Welk voer???
Finny geef ik nog steeds gewoon Prins superbrok, ondanks dat ze ruim 9½ jaar is.
Vorig jaar toen Guusje haar nest had, heb ik het er met de voedingsdeskundige (van Prins) over gehad of ik voor haar over moest stappen op senioren voer.
Niets aan doen zei ze, want we wandelen elke dag, en ze doet het er goed op; wat goed is, zo laten. Dat doen we dan maar.
Vorig jaar toen Guusje haar nest had, heb ik het er met de voedingsdeskundige (van Prins) over gehad of ik voor haar over moest stappen op senioren voer.
Niets aan doen zei ze, want we wandelen elke dag, en ze doet het er goed op; wat goed is, zo laten. Dat doen we dan maar.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
De katten eten de brokken redelijk. Omdat ik voor de plaskater ook nog zakjes voer, krijgt de andere ook een beetje kuip erbij.
Maar....Fija vindt Carocroc (inderdaad Rijst/Kip 27/12) niet zo heel lekker, want ze liet 3/4 bak staan, ik had voor haar ook nog wat van een ander merk, dus dat meng ik nu. Ook de 7+ en Carocroc meng ik voor Adah. Ik hield me ook nooit aan dat 7+, maar momenteel krijgen ze wel iets minder beweging omdat Bert doordeweeks overdag nu niet met ze weg kan en de lange uitlaatbeurt dus in de vooravond is. Ik ga Adah wel iets minder voeren, want wat nog nooit gebeurd is, ze zit net boven de 10 kilo. Ja, gecastreerd en wat minder beweging; dat hele dolle spelen en rennen is er inmiddels af. Fija woog minder dan de laatste keer 9,1 kg.
Die 15 kg is voorlopig niet op, dus maar even afwachten hoe het loopt en anders een ander merk uitzoeken (er zijn er zat, zucht)
Maar....Fija vindt Carocroc (inderdaad Rijst/Kip 27/12) niet zo heel lekker, want ze liet 3/4 bak staan, ik had voor haar ook nog wat van een ander merk, dus dat meng ik nu. Ook de 7+ en Carocroc meng ik voor Adah. Ik hield me ook nooit aan dat 7+, maar momenteel krijgen ze wel iets minder beweging omdat Bert doordeweeks overdag nu niet met ze weg kan en de lange uitlaatbeurt dus in de vooravond is. Ik ga Adah wel iets minder voeren, want wat nog nooit gebeurd is, ze zit net boven de 10 kilo. Ja, gecastreerd en wat minder beweging; dat hele dolle spelen en rennen is er inmiddels af. Fija woog minder dan de laatste keer 9,1 kg.
Die 15 kg is voorlopig niet op, dus maar even afwachten hoe het loopt en anders een ander merk uitzoeken (er zijn er zat, zucht)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Re: Welk voer???
http://www.renske.com/index.html
Iets nieuws. Vers vlees, vacuüm geseald.
Misschien iets voor kleine lekkerbekjes
Iets nieuws. Vers vlees, vacuüm geseald.
Misschien iets voor kleine lekkerbekjes

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Onze dierenspeciaalzaak is sinds kort op de fles. Omdat wij nu voor het voer van Finny en Guusje naar Roermond of Venlo moeten, zij krijgen Prins, willen we overstappen op voer dat ze hier bij de Boerenbond verkopen.
Die is goed bereikbaar, betrouwbaar en heeft ruime openingstijden.
Die dierenzaak hier had dit alles niet, en daar kwam ik ook niet graag, vanwege mindere survice.
Belgie is alleen interessant als ik twee zakken koop, en vaak net te ver weg.
De boerenbond heeft diverse merken in zijn assortiment, maar kies daar maar eens uit. Moeilijk hoor. Wat is dan goed voer? En moet ik Finny nu seniorbrokken gaan
geven? Diverse merken zeggen v.a. een leeftijd van 7 jaar. Finny wordt tien.
Mijn zus voert haar hond Cavom, zit in zakken van 20 kg., betaalbaar en haar hond doet het er heel goed op. Dog Chow van Purina lijkt me ook wel wat.

Die is goed bereikbaar, betrouwbaar en heeft ruime openingstijden.
Die dierenzaak hier had dit alles niet, en daar kwam ik ook niet graag, vanwege mindere survice.
Belgie is alleen interessant als ik twee zakken koop, en vaak net te ver weg.
De boerenbond heeft diverse merken in zijn assortiment, maar kies daar maar eens uit. Moeilijk hoor. Wat is dan goed voer? En moet ik Finny nu seniorbrokken gaan
geven? Diverse merken zeggen v.a. een leeftijd van 7 jaar. Finny wordt tien.
Mijn zus voert haar hond Cavom, zit in zakken van 20 kg., betaalbaar en haar hond doet het er heel goed op. Dog Chow van Purina lijkt me ook wel wat.

