RvB zoekt honden voor test opvolger MAG
-
renske
RvB zoekt honden voor test opvolger MAG
http://www.raadvanbeheer.nl/inschrijvin ... edragtest/
Deelnemers gezocht TOP gedragtest
Datum: 22-04-09
De Raad van Beheer, in samenwerking met Wageningen Universiteit en de Universiteit Utrecht, is de afgelopen 2 jaar bezig geweest met het doorontwikkelen van de MAG-test naar de TOP-gedragtest (TOP = Toetsing Op Persoonlijkheid).
De test is uitgebreid met drie testonderdelen en bestaat nu uit 19 testonderdelen.
Daarnaast is er bij de doorontwikkeling veel aandacht besteed aan de uitvoering van de test en de standaardisering hiervan.
Deelnemers van de TOP-gedragtest ontvangen een formulier waar, naast de uitslag voor overmatige angst en overmatige agressie (huidige MAG-test uitslag), belangrijke aspecten van de persoonlijkheid van de hond, zoals vriendelijkheid, herstelvermogen, alertheid, temperament en de mate van zekerheid, prikkelvermijdend en steunzoekend gedrag duidelijk weergegeven zijn.
Met deze TOP-gedragtest kan, op een betrouwbare en valide wijze, een goede inschatting gemaakt worden van een aantal gedragseigenschappen van de hond. Deze informatie geeft een goed beeld van het gedrag van de hond zonder hier een oordeel van voldoende of onvoldoende aan te verbinden. De informatie is waardevol voor zowel de hondeneigenaar (ter beeldvorming of ter preventie van ongewenst gedrag), als ook voor fokkers (fokavies), gedragstherapeuten en dierenartsen.
In aanloop naar de TOP-gedragtest vindt bijscholing plaats van de gedragkeurmeesters van de Raad van Beheer ter bevoegdheid als TOP-gedragkeurmeester.
Pilot
Vanaf mei 2009 start de Raad van Beheer met een pilot ter voorbereiding op de overstap van MAG naar TOP-gedragtest. Binnen deze pilot worden 5 TOP-gedragtestdagen georganiseerd.
Hierna zal samen met alle betrokkenen (testleiders, helpers en gedragkeurmeester) een evaluatie plaatsvinden en mogelijke aanpassingen worden doorgevoerd in het uitvoeringsprotocol.
Voor deze 5 pilot testdagen hebben wij maximaal 50 rashonden nodig die gratis getest worden. Locatie is Harderwijk.
Bij belangstelling kunt u zich aanmelden via het formulier onder de knop 'Inschrijvingen'. Bij voldoende deelname sluiten wij de inschrijving.
Voor meer informatie: http://www.raadvanbeheer.nl/fokkerij-ge ... edragtest/
Bron: Raad van Beheer - http://www.raadvanbeheer.nl
Inschrijfformulier voor Lumi heb ik verstuurd.
Deelnemers gezocht TOP gedragtest
Datum: 22-04-09
De Raad van Beheer, in samenwerking met Wageningen Universiteit en de Universiteit Utrecht, is de afgelopen 2 jaar bezig geweest met het doorontwikkelen van de MAG-test naar de TOP-gedragtest (TOP = Toetsing Op Persoonlijkheid).
De test is uitgebreid met drie testonderdelen en bestaat nu uit 19 testonderdelen.
Daarnaast is er bij de doorontwikkeling veel aandacht besteed aan de uitvoering van de test en de standaardisering hiervan.
Deelnemers van de TOP-gedragtest ontvangen een formulier waar, naast de uitslag voor overmatige angst en overmatige agressie (huidige MAG-test uitslag), belangrijke aspecten van de persoonlijkheid van de hond, zoals vriendelijkheid, herstelvermogen, alertheid, temperament en de mate van zekerheid, prikkelvermijdend en steunzoekend gedrag duidelijk weergegeven zijn.
Met deze TOP-gedragtest kan, op een betrouwbare en valide wijze, een goede inschatting gemaakt worden van een aantal gedragseigenschappen van de hond. Deze informatie geeft een goed beeld van het gedrag van de hond zonder hier een oordeel van voldoende of onvoldoende aan te verbinden. De informatie is waardevol voor zowel de hondeneigenaar (ter beeldvorming of ter preventie van ongewenst gedrag), als ook voor fokkers (fokavies), gedragstherapeuten en dierenartsen.
In aanloop naar de TOP-gedragtest vindt bijscholing plaats van de gedragkeurmeesters van de Raad van Beheer ter bevoegdheid als TOP-gedragkeurmeester.
Pilot
Vanaf mei 2009 start de Raad van Beheer met een pilot ter voorbereiding op de overstap van MAG naar TOP-gedragtest. Binnen deze pilot worden 5 TOP-gedragtestdagen georganiseerd.
Hierna zal samen met alle betrokkenen (testleiders, helpers en gedragkeurmeester) een evaluatie plaatsvinden en mogelijke aanpassingen worden doorgevoerd in het uitvoeringsprotocol.
Voor deze 5 pilot testdagen hebben wij maximaal 50 rashonden nodig die gratis getest worden. Locatie is Harderwijk.
Bij belangstelling kunt u zich aanmelden via het formulier onder de knop 'Inschrijvingen'. Bij voldoende deelname sluiten wij de inschrijving.
Voor meer informatie: http://www.raadvanbeheer.nl/fokkerij-ge ... edragtest/
Bron: Raad van Beheer - http://www.raadvanbeheer.nl
Inschrijfformulier voor Lumi heb ik verstuurd.
Re: RvB zoekt honden voor test opvolger MAG
Testminnend smouzenland is er stil van 
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Dacht je?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Zeker weten

Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Het lijkt me wel interessant om er bij te mogen zijn.
Ik hoop dat er veel verschillende rassen deelnemen, zodat ze een goed beeld kunnen krijgen van de test.
Ik ben benieuwd hoe Lumi het er van af brengt.
Ik hoop dat er veel verschillende rassen deelnemen, zodat ze een goed beeld kunnen krijgen van de test.
Ik ben benieuwd hoe Lumi het er van af brengt.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
En Renske, is Lumi al opgeroepen?
Wordt ze misschien wel getest door een smouzengedragstestdeskundige.
Wordt ze misschien wel getest door een smouzengedragstestdeskundige.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Het was een beetje naar de achtergrond verdrongen...
maar nu je het zegt...
ik ben eigenlijk wel heel benieuwd
maar nu je het zegt...
ik ben eigenlijk wel heel benieuwd
-
renske
Ik heb geen bericht gehad. Als je geen bericht had gekregen, dan wilde ze graag dat je mailde. Ook daarop geen reactie gekregen. Weer echt Raad van Beheer dus
.
Ik verwacht dus geen test voor Lumi.
Ik verwacht dus geen test voor Lumi.
Jammer.... 
-
renske
Ik vind het niet erg hoor. Op het hondenforum las ik toch wel wat negatieve dingen over deze test. Dus als ik wel een reactie had gekregen had ik nog na moeten denken of ik me zou terug trekkenJeanette schreef:Jammer....
Tja...ik ben van mening dat je je eigen hond heel goed moet kennen en er van overtuigd moet zijn dat hij een grote dosis gezond hondenverstand heeft om zoiets aan te gaan.
Het dient toch wel een doel.
Maar goed, ik heb me ook niet hardhollend aangemeld. Terwijl ik wel redelijk zeker ben van Stapper. Dus...
Het dient toch wel een doel.
Maar goed, ik heb me ook niet hardhollend aangemeld. Terwijl ik wel redelijk zeker ben van Stapper. Dus...
Ik ben benieuwd of Jozé met Nala meegedaan zou hebben/heeft.
Jammer dat ze niet meer langs komt.
Jammer dat ze niet meer langs komt.