Vuurwerk!!!!

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
rini

Re: Vuurwerk!!!!

Bericht door rini »

Waar Wim normaal zelf oliebollen bakt had ik ze vandaag uit de supermarkt,we hebben er buiten mee staan te stuiteren :hihi: Dus toch maar ff naar de bakker.
Afbeelding

Saartje

Bericht door Saartje »

:hihi: ook leuk

karin73

Bericht door karin73 »

Ik ben van de voorbereiding, de bollen zijn hier meer vulling dan noot (appel, noot en rozijnen). Dus het kraken schillen en snijden heb ik gedaan.
Het bakken is de hobby van Gerrit, dat vind ik een vreselijk klusje. Dit jaar heb ik hem naar de schuur verbannen.
De standaard hoeveelheid is hier 60 oliebollen, waarvan een deel naar mijn schoonzus en naar mijn schoonouders gaat. Het beslag gaat dan ook in een emmer in plaats van een beslagkom.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Bij de Aldi bollen gekocht...oliebollen kun je het niet noemen.
De schapen vinden ze wel lekker.
Volgend jaar maar naar de echte bakker.

Horen en zien vergaat je hier op dit moment.
Een stel mafkezen zijn met vol gas aan het crossen.
Zo hard is het nog nooit geweest... :boos:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Saartje

Bericht door Saartje »

Nieuwjaarsdag is het hier met motorcrossers vreselijk in het bos.
Het is verboden :boos: de dieren zijn al genoeg opgeschrikt met die knallen

Idioten zijn het,als je er wandelt moet je gewoon aan de kant springen

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Bah al die herrie, hier wordt de hele tijd flink geknald. Pebbles vind het maar niks die loopt rusteloos van hot naar her. En als ze buiten is wil ze zo snel mogelijk weer naar binnen. Zal blij zijn als alles weer normaal is.

karin73

Bericht door karin73 »

Jeanette schreef:Bij de Aldi bollen gekocht...oliebollen kun je het niet noemen.
Meer in olie gebakken sponzen...
Hier zijn ze weer klaar. Dit jaar gebakken met een dubbele frituurpan, dan gaat lekker twee keer zo snel!!
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

loes

Bericht door loes »

Martine schreef:
Saartje schreef: Diesel heeft nergens last van .De rust zelf. :thumbsup:
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Ook hij is er nooit van onder de indruk geweest. Ik denk toch dat dat mede komt doordat ze beide nog in hun nesten waren hun eerste oudjaar. Er was toen bij beide nesten rekening mee gehouden middels de vuurwerk-CD.
Inmiddels geloof ik daar helemaal niet in, wel dat je ze aan harde geluiden kunt wennen, maar angst voor harde knallen zit in de hond. Moeder Norma was doodsbang, ook voor klapperpistooltjes op een afstand dat wij ze nog niet eens hoorden. Zij was in het nest bij Maria echt wel goed op geluid getraind. Adah die dus met haar voor dit soort geluiden doodsbange moeder is opgegroeid, is de rust zelve.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

loes

Bericht door loes »

Ik ben al blij dat ik oliebollen heb kunnen kopen, dus zal maar niet te kritisch zijn. Heb toch nog weinig smaak en mag er sowieso nauwelijks van eten. Bert is een veelvraat (die zou je bij de schapen kunnen zetten, Jeanette) dus no problem.
Het is inmiddels 10 jaar geleden dat ik oliebollen bakte, sinds we hier wonen dus niet meer.
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Vervelend Martine, jammer dat je het niet in de hand hebt. Het is ook wel verleidelijk voor de jongens op deze manier, vader zou wijzer moeten wezen.

