bakje leeg-eten??
-
Wendy
bakje leeg-eten??
Mijn smous Pepper eet lang niet altijd haar bakje met brokken leeg. Terwijl ze voor een snoepje toch alles doet !
We geven haar 2x daags een bakje brokken ( hoeveelheid zoals aangegeven op de zak) maar ze laat nagenoeg iedere keer een bodempje erin zitten!
Hoe doen jullie smouzen dat ??
Voor mij is dit een beetje een vreemde gewaarwording, na 13 jaar labradors gehad te hebben, omdat dat "echte vreetzakken" zijn, zoals wij altijd maar zeggen....
Labradors eten echt altijd alles op, totdat ze er dood bij neer vallen, bij wijze van...
Daar staat een labrador om bekend.
Maar hoe zit dat met een smous...
doei,
Wendy
We geven haar 2x daags een bakje brokken ( hoeveelheid zoals aangegeven op de zak) maar ze laat nagenoeg iedere keer een bodempje erin zitten!
Hoe doen jullie smouzen dat ??
Voor mij is dit een beetje een vreemde gewaarwording, na 13 jaar labradors gehad te hebben, omdat dat "echte vreetzakken" zijn, zoals wij altijd maar zeggen....
Labradors eten echt altijd alles op, totdat ze er dood bij neer vallen, bij wijze van...
Daar staat een labrador om bekend.
Maar hoe zit dat met een smous...
doei,
Wendy
Hallo Wendy
Misschien heeft Pepper iets minder nodig dan op de verpakking staat. Of vindt hij het niet lekker genoeg, ander voer misschien. Of iets lekkers door zijn brokken heen roeren.
Krijgt hij veel beloningsbrokjes? Dat kan ook een oorzaak zijn.
Lisa krijgt bij ons Farm Food, 's morgens alleen brokkjes en 's avonds krijgt zij er een halve schijf Duck natuurvoeding met pens doorheen.
Lisa is niet schrokkerig met haar eten, maar als het aan haar ligt eet ze de bodem uit haar bak vandaan.
Groetjes, Erna.
Misschien heeft Pepper iets minder nodig dan op de verpakking staat. Of vindt hij het niet lekker genoeg, ander voer misschien. Of iets lekkers door zijn brokken heen roeren.
Krijgt hij veel beloningsbrokjes? Dat kan ook een oorzaak zijn.
Lisa krijgt bij ons Farm Food, 's morgens alleen brokkjes en 's avonds krijgt zij er een halve schijf Duck natuurvoeding met pens doorheen.
Lisa is niet schrokkerig met haar eten, maar als het aan haar ligt eet ze de bodem uit haar bak vandaan.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
De aangegeven hoeveelheid en wat ze werkelijk willen eten kan nogal
verschillen. Onze Pim eet ook wanneer het hem uitkomt. Hij is nu 6 jaar
en nu pas eet hij meer regelmatig. Dat is ook de reden waarom hij droge
brokken krijgt. Dan maakt het niet uit dat het even staat.
Ik voer Hill's. Daarnaast krijgt hij ook altijd van de groenten die we zelf
eten. (ik kook zonder zout)
verschillen. Onze Pim eet ook wanneer het hem uitkomt. Hij is nu 6 jaar
en nu pas eet hij meer regelmatig. Dat is ook de reden waarom hij droge
brokken krijgt. Dan maakt het niet uit dat het even staat.
Ik voer Hill's. Daarnaast krijgt hij ook altijd van de groenten die we zelf
eten. (ik kook zonder zout)
voeding
Bij ons gaat het net zo als bij jou Mary.
Ik heb pas ergens (maar waar?) gelezen dat er honden zijn met een ander ritme.
Die dus bijv. niet dagelijks willen eten, maar om de andere dag.
Natuurlijk zijn er ook gewoon slimmeriken die merken dat ze extra lekkere hapjes toegestopt krijgen. Hun baasjes zijn bereid dat te doen, om ze in hemelsnaam maar wat te laten eten. Dan wordt het een kwestie van gedrag, wat je zou moeten negeren.
Vaak lees je de tip om de etensbak een kwartier na plaatsing weg te halen. En dat zo elke dag weer. Zou kunnen, maar bij ons gaat het zo ook: Vera eet haar brokken wanneer ze zin heeft. (Met een hap van de composthoop tussendoor.)
Ik heb pas ergens (maar waar?) gelezen dat er honden zijn met een ander ritme.
