Binnen heel gehoorzaam, buiten een stuk minder
Misschien ook zondag in Limburg?
Je kunt je nog bij Charlotte opgeven 
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
-
Renate
He, wat jammer. Maartje heeft zondag een wedstrijd met het paard in Venlo. Ze kan dat nog niet alleen, dus ik kan niet mee gaan wandelen zondag. Ik wil Jules wel voor het eerst meenemen naar de wedstijd. Als pupje is hij een paar keer meegeweest en nu iedere keer naar de trainingen en hij gedraagd zich heel goed tussen de paarden. Dus dat moet lukken. 
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
Wandelingen genoeg de eerste 16 jaar
wat in een goed vat zit..... de 6e kunnen we trouwens ook nog leuk even wandelen aan het Veluwemeer. Daar op het terrein is een stuk losloopgebied voor honden.
Veel succes met de wedstrijd met Maartje en paardje.
Veel succes met de wedstrijd met Maartje en paardje.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Renate
Het gaat supergoed met het luisteren van Phoebe. Zelfs met andere honden erbij luistert ze goed. Het lijkt wel of - nu ze bijna elke avond met andere honden speelt - ze een stuk minder op soortgenoten gericht is. Nu loopt ze na een groet netjes met me mee. Om wat meer tijd voor mijn studie over te houden, fiets ik nu vaak een rondje door het bos met Phoebe. Ze loopt dan gewoon los. Dat gaat hartstikke goed. Zelfs als we andere honden tegenkomen. Wat heerlijk als je hond goed luistert
Nu moet ik het springen nog afleren. Dat wordt moeilijk van dat is meer een kwaal van mezelf als van Phoebe. Maar toch vervelend, zeker met het vieze pootjes seizoen wat eraan komt
Nu moet ik het springen nog afleren. Dat wordt moeilijk van dat is meer een kwaal van mezelf als van Phoebe. Maar toch vervelend, zeker met het vieze pootjes seizoen wat eraan komt
Wat heerlijk dat het zo goed gaat Renate. Echt genieten dan hè! Je vormt dan gewoon een eenheid samen, zal ik maar zeggen. Phoebe heeft het toch maar geweldig bij jullie!

En dan dat springen. Vera doet het ook nog steeds....
Maar door de hond volkomen te negeren en je gezamenlijk om te draaien, als er bijv. visite binnenkomt, gaat de lol van het springen er wel af.
Misschien verdwijnt het gedrag pas helemaal als het altijd en door iedereen genegeerd wordt. En dat is nou net de moeilijkheid.
En dan dat springen. Vera doet het ook nog steeds....
Maar door de hond volkomen te negeren en je gezamenlijk om te draaien, als er bijv. visite binnenkomt, gaat de lol van het springen er wel af.
Misschien verdwijnt het gedrag pas helemaal als het altijd en door iedereen genegeerd wordt. En dat is nou net de moeilijkheid.

-
Renate
-
Renate
Goh, volgens mij heb ik eenzelfde probleem. Jules weet precies hoe hij aandacht moet krijgen. Gezellig tegen iemand aan gaan staan, een beetje krabbelen met de pootjes en ja, hoor.......gelukt.
Een gezellige aai over de bol of een lekkere knuffel als beloning
Alleen niet iedereen vind dat leuk! Maar hoe moet Jules dat nou weten
Opvoeden is zoooo lastig.
Alleen niet iedereen vind dat leuk! Maar hoe moet Jules dat nou weten
Opvoeden is zoooo lastig.
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en