Vuurwerk!!!!
-
Renate
Re: Vuurwerk!!!!
Vuurwerk is hier geen probleem. Zowel Phoebe als Dinah reageren niet op de knallen. Zelfs niet op de hele harde. Ze kijken dan alleen even op. Wij vieren oud en nieuw altijd bij de buren (die wel een angstig hondje hebben), dus ik kon ze met een gerust hart alleen thuis laten. Romy lag ook gewoon in bed.
Zoals altijd mogen ze om 12.15 uur na het nieuwjaarswensen met mij mee naar buiten. Ze vinden het heerlijk om erbij te zijn en door iedereen aangehaald te worden omdat ze zo dapper staan te kwispelen tussen de knallen en de rook. Als het rustiger wordt, laat ik ze dan ook meteen even uit. Ik vind het altijd heerlijk om even een rondje door de wijk te lopen en nog even te genieten van het siervuurwerk bij de voetbalclub. Dit jaar werd ik vergezeld door Dana. Leuk hoor, zo'n grote dochter.
Zoals altijd mogen ze om 12.15 uur na het nieuwjaarswensen met mij mee naar buiten. Ze vinden het heerlijk om erbij te zijn en door iedereen aangehaald te worden omdat ze zo dapper staan te kwispelen tussen de knallen en de rook. Als het rustiger wordt, laat ik ze dan ook meteen even uit. Ik vind het altijd heerlijk om even een rondje door de wijk te lopen en nog even te genieten van het siervuurwerk bij de voetbalclub. Dit jaar werd ik vergezeld door Dana. Leuk hoor, zo'n grote dochter.
De vuurwerk CD staat inmiddels al op een hoog volume en Senna eet gewoon door. Maar echt vuurwerk is toch anders. Ik denk dat er één of ander feest is, want het is hier een herrie van jewelste. In het begin blaffen en voortdurend de tuin in willen. Wij zitten hier al een half uur met onze mond dicht
Everard zit diep in z'n boek en ik ben aan het werk. En jawel hoor, ze lijkt 'm te snappen. Af en toe nog een grom, maar ze blijft toch wel rustig liggen.
Ik zou het voor Senna wel heel fijn vinden als ze wat relaxter kan zijn, want ik vind het vooral sneu. Vorig jaar kroop ze niet weg of zo, maar wel de hele avond blaffen.
Ik zou het voor Senna wel heel fijn vinden als ze wat relaxter kan zijn, want ik vind het vooral sneu. Vorig jaar kroop ze niet weg of zo, maar wel de hele avond blaffen.

Ik ben blij dat onze pup wat dat betreft oud en nieuw hier nog niet mee hoeft te maken.
Guusje trekt het niet, dus zou geen goed voorbeeld zijn voor zo'n klein ding.
Guusje trekt het niet, dus zou geen goed voorbeeld zijn voor zo'n klein ding.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Maakt volgens mij niks uit Charlotte. Norma was ongelooflijk bang, zelfs van klappertjes was het een hoopje ellende. Adah die toch met haar is opgegroeid heeft nooit verblikt of verbloosd.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik denk dat het ook wel mee zal vallen.
Lisa is net als haar oma Norma van de meeste geluiden bang.
Haar pups, die een maand jong waren met de jaarwisseling hebben geen van alle last van het vuurwerk. Ik heb de pups op oud jaar toen wel van Lisa weggehouden.
Was toen wel bang dat Lisa ze aan zou steken met haar angst.
Lisa is net als haar oma Norma van de meeste geluiden bang.
Haar pups, die een maand jong waren met de jaarwisseling hebben geen van alle last van het vuurwerk. Ik heb de pups op oud jaar toen wel van Lisa weggehouden.
Was toen wel bang dat Lisa ze aan zou steken met haar angst.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Hieke en JUtte zijn integenstelling van Lisa juist dol op vuurwerk. Ze gaan goed aangelijnd mee naar buiten met de jaarwisseling.Ze staan vol ongeduld te wachten en volgen de vuurpijlen.Overdag in de polder rennen ze gewoon los , ze reageren niet eens op alle herrie.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Dat is wel heel fijn, Corrie
Senna is vooral waaks. Ze wil graag naar buiten en blaft om te waarschuwen. Ze toont zich niet bang, al is dat geblaf natuurlijk wel een teken van onzekerheid. Dol op harde geluiden zal ze denk ik nooit worden 

