Jagen

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Maureen

Re: Jagen

Bericht door Maureen »

Dan vang je een hoop meer met een Golden :hihi:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Erna

Bericht door Erna »

Wat jammer dat Bloemetje en Kasper niet meer los kunnen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Hier was er een tijd geleden sprake van dat in ons bos de honden aan de lijn zouden moeten. Ik had toen eigenlijk bedacht dat als ik Bobbie niet minstens een keer per dag los kan laten rennen en uitrazen, ik hem geen leuk leven zou bieden. Met gewoon wandelen aan de riem ben ik veeeel eerder moe dan hij... :oops: Gelukkig is dat plan van de baan en laat ik hem nu dagelijks met de fiets daar uit, zodat hij z'n energie kwijt kan. Het lijkt me dus echt vreselijk en bijna ondoenlijk als je de hondjes altijd aangelijnd moet laten. Sterkte met de jagende damesch... :(:)
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Gelukkig hebben we een aardige tuin, waar ze lekker kunnen scharrelen en hollen.
En fietsen....straks als Dieuw oud genoeg is...hopla!
Af en toe naar de kust, strand is prima.
Hooguit racen achter strandlopertjes.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Alida

Bericht door Alida »

Ben vanmorgen rond half 11 met Kasper naar de dijk gelopen gewapend met een lamstick die je makkelijk in kleine stukjes kunt breken. Ik was daar helemaal alleen, dus geen prikkels van andere honden, heb ik Kasper los gelaten, en warempel hij komt zowaar weer terug als ik hem roep, maarja ik had natuurlijk en dat heeft hij geroken die heerlijke lamsstick mee.volgende week maar eens wat vaker naar de dijk, hopelijk lukt het het dan ook weer.zou toch wel erg mooi zijn.Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Super Alida.. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maureen

Bericht door Maureen »

Dat zou zeker fijn zijn! :thumbsup: Dan maar lamstick er tegenaan.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Irenechateleux

Bericht door Irenechateleux »

Gijsje 'jaagt' op andere honden als ze los is. Ze rent op iedere hond af en springt er omheen en bovenop om te spelen. Helaas niet iedere hond is daarvan gediend. Als aan de overkant van de straat een hond loopt rent ze er ook op af. Ze heeft dan ook stopverf in haar oren. We laten haar nu regelmatig los op een afgesloten losloopveldje waar ze heerlijk met andere honden kan rennen. Verder loopt ze aan de lange lijn, ook in het bos. Want paarden vindt ze net zo interessant als andere honden.
Irene
Gijsje/Neeltje (Stijnke/Bikkel x Lou/Jaap) 31-8-'14

Martine

Bericht door Martine »

Gelukkig is het overgrote merendeel van de honden heel goed in staat Gijsje te corrigeren als ze vinden dat ze te ver gaat. Ik ben van mening dat honden onderling het vaak zelf kunnen regelen. (natuurlijk wel heel goed op blijven letten als baasje) Als het goed is, zal ze heel snel van ze leren dat ze misschien beter een wat afwachtendere houding aan kan nemen.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Maureen

Bericht door Maureen »

Ons jeugdduo had gisteren het geluk dat er een haas vlak voor hun neus het pad overstak. Roepen hoeft dan niet, want dat heeft geen enkele zin zolang ze 'm nog vers op de hielen zitten.
Gelukkig voor mij was het een gezond exemplaar en ging hij een paar sloten door. Dat vinden Dorus en Stijnke niet zo geweldig, dus ze kwamen al gauw weer terug. Zonder haas. Maar een smal slootje waren ze wel over gegaan en daar moesten ze ook weer over terug. Brrrrr, dat is nat :bibbers:
Stijnke wilde zich toch erg graag weer bij mij melden en stak toch maar over, tja en toen wilde Dorus niet alleen achterblijven en kwam ook maar weer terug.
Daar kunnen ze dus niet meer los. :( Het was zo'n mooi stukje voor een klein los ommetje.....maar nu gaan ze gegarandeerd nog een jaar op zoek of die haas er nog ergens is. Jammer....
Maureen

Gesloten