Pubergedrag

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Ariënne

Bericht door Ariënne »

Volgens mij is Stapper gewoon een lieverd, die z'n mogelijkheden aan het ontdekken is.
Maar ja, zou wel leuk zijn om hier een deskundige over te horen.
Afbeelding

Jajo

Bericht door Jajo »

Volgens de Hondenfluisteraar ruikt een gecastreerde reu niet meer naar reu, dus is het een teef. Omdat hij door castratie onderdanig geworden is kan je er dus op rijden. Maar zoals al geschreven staat, een leider bepaalt wie er zijn gang mag gaan en dat is in de meeste gevallen alleen de leider, dus verbieden die handel en wel meteen.

Jij bepaalt de gang van zaken, anders wordt het een vervelende gewoonte en ondermijn je je gezag.

Jozé

Desi

Bericht door Desi »

Sorry Jajo, volgens mij is Stapper nier een gecastreerde reu!

En gecastreerde reuen hebben ook nog hun behoeftes. Bij hond is het net als bij de mens! (volgens een vorige dierenarts van ons) :lol:

Ik vind dat jij met veel opmewrkingen gedraagt als een dictator op dit forum!

Dit is een gezellig forum laat dat zo blijven.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

:P :P Nou en of hij nog compleet is :wink:
Maar ik snap de bedoeling wel. Volgens mij is het inderdaad zo, dat je als baas de uiteindelijke 'toestemming'moet geven voor b.v. dekken, rijden, aanslaan en doorblaffen, knokpartijtjes, enz. Alleen is het niet zo makkelijk. Een oude buurvrouw van ons had een Doberman teefje. Die was zo afgericht, dat ze alleen maar naast het vrouwtje liep en keek naar haar. Als ze het lef had iets opzij te kijken werd er iets tussen de tanden geslist :x En dat staat denk ik mijlen ver af van wat smouzenbezitters willen. En nu nog op zoek naar de gulden middenweg, ofzoiets. :roll:
Dus vind ik het wel interessant wat zo'n hondenfluisteraar nu uiteindelijk voorstaat met zijn training. Hoe volgzaam kan je hond zijn zonder niet meer zichzelf te mogen/kunnen zijn.
Zit ik nog met het jagen. Stapper komt wel netjes terug, alleen na b.v. drie kwartier. Zit hij braaf voor de poort te wachten. Neemt hij dan een loopje met ons, of is hij braaf :?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Jajo

Bericht door Jajo »

Anja,

Ik wil allesbehalve een dictator zijn, maar als hier op het forum gevraagd wordt waarom gecastreerde reuen bereden worden en ik heb uit de mond van een vakkundige hondentherapeut het antwoord gehoord, dan geloof ik dat ik dat hier gewoon mag zeggen.
Ik had het over de reu die bereden werd en niet over Stapper.

En konsekwent naar je hond toe wil niet zeggen, dat je hem moet knechten en zijn persoonlijkheid ontnemen. Het wil wel zeggen, dat je duidelijk moet zijn en in overeenstemming met zijn hond-zijn handelen. Honden worden ongelukkig als ze de leiding moeten nemen, ongelukkig en verward en dat leidt tot onaangepast gedrag, blaffen vernielzucht en andere slechte gewoonten.

Goed, ik zal eerst eens een maandje meelezen voor ik weer een opmerking plaats, maar het was goed bedoeld en ik wil zeker niemand tegen de schenen schoppen.

Met vriendelijke groet, Jozé

Mary

Bericht door Mary »

Ach Jajo, hoe deskundig zijn die mensen en werken ze op een manier die je
aanspreekt. Martin Gaus heeft ook vele fans. Ik hoor daar niet bij.
Dat boek van Jan Fennel heb ik nooit uitgekregen, sjonge wat vond ik dat saai.
Tussen theorie en praktijk zit nog een heel groot gebied. Dat kan door een ieder
op zijn eigen wijze worden ingevuld. Gewoon zelf creatief zijn.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Mary

Bericht door Mary »

Jeanette schreef: Zit ik nog met het jagen. Stapper komt wel netjes terug, alleen na b.v. drie kwartier. Zit hij braaf voor de poort te wachten. Neemt hij dan een loopje met ons, of is hij braaf :?
Allebei :!:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Gesloten