Ik denk ook dat het in de hond zit. IK weet dat Corrie er alles aan gedaan heeft om de honden geen angst voor vuurwerk of onweer te laten hebben. Ze is zelfs een keer met onweer en alle pups in de tuin gaan zitten. Hieke en Jutte zijn nergens bang voor, maar Lisa des te meer. Misschien heeft ze dat van oma Norma geërfd.
Lisa haar pups waren met oud en nieuw vier weken jong. (vier jaar geleden) Ik heb Lisa die dag heel bewust bij haar pups weggehouden in de hoop dat ze haar angst niet op de pups zou overbrengen. Volgens mij is dat aardig gelukt. Ze zijn alle vier niet bang voor vuurwerk, tenminste de eerste jaren niet.
Het is hier al weken een herrie, maar vandaag is het verschrikkelijk. Het lijkt wel of er af en toe een echte bom tussen zit, de ruiten trillen regelmatig.
Lisa achtervolgt me door het huis, zit nu op mijn voeten. Als ik naar het toilet ga wil ze zelfs mee naar binnen glippen. En gisteravond toen we naar bed gingen stond zij als eerste bij ons bed, met andere woorden, ik blijf vannacht echt niet alleen hoor.
Meestal staat onze slaapkamerdeur open, en morgens ligt ze dan op het voeteneinde van ons bed. Nou ja, toe dan maar. Maar gisteren wilde ze dus meteen al mee.
Vanochtend met haar naar het bos geweest, ook daar hoor je het geluid van het vuurwerk heel erg goed. Ze loopt dan echt niet op haar gemak, schiet steeds de dekking in. Blijft staan luisteren, en maar bibberen.
Maar ze heeft daar wel alles gedaan, zoveel zelf dat ik haar er van verdenk dat ze in de buurt niet alles wil doen en zo snel mogelijk weer naar huis wil. Nu krijg ik haar de deur helemaal niet meer uit. Ik hoop dat het rond etenstijd een beetje rustiger wil worden. Vanavond gaat ze mee naar Steef. We zijn dan met tien volwassenen en negen kinderen. Ik neem haar kleine hok mee, deur is er allang uit, maar Lisa is net een slak in dat hok, af en toe alleen haar koppie eruit.
Steef heeft donderdag zijn sleutelbeen gebroken met een val, dat is dan weer iets minder.
Ik wens iedereen een goed uiteinde toe. Een gezellige avond (wij gaan spelletjes doen) en voor volgend jaar een goede start, en een jaar in goede gezondheid.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

rini

Bericht door rini »

Omdat wij ook 2 jarigen hebben vandaag blijven we zoals altijd thuis en hebben we oliebollen met gebak :hihi: en die van de bakker zijn erg lekker en stuiteren niet :fluit:
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Voor ons geen oliebollen, we houden er alle twee niet van. Wel 2 bange smousjes hebben we hier. Sammy was het eerste jaar helemaal niet bang, vorig jaar vondt ze het al niks maar dit jaar nog minder. Lieveke is een paar weken geleden geschrokken van een harde knal toen we 's avonds buiten liepen en sinds die tijd dus ook bang. Bij de eerste knal gaan haar oortjes naar achteren, de tweede het staartje naar beneden en bij de derde knal zit ze op trap of achter de bank. Als ze buiten is en er wordt in de verte geknald wil ze niet meer verder lopen alleen nog maar naar huis toe. Niets aan te doen. Toch hebben we de vuurwerktraining op de cursus gevolgd maar ook daar vond ze het niks. De vuurwerk cd ging nog wel maar is natuurlijk niet helemaal te vergelijken met echt vuurwerk. Om 12 uur zitten we dus met twee bange wezeltjes te koekeloeren. We hebben hele lekkere gevulde botjes voor ze gekocht die ze iets voor 12en krijgen en maar hopen dat ze er een beetje door afgeleid worden. Jari doet vuurwerk niets, blijft rustig in haar verwarmingsmandje liggen. Kijk zo kan het ook.

voor iedereen een hele fijne jaarwisseling gewenst en al vast heel veel goeds, gezondheid en liefde voor 2012 :vuurwerk:

Martine vervelend dat je jongens nu zoveel vuurwerk af moeten steken van pa. Gelukkig heb je ze goede instructies mee gegeven zodat ze het ook veilig kunnen doen. :thumbsup:

