In de auto
-
Alma
Re: In de auto
Ja, dat was in het begin voor Boester niet leuk, zonder bench achter het netje....hij werd heen en weer gegooid en ben dus ook na twee straten omgedraaid. Nu gaat het vast beter, er zit een matras in zodat hij hoger zit en ik heb nu zo'n deurslang gekocht zodat hij zich daar een beetje tegenaan kan liggen.
Maar ik ga het dit weekend bij koel weer uitproberen.
Die netjes worden nog steeds verkocht, hoor! Alhoewel ik het niet stevig vind, een rek is volgens mij beter.
groetjes, Alma
Maar ik ga het dit weekend bij koel weer uitproberen.
Die netjes worden nog steeds verkocht, hoor! Alhoewel ik het niet stevig vind, een rek is volgens mij beter.
groetjes, Alma
Ah, handig zo'n deurslang tegen tocht zeker! Is ook wel iets voor in de bench.
Boester kan dus bovenop zijn koninklijke matras naar buiten kijken!
Boester kan dus bovenop zijn koninklijke matras naar buiten kijken!

-
Alma
Precies, volgens mij vinden ze dat een lekker ding, kunnen ze wat verslepen, nestje maken en aanrommelen in bijten en het kostte in mijn geval 5 euro.
Af en toe lekker wassen en over een jaar weer een nieuwe.
groetjes, Alma
Af en toe lekker wassen en over een jaar weer een nieuwe.
groetjes, Alma
De bench staat in het autootje en de dames hebben even proef gezeten.
Het ding past er maar net in, zo groot is ie en zo klein is het autootje!
Nu trekken wij weer wat gemakkelijker de wijde wereld in.
Nu trekken wij weer wat gemakkelijker de wijde wereld in.

Hoe vinden ze het Ariënne, zitten ze op hun gemak?
Foto?
Foto?
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ze springen er zelf in en uit. Maar dat laatste is zeker niet goed?!
Roosje piept een tel als we weggaan en dan is het klaar.
Het is niet helemaal ideaal, want ik zit met m'n neus op het stuur zo met die ingeklapte stoelen in m'n rug. Is niet goed voor m'n "image". Ik krijg al vaak geen voorrang met dit autootje.
Roosje piept een tel als we weggaan en dan is het klaar.
Het is niet helemaal ideaal, want ik zit met m'n neus op het stuur zo met die ingeklapte stoelen in m'n rug. Is niet goed voor m'n "image". Ik krijg al vaak geen voorrang met dit autootje.
- Bijlagen
-
- Zomer09 032VBench2XX.jpg (61.11 KiB) 2968 keer bekeken

In een piepklein autootje zou onze oplossing misschien toch handiger zijn.
De voorstoelen staan normaal. Dan hebben we de beenruimte achter dicht-
gemaakt op hoogte van de achterbank. Groot vetbed erop en dan de hond
in een tuig aan de gordel. Dat zou met jouw dames ook prima gaan.
De voorstoelen staan normaal. Dan hebben we de beenruimte achter dicht-
gemaakt op hoogte van de achterbank. Groot vetbed erop en dan de hond
in een tuig aan de gordel. Dat zou met jouw dames ook prima gaan.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ja, Mary, zo met die tuigjes hebben we het ook al eens gedaan. Er wordt nogal tegengewerkt door Roosje. Ja, kwestie van opvoeden natuurlijk.
Nou ja, we hebben zo verschillende mogelijkheden.
Nou ja, we hebben zo verschillende mogelijkheden.

Een tuig is toch niet echt veel anders dan een halsband?
Met een half uurtje zijn ze er toch wel aan gewend?
Pim vond dat je met zo'n tuig niet kon lopen. Nou best,
dat hoeft in de auto ook niet.
Met een half uurtje zijn ze er toch wel aan gewend?
Pim vond dat je met zo'n tuig niet kon lopen. Nou best,
dat hoeft in de auto ook niet.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Haha, nee. Roosje vond, dat je er ook niet mee zou hoeven rijden. Maar de laatste keer ging het best goed. Ik vind het wel een gefrunnik, maar dat kan ook aan het tuigje liggen. Vera heeft een betere.

