Vuurwerk!!!!

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Erna

Re: Vuurwerk!!!!

Bericht door Erna »

Lisa heeft veel gebruik gemaakt van haar extra hok in de kamer. Savonds kwam Sarie af en toe bij haar liggen, hoewel zij de meeste tijd heeft doorgebracht op het kleed onder de kerstboom.
Pim heeft Lisa om 23.55 uur nog even snel laten plassen, het was toen werkelijk doodstil in de buurt. Waarschijnlijk stond iedereen met een glas in de hand de laatste minuten van 2009 voorbij te laten gaan.
Daarna barstte de herrie in alle hevigheid los. Lisa had het niet meer, was zeer gestrest en heeft zelfs op de grond geplast. Gelukkig een kleine plas omdat haar blaas net geleegd was.
Ik kon het niet opbrengen toen we naar bed gingen om Lisa buiten te sluiten, ze was nog lang niet zichzelf. Dus een kussen van haar naast het bed gelegd. Toen ik vanochtend heel vroeg even wakker werd lag ze netjes op haar kussen. Maar toen we twee uurtjes laten wakker werden lag ze midden op het bed, niets van gemerkt.
:fluit:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

Charlotte schreef:Om 21.00 uur gisteravond heb ik Guusje dat andere tabletje gegeven.
Daarvan kon ze na een tijdje nog maar nauwelijks op haar pootjes staan.
Maar ze bleef toch wel nog enigszins reageren op de knallers.
Toen het om 0.00 écht loos ging, was ze al weer zover boven water dat ze uit de mand ging en bij ons kwam liggen.
Van dat erdoorheen slapen was dus een droom van mij: :niks: :? .
.
Was dus ook niet alles Charlotte.
Ik heb die pilletjes ooit aan Tirza gegeven, zij was heel erg bang in de auto en tijdens een langere rit met vakantie leek het me wel prettig als Tirza niet zo gestrest zou zijn.
Tirza is toen kompleet van de wereld geweest, eenmaal weer bij haar positieven zakte ze nog een poosje door haar poten. Ik had haar minder gegeven dan ze mocht hebben voor haar gewicht. Was een tip van de dierenarts omdat we niet wistten hoe Tirza op het middel zou reageren.
Ik heb het daarna nooit meer gebruikt, ook Lies heeft gisteren niets van me gekregen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

karin73

Bericht door karin73 »

Ach, die arme Lisa. Die zal blij zijn dat het weer 1 januari is, dan is ze daar voorlopig weer van af....
Hier is het vanacht heel onrustig geweest. Hier tegenover zat ooit een buurtsupertje, zonder bestaansrecht. Inmiddels zitten daar nu een jaar of 2 krakers in :? , we hebben normaal niet veel last van ze, ze zijn in dat pand een soort kringloopwinkel begonnen. Vanacht hebben ze een vreugdevuurtje gemaakt met de winkelraad die ze niet kwijt konden...... Erg hoge vlammen en veel herrie. Suske is niet bang geweest, maar volgens mij heeft ze maar weinig geslapen, ze is de hele dag al erg moe.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Erna schreef:Was dus ook niet alles Charlotte.
Nee, eigenlijk niet dát wat ik er van gehoopt had.
Maar het zware hijgen en trillen was er niet bij, dus het heeft wel iets gedaan.
Het was het proberen wel waard, want de scherpe randjes waren er af voor haar.
Volgend jaar die band eens proberen.
Tot nu toe reageert ze ook met mate op de naknallers.

Die arme Lisa, het zijn toch hele zware uren geweest voor haar. :(:)
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Toch zal Lisa heel blij zijn dat ze niet op Curacao woont.
Daar houden ze voornamelijk van knal vuurwerk, zo lang en hard mogelijk. Ben daar ooit geweest met de jaarwisseling. Oordopjes zou het beste zijn want de knallen zijn oorverdovend hard. En er gaat zoveel tegelijk de lucht in dat daarna het asfalt geblust moet worden.
Mijn broer had deze foto op een fotosite gezet.
Laatst gewijzigd door Erna op 07 jan 2010, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Knettergek :niks:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Héél gezellig. :roll:
Afbeelding

karin73

Bericht door karin73 »

De foto is prachtig, mooi effect, maar ik moet er niet aan denken!
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Ik heb mijn familie, die daar woont, nog nooit over gehoord.
Maar die vinden het blijkbaar gewoon? :crazy:

Een broer van mijn moeder is samen met zijn vrouw een paar weken geleden weer vertrokken om 'thuis' te overwinteren.
Ik ben er ook eens geweest, ,maar dan in juni héél lang geleden, toen werd er uiteraard geen vuurwerk afgestoken maar waren er verkiezingen. Wordt je gek van het getoeter van de winnende partij :cry: .
Peter heeft een x aantal jaren geleden 4 weken gewerkt op een project op de Tafelberg.
Charlotte

Erna

Bericht door Erna »