José, Wieske-Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 31 dec 2011, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

loes

Bericht door loes »

Jij ook veel plezier Erna, klinkt op voorhand heel gezellig.
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Het blijkt dus dat je er geen pijl :crazy: op kunt trekken of een hond wel of niet bang is of wordt.
Ik heb Guusje los gelaten op het bospad, dat ging goed, maar hoe dichter we bij de Lommerbergen (vakantiepark) kwamen, hoe harder de knallen werden.
Dus het laatste stuk toch maar aan de lijn gedaan.
Op het tweede gedeelte van mijn wandeling waren kinderen van rond de 11/12 jaar aan het knallen. Zij hielden keurig rekening met de honden, want ze stopten op tijd, zodat ik netjes kon passeren. Toen ik vroeg hoe ze aan al dat 'moois' kwamen; van pap en mam, die kopen dat voor ons.... :? Ik zal er nooit blij van worden.
Jammer José, dat het voor Lieveke al gelijk verpest is.
Morgen is de grootste ellende weer voorbij.
Finny bewaart alle stress voor de onweersbuien, alhoewel die paar klappen die van de week vielen, aan haar voorbij gingen.

Beterschap voor Steef, Erna. Een gebroken sleutelbeen is pijnlijk.

Wij doen het ook zonder oliebollen.
Bij ons kruipt een lekker bolletje over de vloer. :smile:

Allemaal een hele fijne jaarwisseling. :yeah:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

yvonne

Bericht door yvonne »

Dat van Lieveke had Senna gisteren dus ook. Een enorme knal dichtbij. Maar ik moet zeggen, het gaat best wel aardig nu. Ik ben net even met haar de tuin in gegaan en daar heeft ze geplast, een wandeling wordt nu echt niks.
Ze kruipt niet weg en bibbert ook niet. Gewoon blaffen bij de harde knallen en wat onrustig. Dus misschien valt het mee! :)

Ik wens iedereen een gezellige jaarwisseling!
Afbeelding

rini

Bericht door rini »

In het "groene hart" lopen wij altijd met de honden en daar staan ook Schotse Hooglanders,( 4 stuks) vanmiddag was de jeugd daar bezig met vuurwerk en het werd vlakbij afgestoken :niks: maar ze verblikte of verbloosde niet terwijl de hertjes en de geitjes knettergek werden en allemaal de schuur in gingen.
Afbeelding

yvonne

Bericht door yvonne »

Wat een relaxte beesten! Wij hebben ze tijdens de reünie wandeling ook van heel dichtbij gezien. Indrukwekkend!
Moet er ook niet aan denken als ze wel in paniek rond gaan rennnen......
Afbeelding

Yolanda

Bericht door Yolanda »

Hier is het ook al weken aan de gang en niet van die kleine knallen, maar vandaag is het een drama, wij wonen aan een grasveld waar alle kinderen komen knallen.. ik had Emi al meegenomen naar m'n werk en daar viel het gelukkig mee maar Bowie was thuis en mijn dochter belde op dat ze het niet langer aan kon horen dat hij maar bleef blaffen en van de voor naar de achterdeur bleef lopen. Nu zijn we allemaal thuis en is het knallen iets minder ( het is donker en ze zijn mss eindelijk door hun voorraad heen?) Maar bij elke bom is het nu niet 1 maar 2 die niet meer weten waar ze het moeten zoeken..

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het lijkt alsof Bloem toch in de war is.
Ze piept wat. Maar lijkt niet echt op het knallen te reageren... :scratch:
Vanmiddag plaste ze zomaar even in de mand.
:scratch:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Jeanette schreef:Het lijkt alsof Bloem toch in de war is.
Ze piept wat. Maar lijkt niet echt op het knallen te reageren... :scratch:
Vanmiddag plaste ze zomaar even in de mand.
:scratch:
Hm.. :scratch:
Het geeft misschien toch wat stress.

Iedereen toch maar een gezellige avond gewenst!
Beterschap voor je zoon, Erna.
Afbeelding

Gesloten