Yolanda

Bericht door Yolanda »

Hier is het al maanden een drama, maar afgelopen 2 weken haast onhoudbaar. Emi raakt totaal van slag. Ze is onze 3e hond die we van pup af aan hebben en de eerste die zo heftig reageert. Alle trukjes om haar rustig te houden zijn actief nu... het liefst zouden we even naar de middle of nowhere verhuizen.

Nescia

Bericht door Nescia »

Het is hier nog rustig. Een enkele knal, vrij ver weg. Ben benieuwd hoe Lonka ermee omgaat. Ze is niet bang aangelegd, maar wel gevoelig voor geluid. Als ze echt panisch wordt, vluchten we naar Duitsland. Daar wordt vooraf vrijwel niets afgestoken en met een hotel bij een vliegveld gaat 12 uur ook aan je voorbij.
Ik heb zelf namelijk ook een vreselijke hekel aan dat geknal. Het werkt me zwaar op de zenuwen. :ster: :surrender:
Was blij dat de overburen vorig jaar weg waren. Dat scheelde aanzienlijk.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wij zijn een paar keer bij mijn zus geweest, woont in een buitengebied.
Heerlijk rustig...
Hier gaat het tot nu toe prima.
Maar heel af en toe wat geknal.
Dat is met de jaarwisseling echt wel anders.
Zal blij zijn als we dat weer gehad hebben.
Wij blijven thuis.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

De kleinzoons waren er gisteren....hebben het al weken over vuurwerk. :(
De oudste van 12 vond dat je best een rotje in de hand kon houden bij het afsteken.
Siervuurwerk is niks...knallen moet het.
Hij heeft twee jaar terug al lichte brandwonden opgelopen en een harde piep in zijn oren. Oud gevonden en verstopt vuurwerk. :niks: Gelukkig is de piep over gegaan. Dit jaar een schroeiplek in zijn slaapkamer, veroorzaakt door met kruit spelen uit een oud rotje.
Wat je ook verteld, het helpt niet. Aáál zijn vriendjes doen het ook... :shock02: :wavecry:

We houden ons hart vast, want de jongens gaan naar hun vader de 31e en die vindt het wel leuk. :boos:
Onmiddelijk afschaffen die troep.... :boos: :boos: :boos:
Leuk siervuurwerk, georganiseerd, vooruit dan maar.

Martine

Bericht door Martine »

Heel herkenbaar Jeanette; mijn jongens zitten middenin de ik-ben-gek-op-vuurwerk-leeftijd... Het hele jaar wordt naar die laatste dag van het jaar toegeleefd. Vroeger mocht je alleen na 12 uur 's-nachts afsteken; tegenwoordig al vanaf 10 uur 's-morgens, en dat weten ze... Ik geef geen cent uit hieraan, maar zelf hebben ze druk gespaard -en besteld-. En voor die paar tientjes kan je kiezen tussen 1 knappe vuurpijl of voor een hele dag "lol" met meer dan 1000 knallen... Ik heb ze op het hart gedrukt zo weinig mogelijk overlast te bezorgen en niet de hele dag bij dezelfde buren voor de deur te gaan staan. "Gelukkig" is er bij mijn ouders in de buurt een stuk bos waar geen honden komen, maar ik zal blij zijn als het 1 januari is, want dan verdwijnt alles wat over is in een emmer water.
Vorig jaar konden ze die dag hun gang gaan bij hun vader, maar ik heb me die hele dag zorgen gemaakt omdat ik weet dat ze daar geen toezicht hebben; gelukkig zijn ze thuis dit jaar.
Maar eigenlijk hoop ik dat het die laatste dag van het jaar vreselijk regent...!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Martine schreef:Maar eigenlijk hoop ik dat het die laatste dag van het jaar vreselijk regent...!
Van mij mag het 30/31/1 en 2 regenen...pijpenstelen graag... :mrgreen:

mito

Bericht door mito »

Nou liever gewoon mooi droog weer, dan zijn we er het snelst vanaf, anders blijft het nog weken naknallen... Hier is het altijd net een soort oorlogsgebied. Maar wij gaan vrijdag, net als elk jaar, lekker een weekje naar drenthe. Lekker relaxt de bossen in. Heerlijk!

rini

Bericht door rini »

Ook wij hebben het vuurwerk altijd verboden en gezegd dat als het fout gaat je dan mooi pech hebt maar ja.. en dat wist Willem ook.Had stiekum een rotje afgestoken,z'n hand verbrand en durfde dat pas de volgende dag te vertellen :hihi: de pijn was toen zo erg dat we naar de HA moesten.Maar het was een goede leer want heb hem nooit meer met vuurwerk gezien :!:
Afbeelding

Gesloten