Tijdens de verkiezingen ben ik er ook een keer geweest, wat een gekkenhuis.
Leuk dat Peter bij een project van de Tafelberg betrokken is geweest.
Ze steken veel vuurwerk op oudejaarsavond af, maar nog meer op de dagen daar voor.
Bij bedrijven is het de gewoonte om op de laatste werkdag van het jaar een grote dikke streng vuurwerk aan te leggen rondom het hele gebouw. Als dat aan gestoken wordt gaat het vuurwerk met een hels kabaal het hele gebouw in de rondte. Aan het eind is er dan een megaknal. Ze stapelen een aantal grote vuurwerk bommen (zo noem ik ze maar) op elkaar. Die hebben de vorm van een hele kaas, dus groot.
Die stapel gaat in één keer af, je moet echt met je vingers in je oren staan op zo'n moment. Lukt natuurlijk niet als je het geheel wil fotograferen.
Na de knal zie je van de omgeving niets meer, zo veel kruitdampen hangen er dan. Wat je wel ziet is dat er op de plaats van de megaknal het asfalt in de fik staat. Daar is op gerekend, want dat wordt meteen geblust.
Heb er foto's van, helaas toen nog niet digitaal.

Alma

Bericht door Alma »

dat is inderdaad een 'mega' foto.
Zelf heb ik het ook niet op vuurwerk...kga nooit naar buiten om 0.00 uur en zwaai altijd heel vriendelijk naar de mensen die ik toch nooit zou willen :hug: zoenen en ook niet om 0.00 uur....
saai, hè??

de rest staat wel buiten, hoor en de oudste is natuurlijk volop bezig. Nu kreeg hij een zak vuurwerk van buren waar ook illegaal tussen zat, tot mijn grote vreugde haalde hij deze zaken eruit en bracht ze terug.......

groetjes, Alma

Erna

Bericht door Erna »

Wat goed dat hij het illegale vuurwerk er tussenuit haalde, wie weet wat voor troep daar tussen zat.
Je werkt mooi als geheugensteuntje Alma, meestal haal ik de foto's een dag later weer weg. Was deze vergeten.
Over foto's, ik mis de foto in je avatar.

Erna

Bericht door Erna »

Knal, beng, fluuuut, flits.
De jeugd vindt het weer blits.
Om hun vuurwerk voortijdig de lucht in te laten gaan.
Met Lisa's rust is het helemaal gedaan.
Ze wil niet naar buiten, het is daar niet pluis.
En achtervolgt me door het huis.
Zit het liefste op mijn voeten en tegen me aan.
Ik zeg niets, laat haar haar gang maar gaan.

Ben blij dat we morgen naar vrienden gaan. Zij wonen in een buurt waar weinig vuurwerk wordt afgestoken. Het is hier de hele dag al een herrie. Soms zo hard dat het me geen legaal vuurwerk lijkt. :boos:

rini

Bericht door rini »

Het is hier al een week bar en boos met vuurwerk waar de honden en zeker Missy erg onrustig van worden.Gisteren liepen we buiten terwijl ze aan het knallen waren en beide honden reageerden niet :scratch:

Missy wilde er zelfs naar toe.Krijg nu het idee dat als ze kunnen zien wat er gebeurd de angst veel minder is.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ze zijn hier ook al weken bezig. Dat begon dan in de namiddag.
Nu gaat het de hele dag door. Wat fijn dat Missy en Boy er minder op reageren als ze buiten lopen. Bij Lies moet ik opletten dat ze zich niet bezeerd aan haar nek, zo hard gaat ze trekken als er iets af gaat.
Lisa is vanochtend vroeg lang uitgeweest, toen sliepen die gasten nog.
Het is vannacht wel tot 2.30 doorgegaan.
Nu zijn ze ook al weer een poosje bezig. Lisa en Sarie liggen samen in het kleine hok in de kamer. Zit geen deurtje in.
Het hok nemen we mee naar onze vrienden. Sarie verhuisd voor we weg gaan naar de badkamer met mandje, eten en de rest wat ze nodig heeft.

Mary

Bericht door Mary »

Gisteren en eergisteren moest ik op stap met de uitlaat-Jack.
Die verzet geen poot. Het was hier nog een ijsvlakte.
Ik heb mijn fiets eerst gehaald en haar in de mand gezet.
Zo lopend naar het bos, anders kom ik er nooit.
Ze bibbert zo hard dat mijn hele fiets meedoet.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Ja wat zielig is het hé! Kijk maar uit Mary dat je niet onderuit gaat met die gladheid, op veel plekken is het een ijsbaan.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

oh oh...wat zou menigeen het fijn vinden als elke gemeente een groot vuurwerk zou organiseren en particulieren het niet meer mochten afsteken.
Ik vind het drie keer niks...ook al hebben we er hier geen last van.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Charlotte

Bericht door Charlotte »

'Gelukkig' knalt het hier pas sinds vanochtend :? .
Er zijn van de gekken die van die bommen laten ontploffen, echt niet leuk meer! :boos:
Guusje is ook helemaal zichzelf niet meer.
Het gaat weer voorbij.....
Charlotte

wubke

Bericht door wubke »

Onze jongens vinden het ook nog steeds leuk.
Gelukkig valt het hier wel mee, hoor je alleen in de verte af en toe wat.

We hadden van de week canadezen over de vloer, die waren hoogst verbaasd dat je gewoon in de winkel vuurwerk kon kopen.

Ik ben ook voorstander van 1 groot mooi vuurwerk door de gemeente georganiseerd.

Sommigen lopen rond met vuurwerk kaliber handgranaat, echt niet normaal! :niks: :niks:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Gesloten