Opspringen tegen wandelaars...

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
loes

Re: Opspringen tegen wandelaars...

Bericht door loes »

Alles valt en staat natuurlijk met de instructeurs. De opzet is wel goed.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Re: Opspringen tegen wandelaars...

Bericht door Erna »

Bij onze club moet je ook examen doen voor je verder kan naar een volgende groep. Ze doen alleen clubexamens. Volgens mij zien ze ook wel eens iets door de vingers als het onderdeel niet zo relevant is.
Ik weet nog bij Lisa dat zij niet vastgezet wil worden en dat ik dan uit zicht ga. Daar heb ik ook niet zo goed op geoefend omdat ik Lisa nooit onbeheerd achter zal laten.
Nu is het wel eens lastig omdat ze het ook niet prettig vindt dat ik op een wedstrijddag wel eens bij de tent weg loop. Het gaat wel steeds beter inmiddels. Ze is nooit alleen bij de tent omdat we altijd met een heel team aanwezig zijn.

Vroeger sprong Lisa werkelijk tegen iedereen op, erg lastig. Ook bij mensen die haar niet aan zagen komen sprong ze zo in de rug. Tot aan de schouder aan toe. De meesten schrokken heel erg van haar.
Nu doet ze dat al lang niet meer, komt ook netjes naast me zitten tot voetganger of fietser voorbij zijn.
Aangelijnd wil ze nog steeds tegen mensen opspringen, probeer dat te voorkomen natuurlijk. Ik ben daarin niet consequent geweest in haar opvoeding. :oops:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Gesloten