Koop voor Roosje hetzelfde tuig als voor Vera als dat een prettiger tuig is. Ze zal er wel aan wennen.
Het lijkt me niet prettig rijden met je knieën in je nek. Wel een mooie bench, die zou voor binnen heerlijk voor ze zijn, of heb je die al staan? Als je een kleedje er overheen legt hebben ze net een holletje. Lisa vindt haar hok het einde.
Als ik haar kwijt ben ligt ze altijd daarin, helemaal achterin, zo klein mogelijk.
Mary haar oplossing is perfect.
Lisa is al heel lang aan een tuig gewend, in de auto, tijdens de training en met de wedstrijden. Met flyball is een halsband niet handig omdat ik haar goed vast moet kunnen houden voor de start.
Ariënne succes in de auto, met of zonder bench of tuig. Het is in ieder geval veiliger dan los in de auto.
Het lijkt me niet prettig rijden met je knieën in je nek. Wel een mooie bench, die zou voor binnen heerlijk voor ze zijn, of heb je die al staan? Als je een kleedje er overheen legt hebben ze net een holletje. Lisa vindt haar hok het einde.
Als ik haar kwijt ben ligt ze altijd daarin, helemaal achterin, zo klein mogelijk.
Mary haar oplossing is perfect.
Lisa is al heel lang aan een tuig gewend, in de auto, tijdens de training en met de wedstrijden. Met flyball is een halsband niet handig omdat ik haar goed vast moet kunnen houden voor de start.
Ariënne succes in de auto, met of zonder bench of tuig. Het is in ieder geval veiliger dan los in de auto.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Als wij een lange rit gaan maken, zitten ze in de gordel op de achterbank, maar verder zitten ze bij bij gewoon in de achterbak achter het hondennet. Daar ligt een stapel fleecedekens (1,50 per stuk - IKEA) waar ze heel rustig languit op liggen te slapen. Af en toe zie je ze op hun achterpoten staand, naar buiten kijken. Ik heb de indruk dat ze dit de prettigste plek in de auto vinden, ze hebben er ook lekker de ruimte. Dat laatste verschilt natuurlijk wel per auto...
groet, Martine
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Zo'n net is ook niet verkeerd, lijkt mij. Zeker op korte afstanden, waar je (ik) anders misschien geneigd bent ze niet vast te doen.
Ja, Erna, ik had al een 2ehands bench binnen onder de tafel. In de auto gooi ik er een handdoek overheen.
Afijn, hij past wel goed in de andere auto. Een goed tuig erbij zal handig zijn.
Ja, Erna, ik had al een 2ehands bench binnen onder de tafel. In de auto gooi ik er een handdoek overheen.
Afijn, hij past wel goed in de andere auto. Een goed tuig erbij zal handig zijn.

-
Cilia
haha wel grappig zo'n bench in de auto. Lijkt me inderdaad erg krap.
Bruno heeft ook een 'tuigje' ofwel een honden-autogordel en dat bevalt prima. Bobby zat altijd los in de auto en die was helemaal gestresst onderweg. Dat was heel akelig want daar werd ik zelf ook kriebelig van. Hij zat gewoon de hele weg te piepen, hijgen en heen en weer springen. Bruno zit op de achterbank op een fleecedeken en komt dus ook niet verder dan die achterbank. Dat gaat gelukkig prima, maar het scheelt natuurlijk dat we dat vanaf het begin gedaan hebben. Hij weet niet beter.. Alhoewel, soms als ik met een collega mee reed naar het werk, zat hij gewoon bij mij voorin de auto tussen mijn benen, wel aan de riem en dat ging eigenlijk ook heel goed. Dat kan natuurlijk niet als je alleen in de auto zit.
Bruno heeft ook een 'tuigje' ofwel een honden-autogordel en dat bevalt prima. Bobby zat altijd los in de auto en die was helemaal gestresst onderweg. Dat was heel akelig want daar werd ik zelf ook kriebelig van. Hij zat gewoon de hele weg te piepen, hijgen en heen en weer springen. Bruno zit op de achterbank op een fleecedeken en komt dus ook niet verder dan die achterbank. Dat gaat gelukkig prima, maar het scheelt natuurlijk dat we dat vanaf het begin gedaan hebben. Hij weet niet beter.. Alhoewel, soms als ik met een collega mee reed naar het werk, zat hij gewoon bij mij voorin de auto tussen mijn benen, wel aan de riem en dat ging eigenlijk ook heel goed. Dat kan natuurlijk niet als je alleen in de auto zit.
Cilia, dit is wel een reuzebench, hoor: oppervlakte is 60 cm x 90 cm. (Wat je op de foto ziet is die 60 cm.) Krap is het zeker niet, ze kunnen er goed in liggen.
Oh,
wacht even, je bedoelt krap in de auto! Ja, dat zeker wel!
Geeft misschien voor de honden zelf ook een gevoel van veiligheid, door het dubbele hol-effect.
Ik ken mezelf; op de kortere afstanden doe ik ze niet in een tuigje, maar ben ik geneigd ze los in de auto te laten, vandaar.
Oh,
Geeft misschien voor de honden zelf ook een gevoel van veiligheid, door het dubbele hol-effect.
Ik ken mezelf; op de kortere afstanden doe ik ze niet in een tuigje, maar ben ik geneigd ze los in de auto te laten, vandaar.