Charlotte
Overstappen is altijd lastig. Zelf zou ik niet gelijk zo'n grote zak kopen,
eerst maar eens kijken hoe er wordt gegeten. Ik ben nu ook over-
gegaan op seniorenvoer. Pim is zeven. Schijnt beter te zijn voor de nieren.
Ik voer Hill's en ben daar tevreden over.
eerst maar eens kijken hoe er wordt gegeten. Ik ben nu ook over-
gegaan op seniorenvoer. Pim is zeven. Schijnt beter te zijn voor de nieren.
Ik voer Hill's en ben daar tevreden over.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Dat hebben ze daar niet.
Ik denk dat we ook eerst een kleine zak kopen, maar onze honden zijn geen slechte eters, en hebben geen lastige darmen voorzover ik weet.
Ik denk dat we ook eerst een kleine zak kopen, maar onze honden zijn geen slechte eters, en hebben geen lastige darmen voorzover ik weet.
Charlotte
Ik geloof dat Anja ook brokken van de Boerenbond voert. Maar ja, ze is al een tijdje niet langs geweest op het forum... 

Dat heb ik ook ergens gelezen ja. Zij gaf "Kenner" een eigen merk van de BBond.
Er wordt gezegd dat er geen slecht hondenvoer meer bestaat. Toch lees ik hier dat men Pedigree veel te zout vindt.
Omdat Guusje tijdens het zogen vorig jaar zó ontzettend mager werd (dat weten Loes, Ellen, Anja en Maria nog wel), moet ik dat nu zien te voorkomen.
Het voer wat ze vorig jaar kreeg had de zelfde samenstelling als de puppy-brok (Farm-food wat Erna geeft ook), zodat ze naar mijn mening daar niks extra's uit kon halen. Zij poepte toen ook heel veel en wat dun; kreeg er ook geen evenwicht in. Het gekke is, dat Finny daar helemaal niks vanaf heeft geweten, dat ging als vanzelf. Genoeg stof tot nadenken nog....
Er wordt gezegd dat er geen slecht hondenvoer meer bestaat. Toch lees ik hier dat men Pedigree veel te zout vindt.
Omdat Guusje tijdens het zogen vorig jaar zó ontzettend mager werd (dat weten Loes, Ellen, Anja en Maria nog wel), moet ik dat nu zien te voorkomen.
Het voer wat ze vorig jaar kreeg had de zelfde samenstelling als de puppy-brok (Farm-food wat Erna geeft ook), zodat ze naar mijn mening daar niks extra's uit kon halen. Zij poepte toen ook heel veel en wat dun; kreeg er ook geen evenwicht in. Het gekke is, dat Finny daar helemaal niks vanaf heeft geweten, dat ging als vanzelf. Genoeg stof tot nadenken nog....

Charlotte
Lisa krijgt Farm Food waar ze het heel goed op doet. Het zijn geperste brokken. Nadeel vind ik dat Lisa d'r gebit er niet zo mooi uit ziet. Zij heeft best al veel aanslag op haar kiezen en ze is pas drie jaar. Ik heb eens bij een paar honden die een stuk ouder zijn dan zij in hun bek gekeken en dat zag er mooier uit. Ze hoeft niet erg te kouwen op geperste brokken. Ze heeft wel altijd kouwstaven liggen, maar die pakt ze niet zo snel.
We hadden een paar weken geleden bij Pampus een lezing over de groei en het botten stelsel van de pup. Er werd goed uitgelegd hoe de botten zich vormen en wanneer een hond volwassen is.
Er kwamen ook vragen over voer, of dat veel invloed had. Ik begreep dat geperst voer bij deze dierenarts niet zo in trek is, hij dacht ook dat er te veel calcium in Farm Food zou zitten en dat is slecht voor een volwassen hond.
Ik heb gevraagd wat dan een goed merk voer zou zijn, en hij gaf Hills aan.
Deze dierenarts laat honden heel snel op senior voer over gaan omdat hij dat beter vindt.
Ik heb pas een nieuwe zak van 15 kilo in gebruik, maak dit voer wel eerst op. Heb om het uit te proberen een klein zakje Hills gekocht. Lisa vindt het lekker, nou ja, zij eet altijd alles. Dus dat is wel makkelijk.
Mary voer jij met kip of op lam en rijst basis?
Als Lisa in juli gesteriliseerd wordt zal ik meteen vragen of haar gebit schoongemaakt kan worden.
Charlotte succes met het uitzoeken van een ander voer, en ik zou Finny dan maar meteen op senior voer zetten anders moet ze over een poosje weer aan iets anders wennen.
Groetjes, Erna.
We hadden een paar weken geleden bij Pampus een lezing over de groei en het botten stelsel van de pup. Er werd goed uitgelegd hoe de botten zich vormen en wanneer een hond volwassen is.
Er kwamen ook vragen over voer, of dat veel invloed had. Ik begreep dat geperst voer bij deze dierenarts niet zo in trek is, hij dacht ook dat er te veel calcium in Farm Food zou zitten en dat is slecht voor een volwassen hond.
Ik heb gevraagd wat dan een goed merk voer zou zijn, en hij gaf Hills aan.
Deze dierenarts laat honden heel snel op senior voer over gaan omdat hij dat beter vindt.
Ik heb pas een nieuwe zak van 15 kilo in gebruik, maak dit voer wel eerst op. Heb om het uit te proberen een klein zakje Hills gekocht. Lisa vindt het lekker, nou ja, zij eet altijd alles. Dus dat is wel makkelijk.
Mary voer jij met kip of op lam en rijst basis?
Als Lisa in juli gesteriliseerd wordt zal ik meteen vragen of haar gebit schoongemaakt kan worden.
Charlotte succes met het uitzoeken van een ander voer, en ik zou Finny dan maar meteen op senior voer zetten anders moet ze over een poosje weer aan iets anders wennen.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Phoebe krijgt Beneful van Purina.
Eindelijk brokken die ze graag eet. Ik betaal rond de 6 euro-nog-wat voor 3 kilo. Als ik me niet vergis eten Adah en Fija van Loes ook Beneful.
Eindelijk brokken die ze graag eet. Ik betaal rond de 6 euro-nog-wat voor 3 kilo. Als ik me niet vergis eten Adah en Fija van Loes ook Beneful.
Erna, ik vind het wel interessant wat deze DA te vertellen had. Eigenlijk -achteraf- ook wel logisch dat die geperste brokken misschien niet hard genoeg zijn. Ik ben benieuwd of ander voer ook inderdaad een ander effect zal hebben op Lisa haar gebit.

