Deze brokken, lam/rijst ben ik op jouw aanraden ook al een poosje geleden gaan voeren Jeanette en het bevalt prima !Jeanette schreef:Als je straks toch nog een extra flatje moet huren, wil je wel op de kleintjes letten![]()
Deze lam/rijst of kip/rijst zijn ook erg goed.
http://www.pdbestel.nl/caracroc.htm
Mag het een kilootje of wat minder?
Een tijdje weinig of niet geweest op het forum en nu lees ik dat diverse hondjes moeten verplicht lijnen!! Zoals we allermaal zelf weten, lijnen helpt allen als je er zelf voor 100% achterstaat. (Daarom lijn ik niet, terwijl Henk vindt dat mijn buikje wel wat smaller mag zijn).
Van gesterialiseerde honden weten we dat ze zwaarder zijn dan niet gesterialiseerde honden. Janka is ook vrij fors.Ze is met 9 maanden al gesterialiseerd! Maar om speciaal voer te geven? Nee daar zijn we nietmee bezig gegaan , maar die tussendoortjes (Net oals bij ons) mogen best wat minder!
Maar hoe vinden de hondjes dit allemaal? Is trimmen misschien iets?
Gelukkig, het voorjaar komt eraan, dus automatisch gaan we vaker wandelen. En de grammetjes vliegen eaf!

Van gesterialiseerde honden weten we dat ze zwaarder zijn dan niet gesterialiseerde honden. Janka is ook vrij fors.Ze is met 9 maanden al gesterialiseerd! Maar om speciaal voer te geven? Nee daar zijn we nietmee bezig gegaan , maar die tussendoortjes (Net oals bij ons) mogen best wat minder!

Maar hoe vinden de hondjes dit allemaal? Is trimmen misschien iets?

Gelukkig, het voorjaar komt eraan, dus automatisch gaan we vaker wandelen. En de grammetjes vliegen eaf!

http://www.vobra.nl/site/html/nl/index.htm
Als je bovenaan 'verkooppunten' aantikt en je postcode invoert, kun je zien waar ze in de buurt dat merk verkopen.
Bij ons hier in Appelscha, mooi dichtbij.
In ieder geval zag ik een dierenspeciaalzaak in Zuidlaren, Gieten en Vries staan.
Roosje vindt de puppybrokjes van dit merk heerlijk!!! Mooie drolletjes
Ze heeft geloof ik,een hele makkelijke spijsvertering.
Als je bovenaan 'verkooppunten' aantikt en je postcode invoert, kun je zien waar ze in de buurt dat merk verkopen.
Bij ons hier in Appelscha, mooi dichtbij.
In ieder geval zag ik een dierenspeciaalzaak in Zuidlaren, Gieten en Vries staan.
Roosje vindt de puppybrokjes van dit merk heerlijk!!! Mooie drolletjes

Ze heeft geloof ik,een hele makkelijke spijsvertering.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik was net van plan om Jeanette te bedanken voor het advies van de Carocroc. In het begin van dit topic had ze het al vermeld.
Nala en haar zus Floortje zijn allebei aan de diarree gegaan van Eukanuba. Floorje ging er ook nog van spugen en is heel ziek geweest. Omdat Nala sinds de Eukanuba nooit meer vaste poep had, (tussendoor ook nog Greenfield geprobeert) heb ik Carocroc genomen, Lam en Rijst. Ze vindt het heerlijk en haar darmen zijn weer op orde. In de dierenzaak zeiden ze, dat er veel honden waren die slecht op Eukanuba reageerden.
De prijs van Carocroc is ook goed, zelfs de duurste soort. Ik ben heel positief.
Dus Jeanette, alsnog bedankt voor het advies.
Groetjes, Jozé
Nala en haar zus Floortje zijn allebei aan de diarree gegaan van Eukanuba. Floorje ging er ook nog van spugen en is heel ziek geweest. Omdat Nala sinds de Eukanuba nooit meer vaste poep had, (tussendoor ook nog Greenfield geprobeert) heb ik Carocroc genomen, Lam en Rijst. Ze vindt het heerlijk en haar darmen zijn weer op orde. In de dierenzaak zeiden ze, dat er veel honden waren die slecht op Eukanuba reageerden.
De prijs van Carocroc is ook goed, zelfs de duurste soort. Ik ben heel positief.
Groetjes, Jozé
ik ook [IMG:49:32]http://img.photobucket.com/albums/v84/s ... oed030.gif[/img]Jajo schreef: Ik ben heel positief.
Groetjes, Jozé

