Ben even niet op het forum geweest en zie allerlei nieuwe berichtjes. Ik geloof dat ik mensen mag feliciteren met geboren kleinzonen, dat er misschien weer een smouzennestje is.....leuk hoor allemaal!! Proficiat
Ik heb zelf weer een vraag over gedrag van Pip. Ik las al ergens op dit forum dat Smoushondjes heel graag likken. Pip dus ook. Wij vinden het bij ons zelf geen ramp en zelfs lief, maar andere mensen hebben het niet graag, ook kleine kinderen vinden het vaak wat eng. Pip echter stopt niet als je haar bij andere mensen probeert weg te halen. In het gastgezin (waar ze nu een paar dagen is geweest) ging ze telkens weer terug naar het bezoek die het nou net niet wilden. En omdat ze zich niet liet weghalen heeft het baasje van het gastgezin haar uiteindelijk in de bench gedaan.
Hier thuis leiden we haar af met een botje en meestal lukt dat wel. Maar zodra iemand opstaat en loopt enz. gaat ze er weer op af. Bij kleine kindjes ook in het gezicht dus....tja....In het gastgezin worden geen botjes aangeboden omdat er te veel honden bij elkaar zijn en de baas daar geen strijd wil krijgen over botjes, hetgeen ik goed kan begrijpen.
Benen en tenen zijn zeker in dit seizoen dus de klos. Wat is jullie ervaring en advies hoe we dit met Pip kunnen aanpakken?
Groetjes, Eveline