Wel jammer dat Lisa niet wat meer van moeder en zusje heeft in deze.
Ik denk dat het blaffen van Senna inderdaad een beetje onzekerheid is. Maar ze is gelukkig niet zo bang.
Lisa zag vanavond van die verlichte soort ballonnen op de tv. Die dingen werden heen en weer gezwaaid. Er was geen geluid bij. Lisa keek ernaar, en ging meteen in haar hok zitten. Want ja, ze weet dat lichtflitsen van onweer en vuurwerk gevolgd worden door heel veel herrie. Dat was nu niet zo, maar dat wist ze natuurlijk niet.
Ik weet niet hoe het bij jullie in de buurt is met vuurwerk. Vorig jaar hebben ze de hele maand december vuurwerk afgestoken, ging vaak de hele dag door. Lisa werd er gek van, wilde niet zo graag meer naar buiten. Nu hoor ik avonds een of twee harde klappen, vaak in de verte. Dus veel minder dan vorig jaar. Ben er blij mee, maar ook een beetje verbaasd.
Ik denk dat het blaffen van Senna inderdaad een beetje onzekerheid is. Maar ze is gelukkig niet zo bang.
Lisa zag vanavond van die verlichte soort ballonnen op de tv. Die dingen werden heen en weer gezwaaid. Er was geen geluid bij. Lisa keek ernaar, en ging meteen in haar hok zitten. Want ja, ze weet dat lichtflitsen van onweer en vuurwerk gevolgd worden door heel veel herrie. Dat was nu niet zo, maar dat wist ze natuurlijk niet.
Ik weet niet hoe het bij jullie in de buurt is met vuurwerk. Vorig jaar hebben ze de hele maand december vuurwerk afgestoken, ging vaak de hele dag door. Lisa werd er gek van, wilde niet zo graag meer naar buiten. Nu hoor ik avonds een of twee harde klappen, vaak in de verte. Dus veel minder dan vorig jaar. Ben er blij mee, maar ook een beetje verbaasd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ja, ik had al begrepen dat Lisa echt bang is. Vind dat zo sneu.
Hier valt het op zich reuze mee. Alleen vanavond leek het wel zo'n duizendklapperding. Het hield maar niet op. En het was veel harder dan de vuurwerk- CD. Daar kan ze een hoog volume al wel van aan, zonder te reageren. Er komt hier 's avonds geen licht binnen, want alle raambekleding is verduisterend. Dat scheelt misschien wel wat.
Hier valt het op zich reuze mee. Alleen vanavond leek het wel zo'n duizendklapperding. Het hield maar niet op. En het was veel harder dan de vuurwerk- CD. Daar kan ze een hoog volume al wel van aan, zonder te reageren. Er komt hier 's avonds geen licht binnen, want alle raambekleding is verduisterend. Dat scheelt misschien wel wat.

-
gerrymoerkens
Pebbles is ook bang voor vuurwerk. Maar alleen buiten. Binnnen maakt het niet uit dan voelt ze zich kennelijk veilig. Gerry.
Hier hetzelfde Erna. Soms begonnen ze al in september en omdat we niet ver van een tunneltje onder de rijksweg door zitten, leek het wel oorlog. Maar nu sporadisch wat geknal.Erna schreef:Ik weet niet hoe het bij jullie in de buurt is met vuurwerk. Vorig jaar hebben ze de hele maand december vuurwerk afgestoken, ging vaak de hele dag door. Lisa werd er gek van, wilde niet zo graag meer naar buiten. Nu hoor ik avonds een of twee harde klappen, vaak in de verte. Dus veel minder dan vorig jaar. Ben er blij mee, maar ook een beetje verbaasd.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Dat is mooi Loes, dus bij jullie is het nu ook een stuk minder.
Lisa weet het verschil tussen een vuurwerk CD en de rest.
Als de CD op staat reageert ze nauwelijks.
Lisa weet het verschil tussen een vuurwerk CD en de rest.
Als de CD op staat reageert ze nauwelijks.
Hier ook nog niet veel, maar de knallen die we horen zijn echt gigantisch....
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hier is het de hele week al raak
maar gelukkig zijn beide niet echt bang voor
al schrikken ze wel van de giga knallen
maar daar schrik ik zelf ook van
Ze reageren eerder op de kindereren voor de deur.
al schrikken ze wel van de giga knallen Ze reageren eerder op de kindereren voor de deur.

Ik heb hier nog geen knalletje gehoord. Zelfs nog niet aan gedacht.
Wat een feest.
Wat een feest.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Heerlijk rustig.Mary schreef:Ik heb hier nog geen knalletje gehoord. Zelfs nog niet aan gedacht.
Wat een feest.

Heel in de verte ploft héél af en toe iets.
Er wordt geen oor gespitst.
Er wordt geen oor gespitst.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
gerrymoerkens
Hier is het gelukkig ook rustig. Bah vuurwerk! Ik en peb vinden er niks aan. Van mij mag het afgeschaft worden en dan gewoon op een centrale plaats een officieel vuurwerk en geen losse verkoop meer. Gerry
-
sammydesmous
gerrymoerkens schreef:Hier is het gelukkig ook rustig. Bah vuurwerk! Ik en peb vinden er niks aan. Van mij mag het afgeschaft worden en dan gewoon op een centrale plaats een officieel vuurwerk en geen losse verkoop meer. Gerry
Helemaal mee eens.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Ik ook!!sammydesmous schreef:gerrymoerkens schreef:Hier is het gelukkig ook rustig. Bah vuurwerk! Ik en peb vinden er niks aan. Van mij mag het afgeschaft worden en dan gewoon op een centrale plaats een officieel vuurwerk en geen losse verkoop meer. Gerry
Helemaal mee eens.
José, Sammy & Lieveke![]()