Wat krijgen jullie hondjes te eten?
-
gerrymoerkens
Re: Wat krijgen jullie hondjes te eten?
Pebbles krijgt brokken. Maar het allerliefst eet ze restjes en vlees uit blik. Als we klaar zijn met eten komt ze altijd even kijken of er nog wat te bikken valt.
3x daags Carnibest en soms een stukje komkommer of wortel. Verder liggen er altijd verschillende kauwbotten (alle meubels zijn nog heel
). En natuurlijk beloninkjes voor als we oefenen.
Laatst heeft ze wat yoghurt gehad en vond het heerlijk. Het is een vreetzakje, vandaar dat we het hier maar bij houden
Laatst heeft ze wat yoghurt gehad en vond het heerlijk. Het is een vreetzakje, vandaar dat we het hier maar bij houden

-
marcel
yvonne Carnibest krijgt dan de hond ook meer last van wormen met al dat vlees
gr marcel
gr marcel
Nee hoor! Het schijnt dat de zuurtegraad van de maag van honden die vers vlees krijgen hoger is. Daardoor krijgen wormen juist minder kans.marcel schreef:yvonne Carnibest krijgt dan de hond ook meer last van wormen met al dat vlees
gr marcel
Ze wordt natuurlijk nog wel ontwormd.
Senna krijgt al vers vanaf dat ze 10 weken oud is. En ik moet zeggen dat het voor ons het ideale voer is. Ze eet met (meer dan) smaak en heeft minder ontlasting. Diaree of overgeven kent ze (nog) niet. Ze is energiek en zit goed in haar vacht.
Dit wil niet zeggen dat dat met brokken niet zo zou zijn, maar wij zijn erg tevreden.
Er gaat wel meer tijd in zitten. Op tijd ontdooien, en op kamertemperatuur serveren.
Dat kan een reden zijn om voor brokken, of gedeeltelijk brokken te gaan.

-
duSmouzie
Hier krijgen ze s'morgens brokjes en s'avonds Smuldier compleet.
Ik wil wel helemaal over op KVV maar Lille werkt niet echt mee...
ze staat nu met moeite op die ene maal per dag.
Verder griekse yoghurt elke dag en wat brood en een pietsie restjes.
Eerlijk gezegd lusten ze bijna alles en hebben nergens last van.
Ik wil wel helemaal over op KVV maar Lille werkt niet echt mee...
ze staat nu met moeite op die ene maal per dag.
Verder griekse yoghurt elke dag en wat brood en een pietsie restjes.
Eerlijk gezegd lusten ze bijna alles en hebben nergens last van.
-
ewhuitema
Rosa heeft een hele tijd alleen Carnibest gehad. Sinds ze in een pension is geweest (waar ze brokken kreeg), krijgt ze 's morgens brokken en s'avonds carnibest. Gaat op zich prima, alleen valt me op dat ze steeds vaker zit te krabben. Kan geen vlooi of zo vinden, toch maar behandeld, verder niks te zien. Wilde er brokken bij hebben omdat we dan wat langer met het vlees doen, en als zij of wij eens weggaan dan zijn brokken voor de oppas ook handiger. Het overkomt ons ook nogal eens dat we het vlees te laat uit de vriezer halen....
Grote vraag is nu natuurlijk of brokken en jeuk met elkaar te maken hebben?
Grote vraag is nu natuurlijk of brokken en jeuk met elkaar te maken hebben?
Hier duidelijk wel. Onze nieuwe DA meent het heel zeker te weten.ewhuitema schreef: Grote vraag is nu natuurlijk of brokken en jeuk met elkaar te maken hebben?
Weg met alle brokken.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
-
renske
Mary schreef:Hier duidelijk wel. Onze nieuwe DA meent het heel zeker te weten.ewhuitema schreef: Grote vraag is nu natuurlijk of brokken en jeuk met elkaar te maken hebben?
Weg met alle brokken.
Hier krijgen ze tegenwoordig Smuldier, glutenvrij. Fusca krijgt af en toe andere merken kvv. Ze zaten altijd op de biologische carnibest, totdat Beetle dit niet meer wilde eten, de andere types carnibest ook niet. Een enkele keer kreeg ze smuldier welke granen bevatte en daar kan ze ook niet tegen.
-
Saartje
Onze DH James kreeg alleen maar brokken en wat honden snacks.
Gaf ik hem iets van tafel was het meteen mis,spugen en diarree
Maar ja dat is een kwaal van duitse Herders
Orko en a look alike kregen zonu en dan wel iets lekkers van tafel en ging prima
behalve zilveruitjes
Gaf ik hem iets van tafel was het meteen mis,spugen en diarree
Maar ja dat is een kwaal van duitse Herders
Orko en a look alike kregen zonu en dan wel iets lekkers van tafel en ging prima