Die dus bijv. niet dagelijks willen eten, maar om de andere dag.
Natuurlijk zijn er ook gewoon slimmeriken die merken dat ze extra lekkere hapjes toegestopt krijgen. Hun baasjes zijn bereid dat te doen, om ze in hemelsnaam maar wat te laten eten. Dan wordt het een kwestie van gedrag, wat je zou moeten negeren.
Vaak lees je de tip om de etensbak een kwartier na plaatsing weg te halen. En dat zo elke dag weer. Zou kunnen, maar bij ons gaat het zo ook: Vera eet haar brokken wanneer ze zin heeft. (Met een hap van de composthoop tussendoor.)
Laatst gewijzigd door Ariënne op 06 apr 2007, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Vlees eters
Stapper heeft net een slecht eten periode achter de rug. Maar hij spuugde ook en had dunne ontlasting. Dus volgens mij ook misselijk. Iets lekker nieuws wilde hij wel 1x proberen, maar daarna ook - jakkes
We hebben hem Carnibest vlees gegeven,met maaginhoud van schaap om de bacterie werking weer in gang te zetten, dit een dag of vier, en daarna brokken. Helemaal weer prima. Vanaf de eerste vlees dag at hij weer heel goed. We houden dit nu zo. Vier dagen vlees en drie dagen brokken. Helemaal op vlees zie ik niet zitten, want als hij mee gaat naar Frankrijk, wil ik hem ook gewoon op brokken hebben.
Hij likt de bodem uit zijn bakje !!
We hebben hem Carnibest vlees gegeven,met maaginhoud van schaap om de bacterie werking weer in gang te zetten, dit een dag of vier, en daarna brokken. Helemaal weer prima. Vanaf de eerste vlees dag at hij weer heel goed. We houden dit nu zo. Vier dagen vlees en drie dagen brokken. Helemaal op vlees zie ik niet zitten, want als hij mee gaat naar Frankrijk, wil ik hem ook gewoon op brokken hebben.
Hij likt de bodem uit zijn bakje !!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Renate
Phoebe eet ook nooit de hoeveelheid die op het pak staat. Soms heeft ze ´s avonds nog niet eens al haar ochtendbrokjes op. Ik heb al een aantal merken geprobeerd en ze vindt alles even lekker, dus ik wissel van tijd tot tijd wat af. Ik geeft haar nu gewoon minder. Ze groeit prima en zit vol energie dus ik ga er van uit dat ze er genoeg aan heeft.
-
Wendy
Op advies van de dierenarts geven wij Pepper s'ochtends haar brokjes, laten het even staan (ongeveer 15 minuten) en halen het dan weg. zo ook s'avonds.
Dit was omdat het langere tijd duurde voordat ze zuiver was, en om er op deze manier een ritme in te krijgen.
Ik zit nu wel te overwegen om haar brokjes gewoon gedurende de dag te laten staan, zodat ze kan eten wanneer ze zin heeft.
Ze eet namelijk ook niet ineens haar bakje leeg. Nee, ze eet wat, speelt wat, eet weer wat, komt kijken wat wij aan t doen zijn, en eet weer wat !
Ik vind het wel typisch dat ik hier lees dat er ook honden zijn die maar om de dag eten...
Het was me namelijk al opgevallen dat onze Pepper om de dag goed eet, en de andere dag maar mondjesmaat.....
Dit was omdat het langere tijd duurde voordat ze zuiver was, en om er op deze manier een ritme in te krijgen.
Ik zit nu wel te overwegen om haar brokjes gewoon gedurende de dag te laten staan, zodat ze kan eten wanneer ze zin heeft.
Ze eet namelijk ook niet ineens haar bakje leeg. Nee, ze eet wat, speelt wat, eet weer wat, komt kijken wat wij aan t doen zijn, en eet weer wat !
Ik vind het wel typisch dat ik hier lees dat er ook honden zijn die maar om de dag eten...
Het was me namelijk al opgevallen dat onze Pepper om de dag goed eet, en de andere dag maar mondjesmaat.....
-
Wendy
-
rita
-
Monique
Jip en Jojo schrokken hun bakjes in no time leeg (net als hun baasje
) om daarna bij elkaar te controleren of de ander misschien per ongeluk wat heeft overgelaten: no way dus
Vanavond heeft Jojo aan zelfbediening gedaan: we hadden lekker buiten gegeten en er stond nog wat op tafel (ik was aan het afruimen). Dat had Jojo ook door, hij sprong op de tuinstoel en ging lekker slobberen aan de vruchtencocktail die nog op tafel stond.....
. Hij heeft wel lef!
Vanavond heeft Jojo aan zelfbediening gedaan: we hadden lekker buiten gegeten en er stond nog wat op tafel (ik was aan het afruimen). Dat had Jojo ook door, hij sprong op de tuinstoel en ging lekker slobberen aan de vruchtencocktail die nog op tafel stond.....
Oei oei,Monique schreef:Jip en Jojo schrokken hun bakjes in no time leeg (net als hun baasje) om daarna bij elkaar te controleren of de ander misschien per ongeluk wat heeft overgelaten: no way dus
![]()
![]()
Vanavond heeft Jojo aan zelfbediening gedaan: we hadden lekker buiten gegeten en er stond nog wat op tafel (ik was aan het afruimen). Dat had Jojo ook door, hij sprong op de tuinstoel en ging lekker slobberen aan de vruchtencocktail die nog op tafel stond...... Hij heeft wel lef!
Jong geleerd....
Hopelijk kun je hem op heterdaad betrappen. Dat werkt toch het beste.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
-
Monique
-
Wendy
hahaha, ja, onze Pepper heeft ook al ontdenkt dat "mensen-eten" erg lekker kan zijn.
Ook wet ze duidelijk drommels goed dat ze het niet mag hebben.
Ze gaat met haar voorpoten op de tafel, of via e stoel, maar zodra ze je hoort of ziet komen, weet ze neit hoe snel ze weg moet gaan.
Daarbij kan ze dan erg schuldbewust kijken......
8)
Ook wet ze duidelijk drommels goed dat ze het niet mag hebben.
Ze gaat met haar voorpoten op de tafel, of via e stoel, maar zodra ze je hoort of ziet komen, weet ze neit hoe snel ze weg moet gaan.
Daarbij kan ze dan erg schuldbewust kijken......
-
Renate
Op vakantie
Phoebe eet op vakantie heel slecht. We nemen altijd eigen voer en bakken mee, maar ze eet nagenoeg niets.
Haar beloningsbrokjes eet ze wel. En als ik haar een brokje uit haar bak geef, eet ze hem ook op?
Ze is verder altijd heel vrolijk, blij en fit op vakantie.
Herkennen jullie dit?
Haar beloningsbrokjes eet ze wel. En als ik haar een brokje uit haar bak geef, eet ze hem ook op?
Ze is verder altijd heel vrolijk, blij en fit op vakantie.
Herkennen jullie dit?
Re: bakje leeg-eten??
Dan houdt ze vast een balans-vakantie
Pim doet dat ook wel, zolang hij wel drinkt maak ik mij niet druk.
Pim doet dat ook wel, zolang hij wel drinkt maak ik mij niet druk.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Nee, Finny en Guusje eten overal en nergens altijd hun bakjes leeg!
Weer een gedrag om even gewoon te negeren op je vakantie adres.
Phoebe eet heus wel haar bakje leeg als ze niet anders krijgt. Die slimmerik van jullie probeert het eerst met succes uit.
Weer een gedrag om even gewoon te negeren op je vakantie adres.
Phoebe eet heus wel haar bakje leeg als ze niet anders krijgt. Die slimmerik van jullie probeert het eerst met succes uit.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Als we onderweg zijn en ze dus doorhebben, dat dat geen verblijfplaats zal worden, weigeren ze meestal te eten, maar zien ze dat we gaan settelen dan wordt er wel gegeten, maar Adah is dan niet altijd even graag. Zonodig wordt het een paar keer aangeboden en anders, jammer dan.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ik ken dat probleem niet. Lisa eet altijd alles op, maakt haar niet uit waar en waarin je haar het eten geeft.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Renate
Phoebe lijkt altijd een beetje heimwee te hebben wat eten betreft. Thuis eet ze meteen weer zoals we van haar gewend zijn.
In de meivakantie waren we toch een volle week weg, maar we hebben haar bakje maar 1x gevuld halverwege de week. En het is ook niet zo dat ze constant wat van ons kreeg. Ze heeft dus een hele week gedaan over een portie wat ze normaal in 1,5 dag opeet...
In de meivakantie waren we toch een volle week weg, maar we hebben haar bakje maar 1x gevuld halverwege de week. En het is ook niet zo dat ze constant wat van ons kreeg. Ze heeft dus een hele week gedaan over een portie wat ze normaal in 1,5 dag opeet...