Mary schreef:Volgens onze zonen is er bij ons geen snurkkampioen.
We kunnen het alledrie even hard. Merkwaardig is dat ik Pim overdag
beneden eigenlijk nooit hoor snurken. Dat doet hij alleen boven.
Pim denkt gewoon dat het zo moet! En heeft zich goed aangespast!
Die Jules weet ook wel wat gezellig is, Wubke!
En Daan heeft nog wat gezelligheid beneden.
Finny en Guusje mogen nooit boven komen, laat staan in of op bed.
Hoe leuk en lief we ze ook vinden, een hond hoord volgens onze ideeen daar niet thuis.
Wil niet ook nog haren en zand van het stel op de bovenverdieping.
Bovendien vind ik het met Peter gezellig genoeg .
De enigste uitzondering maken we in de caravan. 's Nachts slapen ze ieder op hun eigen plek onder onze bedden, maar 's ochtends mogen ze na eerst toestemming te hebben gekregen, ons even wakker maken. Dat is dan altijd een vluggertje, want ín bed is niet toegestaan.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Mijn honden slapen altijd beneden in de huiskamer. Onder het jaar in de bench en na die tijd gewoon waar ze het liefst liggen. Het is nog even afwachten of Nala ook niets kapot maakt, maar dat zal wel lukken.
Echter, in de zomervakantie in de tent sliep Meghann altijd op een luchtbedje naast mijn luchtbed. Wij gaan altijd heel vroeg op vakantie en dan kan het in de bergen nog wel eens vriezen. Eenmaal was het zo koud, dat we haar in de slaapzak gelaten hebben om ons te warmen. Het was toen 5 graden onder nul en de bloemen stonden 's morgens op de autoruiten. We hebben beloofd, dat we dat aan niemand zouden vertellen.....maar het past hier zo lekker tussen.
Mijn hond mag nooit in bed en is zelden boven eigenlijk en nu die ouder word kost het hem ook meer moeite de trap te nemen, voor heen toen ik een tijdje moest rusten middags nam ik hem wel eens mee naar boven en sliep die naast me want hij is best wel waaks en blaft als iemand langs loopt en heeft een luide blaf en als die aandacht te kort komt ( vind die zelf) gaat die klein korte blafjes geven met tussen pozen.
Groetjes, Andrea Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Mijn golden kwam ook nooit boven. Te lastig voor dat formaat.
Maar straks, met een smous in huis, zal dat vast anders worden.
Die hollen heel wat gemakkelijker tegen een trap op.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
in het begin toen ik rex hed was het al snel voorelkaar,bij zijn 3de jaar had hij zijn plekje al gevonden naast mijn op bed.en is er nu niet meer weg te krijgen,midden in de nacht hoor ik heb snurken en lecht hij met zijn rug tegen mijn rug.lekker warm zeker deze tijd is dat wel lekker.en ik heb geen trap alles is hier gelijkvloers hier,ik heb wel een hondemand in de slaapkamer staan maar daar lecht hij niet zo lang in het is een kaal mantje zeker zal ik dit eens veranderen maar die kussens die erin gaan zijn pittig aan de prijsege kant maar als ik de smous over de vloer heb zal ik het wel verandert hebben.
Ik heb een oude slaapzak liggen dat vind mijn hond het einde we hebben al veel dingen geprobeert, en een slaapzak was je even makelijk ik heb er 3 tegen elkaar in zodat hij er altijd eentje heeft.
Groetjes, Andrea Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Fleecedekentje van Zeeman, ook prima. Een oud dekbed in stukken. Een oude deken. Bij de kringloop voor een paar euro. Smouzen zijn geen luxe paarden, hoor , gewoon straatschoffies.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Onze honden en katten liggen 's nachts niet op bed, maar dat is meer omdat bij mij toch al alles niet zo soepel is.
Honden in de bench in de huiskamer; katten in de hobby/kattenkamer
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Bobbie zoekt regelmatig een plekje op mijn bed op. Mijn bed is zo groot dat ik het niet eens merk dat hij er ligt. De jongens vinden het heel erg gezellig als hij heel af en toe bij hun slaapt... en ik vind het goed hoor, ze hebben er zo'n plezier van en volgens mij werkt het alleen maar weerstandverhogend Tegen de tijd dat hij plukrijp raakt, mag het niet meer, dat verliest hij haren en dat vind ik toch wel een beetje "onhiegisch".
En Bobbie....? die vind het allemaal best!
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Loebas ligt 's nachts in de bench. de eerste die 's ochtends beneden komt doet het deurtje open en dan rent Loebas naar boven om iedereen wakker te maken, en even een lik te geven . blijft dan meestal wel even hangen op het grote bed.
Hier liggen Siem en Jules samen in een mand in de gang. Siem heeft het mooie blauwe pluche mandje helemaal gesloopt. Er zat zo'n leuke schuimrubber vulling in......
Onze slaapkamerdeur gaat op slot, anders maakt Jules zelf de deur open.
s'-Morgens komen ze nog even gezellig op bed. Zolang ik net doe of ik slaap gaan ze heel geduldig op het voeteneind liggen, maar als ik de lamp aandoe dat is het feest en heb ik geen washandje meer nodig, of misschien juist wel..
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Wubke ik zie ze al voor me bij jou op bed, en netjes wachten. Dat ze dat kunnen.
En dat Jules zelf de deur open kan maken heb ik gezien, hij zet jullie rustig in de kou.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik vind dat wachten ook heel grappig. Ze komen echt kijken of ik nog slaap, en als dat zo is, of ik zeg "nee" gaan ze aan het voeteneind liggen. Ik ben pas wakker voor hen als ze aandacht krijgen.
Ja, de deuren openmaken is soms heel lastig. Hij zet inderdaad gewoon lekker de keukendeur open, ook al vriest het buiten. Ook de deur naar de gang maakt hij geregeld open. De katten gaan dan naar de slaapkamers of badkamer waar ze rustig gaan zitten plassen, heel vervelend. Ik weet niet waarom ze dat doen.
Ik zag gisteren op de tv van die ouderwetse ovalen deurknoppen. Misschien is dat wat voor ons, want ook de klink omhoog zetten helpt niet. Dat heeft hij ook door hoe dat werkt.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007