Is toch mooi van het forum dat je zo veel tips aan elkaar kan geven en ideeën uitwisselen.
Zelf geef ik Farmfood aan Lisa, zij vindt het lekker en doet het er erg goed op. Dus geen reden om van voer te wisselen. Ik had het ook aan de pups gegeven, zij waren er niet zo weg van.
Groetjes, Erna.
Zelf geef ik Farmfood aan Lisa, zij vindt het lekker en doet het er erg goed op. Dus geen reden om van voer te wisselen. Ik had het ook aan de pups gegeven, zij waren er niet zo weg van.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Nou dat klinkt allemaal heel goed. En bij Jackel Visser kom ik graag. Dus zal ik eens kijken of ze het op voorraad hebben.
Ik heb Jeanette haar tip ook al eerder gelezen, maar nu raak ik helemaal overtuigd. Dus allemaal bedankt!
Het valt allemaal wel negatief uit voor Eukanuba.
Erna, Farm Food hebben we wel eens geprobeerd, maar ik had het gevoel dat Vera er toch wat gevoelig op reageerde. Ze heeft wat gevoelige darmen. Toen ze klein was kon je het van afstand horen rommelen.
Ik heb Jeanette haar tip ook al eerder gelezen, maar nu raak ik helemaal overtuigd. Dus allemaal bedankt!

Het valt allemaal wel negatief uit voor Eukanuba.

Erna, Farm Food hebben we wel eens geprobeerd, maar ik had het gevoel dat Vera er toch wat gevoelig op reageerde. Ze heeft wat gevoelige darmen. Toen ze klein was kon je het van afstand horen rommelen.

Ariënne ik bedoelde niet dat je over zou moeten stappen op Farmfood. Lisa doet het er erg goed op, dus voor mij geen reden om over te stappen op ander voer. Als dat wel zo zou zijn zou ik zeker Carocroc gaan proberen na alle goeie berichten. Ik heb gezien dat ze het hier in verschillende winkels verkopen.Ariënne schreef: Erna, Farm Food hebben we wel eens geprobeerd, maar ik had het gevoel dat Vera er toch wat gevoelig op reageerde. Ze heeft wat gevoelige darmen. Toen ze klein was kon je het van afstand horen rommelen.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Volgens mij is lam en rijst ook beter voor de vacht.Ariënne schreef:Ja, dat dacht ik ook tenminste.Constance schreef:Kita heeft lam en rijst, is toch weer beter voor de darmen dan kip en rijst schijnbaar
Groetjes, Erna.
Dat wissel ik dus wel af en zie geen verschil.Erna schreef:Volgens mij is lam en rijst ook beter voor de vacht.Ariënne schreef:Ja, dat dacht ik ook tenminste.Constance schreef:Kita heeft lam en rijst, is toch weer beter voor de darmen dan kip en rijst schijnbaar
Groetjes, Erna.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Vandaag heb ik mijn zak Eukanuba kunnen ruilen tegen Carocroc. Beetje moeilijk kiezen, want er was Medium (voor grotere honden???)en iets met Kip en Rijst en Diet Lam en Rijst. Nou heb ik toch maar het laatste gekozen.
Diet wijst meer op darm- of huidproblemen dan op afvallen....
Het valt me op dat de brokjes op zich veel minder wegen dan die van Eukanuba. Vera zou er ook meer van moeten hebben: bij 10 kilo hond-145 gram Carocroc Diet en bij Eukanuba 115 gram. Of het dan ook veel goedkoper is, vraag ik me af, maar ik weet die prijzen niet precies meer.
Eerst meng ik het nog met Vera's oude brokken en dan houd ik later maar die 100 gram aan, die Constance noemt. Jeanette, hoeveel krijgt Stapper? En Monique, Jip (en Jojo?)krijgt deze brokken ook hè? Hoeveel krijgt hij als ik vragen mag?
Vera vindt ze in elk geval lekker!

Het valt me op dat de brokjes op zich veel minder wegen dan die van Eukanuba. Vera zou er ook meer van moeten hebben: bij 10 kilo hond-145 gram Carocroc Diet en bij Eukanuba 115 gram. Of het dan ook veel goedkoper is, vraag ik me af, maar ik weet die prijzen niet precies meer.
Eerst meng ik het nog met Vera's oude brokken en dan houd ik later maar die 100 gram aan, die Constance noemt. Jeanette, hoeveel krijgt Stapper? En Monique, Jip (en Jojo?)krijgt deze brokken ook hè? Hoeveel krijgt hij als ik vragen mag?
Vera vindt ze in elk geval lekker!

Stapper krijgt:
ong. 225 gr. Caracroc Kip en Rijst per dag. Vier dagen per week.
333 gr. vers vlees van Carnibest. Drie dagen per week.
Hij is 42,5 cm hoog en 12 kg.
Per dag ong. 3 uur beweging, waarvan soms 1/2 uurtje fietsen en daarnaast spelen met een pup
Op die ene site staat ook hoeveel een hond krijgt van 10-20 kg. n.l. 165 tot 280 gr.
Bij zware inspanning 210 tot 355 kg.
Dus krijgt hij een redelijk hoeveelheid.
Op die site waar de prijzen staan kun je ook Eukanuba aanklikken en voor zover ik kan zien is Lam/rijst dieet van Caracroc €40,95 voor 15 kg. en Eukanuba voor 15 kg. €52,50
Maar dat dieet is speciaal voor huidklachten, voedselallergie enz. ( Vera
)
Dat soort dat Stapper krijgt heet: Kip en rijst 23/12 €26.95 per 15 kg.
Hij heeft altijd last van voedselwisselingen e.d. en op deze brokken doet hij het uitstekend.
ong. 225 gr. Caracroc Kip en Rijst per dag. Vier dagen per week.
333 gr. vers vlees van Carnibest. Drie dagen per week.
Hij is 42,5 cm hoog en 12 kg.
Per dag ong. 3 uur beweging, waarvan soms 1/2 uurtje fietsen en daarnaast spelen met een pup

Op die ene site staat ook hoeveel een hond krijgt van 10-20 kg. n.l. 165 tot 280 gr.
Bij zware inspanning 210 tot 355 kg.
Dus krijgt hij een redelijk hoeveelheid.
Op die site waar de prijzen staan kun je ook Eukanuba aanklikken en voor zover ik kan zien is Lam/rijst dieet van Caracroc €40,95 voor 15 kg. en Eukanuba voor 15 kg. €52,50
Maar dat dieet is speciaal voor huidklachten, voedselallergie enz. ( Vera

Dat soort dat Stapper krijgt heet: Kip en rijst 23/12 €26.95 per 15 kg.
Hij heeft altijd last van voedselwisselingen e.d. en op deze brokken doet hij het uitstekend.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Naar aanleiding van al die voedingverhalen ook weer eens bij Pets Dinner op de site gekeken; had al eens overwogen om kattenbakkorrels te laten bezorgen. En wat ontdekte ik? Van Prins hebben ze speciaal dieetvoer voor struvitekatten en ook ter voorkoming van struvite. Omdat ik die Royal Canine tegen struvite bij de DA moet halen en dat een heel gedoe is, ga ik dat bestellen. Voor de honden neem ik dan die Caracroc .
Kan ik voor iedereen weer een tijdje vooruit!
Kan ik voor iedereen weer een tijdje vooruit!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004