Ik wissel dat meestal per zak af, of neem dezelfde soms omdat het danErna schreef: Mary voer jij met kip of op lam en rijst basis?
Groetjes, Erna.
in de reklame is.
Pim heeft trouwens een heel mooi gebit.
Hij kauwt iedere dag trouw op zijn kluiven.
Afwisselen is zo gek nog niet. Lam en rijst is goed voor de vacht, Lisa heeft wel een goeie vacht, alleen wat te zacht hier en daar. Maar daar zal het voer niets aan veranderen.Mary schreef:Ik wissel dat meestal per zak af, of neem dezelfde soms omdat het danErna schreef: Mary voer jij met kip of op lam en rijst basis?
Groetjes, Erna.
in de reklame is.
Pim heeft trouwens een heel mooi gebit.
Hij kauwt iedere dag trouw op zijn kluiven.
Die dierenarts gaf aan dat visolie over het voer erg goed is, Lisa krijgt bij mij vloeibaar schapenvet met knoflook over haar avondmaaltijd.
Soms is Lisa heel fanatiek met haar kluiven, en soms komt ze er een week niet aan.
Lisa krijgt af en toe een bullepees, maar wil die ook niet altijd hebben.
Die witte dure botten vindt ze ook niet altijd lekker, voor even, daarna laat ze het weer liggen. Of die rechte bruine staven, die pakt ze nog het snelste.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Prins is ook een geperste brok, en dus ook niet hard.Je kunt ze makkelijk breken. Die Cavom heeft wel een harde brok, en dat lijkt mij niet verkeerd.
Een voer advies van de dierenarts, ik weet het niet hoor. Ik zie Hills bij hen in het schap liggen, daar zit ook eigen belang bij.
Die van ons hebben ook aanslag op hun gebit, ondanks dat ze genoeg te kauwen krijgen. Ik koop die witte kalk botten bij de Lidl. Die zaag ik door (nou ja, laat het doen) en krijgen ieder een halve. Buffelhuidjes krijgen ze dagelijks als ik wegga.
Ze lusten gewoon alles van dat spul. Het is jammer dat de oren die nu in de aanbieding zijn bij de BBond van varkens zijn, anders kregen ze die ook.
Eigenlijk moet ik regelmatig de tanden poetsen bij de doggy's, maar wordt helaas vergeten..
Een voer advies van de dierenarts, ik weet het niet hoor. Ik zie Hills bij hen in het schap liggen, daar zit ook eigen belang bij.
Die van ons hebben ook aanslag op hun gebit, ondanks dat ze genoeg te kauwen krijgen. Ik koop die witte kalk botten bij de Lidl. Die zaag ik door (nou ja, laat het doen) en krijgen ieder een halve. Buffelhuidjes krijgen ze dagelijks als ik wegga.
Ze lusten gewoon alles van dat spul. Het is jammer dat de oren die nu in de aanbieding zijn bij de BBond van varkens zijn, anders kregen ze die ook.
Eigenlijk moet ik regelmatig de tanden poetsen bij de doggy's, maar wordt helaas vergeten..

Charlotte
Zo denk ik ook als eerste. Maar dan moet mijn DA al aandelen hebben.Charlotte schreef: Een voer advies van de dierenarts, ik weet het niet hoor. Ik zie Hills bij hen in het schap liggen, daar zit ook eigen belang bij.
:
Hij verkoopt geen voer.
Ik geef sinds kort Purina pro plan zalm en rijst. Geadviseerd door de plukster omdat de huid van Jip zo donker was. Het is wel erg duur (€ 18,50 voor 3 kg) maar ik vind wel dat Jip veel actiever is geworden en vrolijker nu hij dit een poosje eet. Hij speelt eindelijk echt leuk met Jojo, ook véél vaker. Het wandeltempo is ook omhoog gegaan. Of dit allemaal door het voer komt weet ik natuurlijk niet, maar het valt me wel op! En ze vinden het lekker
.