Welk voer???

Voor alle vragen en tips rond voeding voor de hond.
Charlotte

Re: Welk voer???

Bericht door Charlotte »

Dat voer heb ik ooit eens gekregen toen ik eerste werd met een examen. Een zak van 15 kg. Gewoon opgevoerd, ging ook goed. Is wel al lang geleden (was met Finny). Dit merk verkopen ze ook niet bij de BBond, en valt dus af. Daarbij is het inderdaad flink aan de prijs.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Vanmiddag kwam de buurvrouw sip terug van de DA.
Haar te dikke mops was 5 gram afgevallen in een half jaar, ondanks het mengen met sperciebonen uit blik. :schrik: Haar kruising mops viel er wel keurig van af.

Wat blijkt, sommige honden nemen de suikers uit deze bonen toch op. Dan helpt dus alleen verse op diepvriesbonen !!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat is wel heel treurig 5 gram in een half jaar! Dus wel vers of diepvries....
Afbeelding

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Ik voer al vele jaren Eukenuba. Voor kleine rassen. Eerst de pupvariant, met 7 maanden de adultversie en met een jaar of 6 de Senior. Ik kreeg pas een compliment van de D.A. dat Nina's gebit er zo prachtig uit ziet. Nina is inmiddels richting 13 jaar. Ik heb weleens iets anders geprobeerd, omdat een zak voer weleens cadeau ergens bij is, maar ik vond altijd, dat ze daar enorm van gingen poepen. Met Eukenuba zijn het keurige harde kleine drolletjes.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Erna

Bericht door Erna »

De dierenarts die Hills noemde is niet mij eigen dierenarts, heeft ook niet in Almere zijn praktijk, maar ergens in de kop van Noord Holland.
Ik las wel op de site van Hills dat alle dierenartsen hun voer aanbeveelt, dus toch een voordeel voor de dierenarts? Ik heb eerlijk gezegd geen idee of mijn eigen dierenarts voer verkoopt, nooit op gelet.
Bij Ranzijn, een tuincentrum met dierenafdeling verkopen ze alle soorten voer. Hills had ik van de week al meegenomen om te kijken of Lisa het lust. Ik zag op de site van Ecostyle dat ze dat voer ook verkopen bij Ranzijn.
Charlotte wat jammer dat ze bij de bbond niet alle soorten voer verkopen, juist omdat je tevreden was over Prins.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Jeanette schreef:Vanmiddag kwam de buurvrouw sip terug van de DA.
Haar te dikke mops was 5 gram afgevallen in een half jaar, ondanks het mengen met sperciebonen uit blik. :schrik: Haar kruising mops viel er wel keurig van af.

Wat blijkt, sommige honden nemen de suikers uit deze bonen toch op. Dan helpt dus alleen verse op diepvriesbonen !!!
Toch nog mazzel voor die (rol)mops.
Vers of vries is toch aanmerkelijk lekkerder :!:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Lies

Bericht door Lies »

Ik ben nu sinds kort overgestapt op holistisch voer voor mijn katten. Niet ieder voer vinden ze lekker, want in holistisch voer zit veel minder geur-, kleur- en smaakstoffen in dan in het 'normale' voer. Maar het is wel veel gezonder. Ik merk nu al aan de vachten dat die minder vettig zijn, en een van mijn katten had heel veel last van roos, en dat is nu ook minder geworden.

Ik ken geen mensen die honden hebben en holistisch voer geven, dus daar kan ik geen ervaringen voer uit wisselen. Maar misschien een idee voor iemand die eens iets anders wil proberen.... (Het is alleen niet goedkoop....!)

Een aantal holistische honden voeding merken: (met mijn commentaar voor de katten-variant er achter)
1. Almo. (de kattenvariant werd hier geweigerd, na een week honger staking ben ik over gestapt op een ander voer. Maar misschien dat honden het wel lusten.)
2. Orijen. (Heb ik niet geprobeerd.)
3. Eagle Pack. (Dit eten mijn katten goed, ik blijf dit denk ik voorlopig voeren.)
4. Porta 21. (Hier over hoor ik de beste verhalen van andere fokkers, maar ik kan het hier in de buurt niet krijgen... Dus deze heb ik niet geprobeerd. En ik weet eigenlijk niet of er een honden-variant van Porta 21 is.)

Groetjes, Lies.

Mary

Bericht door Mary »

Erna

Bericht door Erna »

Hallo Lies

Weer andere merken, ik zie straks door de bomen het bos niet meer. Toch even gekeken op de site van Porta 21. Zij hebben ook voer voor honden. Het is wel duur. 23 KG. voor 81.50 euro.
Ik zal nu Ecostyle gaan proberen, waar Maria over geschreven heeft.
Daar zitten ook kruiden is, net als in Porta 21. Prettig dat je verschillende goede merken noemt, want als je van voer wil veranderen is het makkelijk om het hier even na te kijken wat anderen er van vinden en hoe de uitwerking is.

