Happen in de broek?!

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Eveline

Re: Happen in de broek?!

Bericht door Eveline »

Dat is Pip wel een keer gebeurd..met lange lijn en al er van tussen samen met een andere hond! Andere hond springt door water naar een soort van eilandje bij een grote vijver, Pip erachteraan, draait zich op het eilandje om een boom, andere hond springt terug naar het vasteland en Pip stond beteuterd te kijken :niks: da was niks! En toen moest de baas, jawel ik dus, over het watertje heen om Pip te "bevrijden", komen er net op dat moment 2 bejaarden langs, hoofdschuddend guttegut wie bind zijn hondje daar nou aan de boom...je snapt het al, :shy: met rode wangen over het water gesprongen, Pip helemaal blij en toen weer verder wandelen alsof er niks gebeurd was :fluit:

Heeft me niet belet om de lange lijn te blijven gebruiken, want in 95 % van de situaties heeft het me al geholpen om Pip op tijd bij me te roepen en haar zo te leren dat ik degene ben naar wie ze toe moet en niet de vogels, bijtjes, blaadjes, honden enz. Met andere honden mag ze gaan als ik en de andere baas het erover eens zijn dat ze met elkaar kunnen samenspelen. Soms is het namelijk geen verhouding: kleine Pip met een grote dog of dikke labrador....alhoewel door snelheid en wendbaarheid is ze de grote honden wel meestal te snel af, sjiek wah! :cheer:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Haha! Wat een gekke situatie! Ja, leg dat maar eens uit aan hond en toeschouwers. :lol:
Ik heb nooit met een lange lijn geoefend/gewerkt, hoewel...wel met Roosje op de puppycursus, maar begrijp wel dat het nu nog steeds heel handig kan zijn. :thumbsup:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Met een glimlach om mijn mond het stukje van Pip op haar eilandje gelezen. Zie de situatie zo voor me. :smile:
Ik heb iets dergelijks vroeger met Tirza meegemaakt.
We waren ik Duitsland op vakantie en daar mocht Tirza niet los lopen. Dus ging ze mee aan zo'n rollijn.
Ik loop over een pad dat aan één kant omhoog gaat, en aan de andere kant zeer stijl naar beneden. Heb het er toch al niet op als ik in de diepte moet kijken met mijn hoogtevrees. Schiet me daar Tirza ineens naar beneden, en aan de andere kant langs een tak weer omhoog. Als ze langs de verkeerde kant van iets liep hoefde ik alleen maar te zeggen, andere kant. Dan ging ze dezelfde kant weer terug. Nu draaide ze verkeerd en zat de lijn nog een keer om de tak heen. :o Die tak stond zo'n drie meter van me af op een zeer steile helling. Ik ging daar echt niet naar beneden toe.
Met zo veel mogelijk de lijn te laten vieren, en Tirza bij me te roepen kon ik uiteindelijk Tirza los maken van de lijn. Maar daar had ik de lijn niet mee terug, toch zonde.
Heb toen heel erg hard aan de lijn getrokken, in de hoop dat hij los zou komen. Maar doordat hij dubbel rond die tak zat ging dat natuurlijk niet.
Die tak, eigenlijk een heel dun boompje, trok ik met wortel en al uit de grond :oops:
Ik had wel de lijn terug, helaas met een kleine schade aan het bos.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Ariënne schreef: Bovendien zijn hier nu in het bos de bordjes geplaatst, waarop staat dat er alleen aangelijnde honden mogen lopen.
Maar Roosje kan toch helemaal niet lezen?... :crazyg:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik kan het proberen met dat excuus als we aangehouden worden. :mrgreen:
Het zal mij benieuwen of er al gauw bekeurd gaat worden.
Maar dan laat ik de hondjes 'happen in de broek!' :wink2:

Erna, wat een toestand! De 'bomen' uit de grond gerukt! :hihi:
Afbeelding

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Heb geen ervaring met de lange lijn maar als ik het goed berijp zou er eigenlijk een verborgen camera mee moeten... :yes2:
Elske.

Mary

Bericht door Mary »

ewhuitema schreef:Heb geen ervaring met de lange lijn maar als ik het goed berijp zou er eigenlijk een verborgen camera mee moeten... :yes2:
Elske.
Ja, maar met die camera dan wel ervaring :mrgreen:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Elk seizoen komt hier een stel uit Noord Holland met twee jachthonden.
Eentje aan een hele lange lange lijn. Gaat prima.
Maar ik ben toch altijd een beetje bang dat de hond een sprint neemt en ergens ver weg in het bos vast komt te zitten. :wavecry:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Jeanette schreef:Elk seizoen komt hier een stel uit Noord Holland met twee jachthonden.
Eentje aan een hele lange lange lijn. Gaat prima.
Maar ik ben toch altijd een beetje bang dat de hond een sprint neemt en ergens ver weg in het bos vast komt te zitten. :wavecry:
Wat een toepasselijke smiley dan, hè. :hihi:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ze zijn weer leuk :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

ik heb vroeger met Tirza ook met een losse lange lijn getraind. Dat vast komen zitten ben ik ook altijd bang voor geweest, en je weet dan ook niet waar de hond zit.
Het was bij Tirza wel handig, zij kwam n.l. nooit als je haar riep. Ook als pup had ze die vervelende eigenschap al. Als ik op de lijn kon gaan staan als ze het weer vertikte te komen was dat wel zo prettig.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja, het kan handig zijn, maar ik durf het toch ook aan hier in het bos.
Afbeelding

Gesloten