Zwemmen

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Mary

Re: zwemmen

Bericht door Mary »

:nat:
Laatst gewijzigd door Mary op 28 aug 2009, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

andrea21

Bericht door andrea21 »

Mijn labrador is gek van water zelfs in een ijskoude beek in de bergen gaat die liggen en een fontein midden in de stad springt die in. Maar niet elke labrador is gek op water dat zal wel bij smousjes ook zo zijn.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Charlotte

Re: Zwemmen

Bericht door Charlotte »

Finny en Guusje zijn allebei watergek, zwemmen dus graag, maar nemen ook heel graag een modderbad.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

loes

Bericht door loes »

andrea21 schreef:Mijn labrador is gek van water zelfs in een ijskoude beek in de bergen gaat die liggen en een fontein midden in de stad springt die in. Maar niet elke labrador is gek op water dat zal wel bij smousjes ook zo zijn.
Maar bij de labrador is dat juist 1 van de oorspronkelijke eigenschappen, dus die zijn verloren gegaan tijdens het fokken. Die van smouzen wel het vangen van ratten, maar niet persé waterratten ;)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Puk

Bericht door Puk »

Ik vraag me eerlijk gezegd af of het niet zwemmen een kwestie van eruit fokken is of dat het meer zo is dat veel eigenaren het niet prettig vinden dat hun hond nat wordt :roll:
Ik ken inmiddels veel mensen met goldens en labradors en hoe vaak ik dan hoor dat hun honden niet mogen zwemmen want dan worden ze viessssss :?: :!:
Maar van dat rattenvangen van de smous, dat wist ik nog niet, wel handig hier op de boerderij, zijn ze ook dol op mollen (hebben we ook in overvloed :mrgreen: )

karin73

Bericht door karin73 »

Dat is nog een voordeel van smousjes: ze zijn zo weer schoon :mrgreen:
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

renske

Bericht door renske »

Zwemmen kun je ook aanleren ;).

Zowel mijn Bente als Beetle zwommen niet. Met Bente hebben we het heel lang geprobeerd, maar ze wilde echt niet de pootjes van de grond af. Op een gegeven moment zat er een Cairn terrier bij mij in de groep met training. Deze had een lichte hernia. Het hondje is gaan zwemmen en ik zag dit hondje soepeler worden.
Ik besloot, dat wanneer er een volgende hond kwam, ik deze zou leren zwemmen. Zwemtherapie had ik achteraf misschien ook bij Bente in willen zetten, haar rug was ook altijd heel stijf en mogelijk had dit kunnen helpen.
Enfin, toen mijn pup kwam ben ik direct naar het hondenzwembad gegaan. Water, ze vond het vreselijk! Als pup regelmatig de bezoeken herhaald. Lumi bleek dus PL te hebben en dan is een goede bespiering noodzakelijk om klachten te voorkomen. Ik ben met haar blijven zwemmen en ondertussen is ze een waterratje. Ze moet wel een doel hebben, haar speeltje. En vandaag in een grote groep buiten geprobeerd te laten zwemmen, maar dat vond ze niets.
Voor de liefhebber, een filmpje van een aangeleerde zwemmer.
Laatst gewijzigd door renske op 31 aug 2009, 07:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Mary

Bericht door Mary »

Als een hond graag zwemt is dat prima, maar toch echt niet op iedere
willekeurig moment. Drijfnat de nacht in vind ik geen goed idee.
Dat mensen vinden dat hun hond er vies van wordt klopt eigenlijk wel.
Die honden zwemmen niet maar lopen alleen maar de bodem los te trappen.
Nat worden is niet hetzelfde als zwemmen.

Erna

Bericht door Erna »

Renske leuk dat je haar zwemmen hebt geleerd, het filmpje dat je hebt geplaatst is niet van het zwemmen.

Onze vorige Smous Tirza vond zwemmen altijd erg leuk. Lisa wil alleen maar haar poten natmaken.
Ze heeft één keer per ongeluk gezwommen. En is één keer in het water gevallen waarbij Pim haar aan haar tuig er weer heeft uitgetrokken omdat de kant voor haar te hoog was om er zelf uit te komen. Het was in een van haar loopse periodes waardoor ze gelukkig aan de lange lijn zat.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

julie

Bericht door julie »

Ook Roef vindt zwemmen niet leuk..heeft ie vast van zijn moeder ;) Zijn pootjes nat maken prima, maar zodra hij geen grond meer voelt dan gaat hij terug. Ik vind het zelf niet zo erg, want onze foxterriërs die zwommen wel, maar stonden dan ook altijd op de steiger te janken als wij aan het zwemmen waren, of ze sprongen erin en kraste ons helemaal onder :boos: . Ook sprongen ze het water in als een van ons weg voer in een zeilboot of motorbootje..dat was niet echt handig. :shock:
Nu denk ik dat Roef niet zo gestrest zal doen en af en toe vind ik het ook best jammer dat hij niet wil zwemmen..maar toch zal ik het niet echt stimuleren. Het zou op de boot ook niet handig zijn.

Groetjes Julie

loes

Bericht door loes »

Puk schreef:Ik vraag me eerlijk gezegd af of het niet zwemmen een kwestie van eruit fokken is of dat het meer zo is dat veel eigenaren het niet prettig vinden dat hun hond nat wordt :roll:
Ik ken inmiddels veel mensen met goldens en labradors en hoe vaak ik dan hoor dat hun honden niet mogen zwemmen want dan worden ze viessssss :?: :!:
Maar van dat rattenvangen van de smous, dat wist ik nog niet, wel handig hier op de boerderij, zijn ze ook dol op mollen (hebben we ook in overvloed :mrgreen: )
Omdat sommige labradors en retrievers uit zichzelf niet zwemmen, lijkt het me er wel uitgefokt, maar met die rassen hebben ze sowieso teveel geknoeid.
Tja, als zelfs de oorspronkelijke taak van de vroegere smous je niet bekend is, zou ik me er toch echt iets meer in verdiepen, dus nogmaals: bestel het -unieke, niet in de boekhandel verkrijgbare- smouzen :boek: Overigens wordt jachtpassie in de moderne smous niet op prijs gesteld
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

Ja, Loes, daar houden wij niet van, hond uitzoeken op een plaatje.
Neem daarbij de standaard, die nog lang niet klopt w.b. vacht, gewicht
en maat. Eerst maar eens een heel stel tegelijk zien.

renske

Bericht door renske »

Erna schreef:Renske leuk dat je haar zwemmen hebt geleerd, het filmpje dat je hebt geplaatst is niet van het zwemmen.
Dank je, ik heb het aangepast.

Alma

Bericht door Alma »

Ook Boester gaat nog niet verder dan hij kan staan. Eigenlijk vind ik dat prima.
Maar wie weet gaat hij vanavond verder....we gaan vanavond nog even de vakantie uitluiden op het Erkemederstrand.
(Morgen gaan de oudste 2 naar school.)
Lekker wat eten mee en nog even picknicken om een uur of 18.00 uur.

groetjes, Alma

Erna

Bericht door Erna »

renske schreef:
Erna schreef:Renske leuk dat je haar zwemmen hebt geleerd, het filmpje dat je hebt geplaatst is niet van het zwemmen.
Dank je, ik heb het aangepast.
Leuk filmpje, ze heeft er aardigheid in.
Gisteren deed er met de hondentriatlon ook een Kooikertje mee, het was een kleintje van 5 jaar, deed het erg leuk.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Gesloten