Heb ook gezocht onder holistich, wilde er iets meer van weten.
De meeste holistische dierenartsen schrijven Carnibest voor, dat is vers vlees. Wil je brokken blijven voeren, dan kom je o.a. uit op Porta 21.

Kwam nog wat sites tegen die de moeite zijn om op te kijken.
http://www.toscanzahoeve.be/flasch/voed ... blemen.htm
http://www.holistischedierenartsen.nl/a ... stisch.asp
http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden ... 77-182.pdf

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

Mary die van Hills had ik nog niet gelezen, er zijn zo veel goede soorten voer.
Als een voer goed bevalt zou ik nooit wisselen. Het is dat Lisa bruine aanslag op haar tanden krijgt waardoor ik op een ander voer over wil gaan.
Het af en toe bijten van Lisa op haar pootje zou ik zelf niet in de voeding hebben gezocht. Zo zie je maar waar dit forum goed voor is, het is zeker het proberen waard om op ander voer over te gaan. Niet geschoten is altijd mis.

Groetjes, Erna.

Mary

Bericht door Mary »

Het voer kan een verschil maken voor het gebit.
Neemt niet weg dat het ook een beetje bij de hond kan horen,
net als bij mensen, niet iedereen heeft een geweldig gebit.

Erna

Bericht door Erna »

Letter te veel in deze site, moet zijn.
http://www.toscanzahoeve.be/flash/voedingsproblemen.htm
Groetjes, Erna.

Erna

Bericht door Erna »

Mary schreef:Het voer kan een verschil maken voor het gebit.
Neemt niet weg dat het ook een beetje bij de hond kan horen,
net als bij mensen, niet iedereen heeft een geweldig gebit.
Dat is natuurlijk ook zo, toch is het de moeite van het proberen waard denk ik.
Groetjes, Erna.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Deze eerder geplaatste link (door Mary) blijf ik ook interessant vinden:

http://www.drentschepatrijshond.org/tem ... ?pageID=37

Misschien ga ik zelf ook nog maar over op andere brokken vanwege mijn gebit. :mrgreen:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Op tijd met seniorenvoer beginnen.
Pap? Geen gebit meer nodig.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Light met sperziebonen dan ook maar! :wink:
Mijn ruïne blijf ik voorlopig nog gebruiken! Dus geen pap. Zit ook niet veel voeding in, las ik bij die link.
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Nu weet ik het ook niet meer hoor :scratch: .
Bel ik even met de fabrikant van Cavom om een proefpakketje te vragen, vertellen ze mij daar, dat zolang een hond geen problemen heeft met e.e.a. ik geen senior voer hoef te geven. Datzelfde verhaal hoorde ik ook bij Prins.
Wat is hierin nu wijsheid?

Die site van de Drentse Patrijs is interessant, die had ik nog niet gelezen.
Gelukkig heb ik dat nu wel gedaan, want het begon mij te duizelen van al die merken. De conclusie; wij gaan Cavom geven!
Charlotte

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het is best lastig. Je moet er gewoon maar je eigen weg in vinden en vooral kijken hoe de honden het doen op het voer.
Ik zie dat Cavom uit geperste brokken bestaat. Is dan dan hard genoeg, vraag ik me dan nog even af. :scratch:
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Vandaag kreeg ik twee kleine zakjes Cavom.
Deze brok is groter en harder dan Prins. Finny en Guusje moeten hier meer op kauwen. Omdat de Prins nog niet ver genoeg op is, zal ik nog een weekje moeten wachten om over te schakelen. Ik denk erover om eerst een weekje vlees te voeren (Rodie of Duck oid.), dan hoef ik n.l. niet te mengen, en kan zo hop over op die andere brokken.
Charlotte

loes

Bericht door loes »

Heb net even het voeritem doorgenomen. Een hele klus nog :)
Ik heb jarenlang Royal Canin gevoerd, maar dat werd steeds minder lekker gevonden. Dus ook van alles uitgeprobeerd en Beneful bleek favoriet en gaf geen problemen. Maar dat kan ik momenteel niet makkelijk meer krijgen, dus via de bezorgservice Carocroc besteld. De 15 kg is nu op, maar echt lekker vinden ze het niet. Inmiddels 4 kg Prins (die ook Charlotte voert/voerde) besteld, uitgeprobeerd en meegenomen op vakantie. Erg goed hebben ze allebei niet gegeten, maar dat kan vanwege de vakantiestress geweest zijn, want het reizen ging dit keer met Fija niet zo super.
Aanleg voor aanslag op het gebit kan zeker :sortof: hondgebonden zijn. Norma had een prachtig gebit en Adah vanaf het begin veel aanslag en dat is bij de sterilisatie, bijna 2 jaar geleden, grotendeels verwijderd, maar ook nu heeft ze al weer aanslag.
Fija's gebit ziet er prima uit.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten