Wat krijgen jullie hondjes te eten?

Voor alle vragen en tips rond voeding voor de hond.
Mary

Bericht door Mary »

Renate schreef:
Jaja, onze DA heeft een 'consultatiebureau' voor pup en eigenaar.

Groetjes, Renate
Wat een geweldig idee :!:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

Mary schreef: Wat een geweldig idee
Nou dat vind ik nu ook. Phoebe is ons eerste hondje. Ook thuis hebben wij nooit honden gehad. Martijn wel, maar toen was hij te klein om iets van de zorg of opvoeding mee te krijgen. Wij hebben al veel bruikbare tips van de DA gekregen. Een consult duurt ongeveer 20 minuten. En Phoebe gaat altijd met veel enthousiasme naar de DA. Het is daar immers hartstikke leuk! Er wordt volop met haar gespeeld en ze wordt altijd beloond met iets lekkers.
Het is echt om de zorg voor de pup te doen. Ik dacht in eerste instantie dat ze me allerlei dure middeltjes wilden verkopen, zoals bv middelen om het gebid te onderhouden of dure voeding, maar niets is minder waar. Alle mogelijkheden die er zijn worden wel besproken, maar als je iets wilt kopen, moet je er echt om vragen.
Ik vind het een leuk initiatief!

Groetjes, Renate

Jeanette

Vers'diepvries'vlees

Bericht door Jeanette »

Nou, dat is inderdaad erg leuk. Wat een service!!!
Zo'n dierenarts lijkt me geweldig.
We hebben zelf trouwens ondekt dat wisselen van brokjes bij Stapper direct problemen gaf. Alleen toen hij helemaal niet meer wilde eten zijn we behoorlijk aan het zoeken geweest. Dan heb je zoiets vanneh.........als hij maar iets eet. :cry:
Dat Ducknatuurvoeding, Erna, dat lijkt me ongeveer hetzelfde als Carnibest. Volgens die mevrouw die het verkoopt, is het beter om een hele dag 'vers' vlees te geven en dan hele dag/dagen brokjes, omdat er minstens acht uur moet zitten tussen vers vlees en brokjes. Brokjes zou meer afvalstoffen geven en in de periode die er tussen zit worden de darmen weer schoon. Zo wordt het vlees optimaal verteerd en geeft het de darmflora een extra steuntje ofzoiets. Nou ja, ik geloof het dan maar en Stapper doet het er inderdaad erg goed op. Vanaf dat voedingsadvies nooit meer dunne ontlasting o.i.d. gehad.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Monique

Bericht door Monique »

Renate schreef: Ik vind het erg leuk. Het kost niks.
Groetjes, Renate

Dan vind ik het ook erg leuk! en handig in dit geval over de brokjes. Voortaan stel ik mijn vraag eerst aan jou, kun jij hem op het consultatieburo stellen :lol: . Bijvoorbeeld: na het verwijderen van een teek voel ik een paar dagen nog een klein bultje op de plek waar de teek zat. Is dit normaal? Na een paar dagen is het bultje verdwenen. Misschien kun je ook die vraag over het drinken van slootwater met blauwalg aan hem/haar stellen: hoe schadelijk is dit?

Renate

Bericht door Renate »

Haha Monique, toevallig had ik mijn vraag over het drinken van slootwater al in Phoebe's groeiboekje geschreven. Ik zal de brokjes- en teekbultjesvraag er vanavond ook in zetten, want als ik het niet op schrijf, dan vergeet ik dat soort dingen altijd.

De DA heeft ons ook een goed vlooien- en tekenmiddel geadviseerd. Phoebe had er eerst na elke boswandeling wel 1, maar sinds ik dat spul gebruikt heb, heb ik er geen 1 meer gezien.

En kom maar met je vragen hoor. Eind mei moeten we weer.

Groetjes, Renate

Mary

Bericht door Mary »

Renate schreef:
En kom maar met je vragen hoor. Eind mei moeten we weer.

Groetjes, Renate
Misschien wil je dan ook vragen of huidkanker op de oren ook voorkomt
bij honden? En of het zin heeft dat ik altijd zorg dat er zomers genoeg
haar opzit?

Mary

Bericht door Mary »

Renate schreef: De DA heeft ons ook een goed vlooien- en tekenmiddel geadviseerd.

Groetjes, Renate
Welke?

Renate

Bericht door Renate »

De DA adviseerde ons ProMeris Duo tegen vlooien en teken. Volgens mij werkt het goed. Phoebe heeft sindsdien geen teek meer gehad, terwijl er hier erg veel zitten.

Ik ga jouw vraag over huidkanker aan de oren ook navragen, Mary. Ik heb alles genoteerd.

Nu ik het groeiboekje erbij heb gepakt zag ik dat de afspraak op 1 juni gepland staat. We zijn de eerste op het puppyprogrammaspreekuur. Met zoveel vragen zal het wel uitlopen :crazy:

Dat wordt een lang verslag op dit forum als we thuis komen.

Groetjes, Renate

Monique

Bericht door Monique »

Misschien wil hij voor ons een email-spreekuur houden als extra-service :lol: :?: :wink:
Of laat hij zich aanmelden op ons forum, kan hij als deskundige meedoen. Net als ' dr. Werner' op het forum van adhdxtra (bij sommigen misschien bekend?) :crazy:

Renate

Bericht door Renate »

Ik vind het een goed idee, Monique! Maar ik weet niet of onze DA er ook zo overdenkt.

Ze heeft ook al een leuke hondenschool (Martin Gaus opleiding).

En als ik dat opper, val ik meteen door de mand met mijn waslijst aan vragen :roll:

Groetjes, Renate

wubke

Bericht door wubke »

Wat een geweldige dierenarts, en dat gratis en voor niets!
Superleuk!
Hier in Horst bij mijn dierenarts hebben de assistentes iets dergelijks opgezet voor puppyeigenaren. Een avond. Je kunt dan komen met je pup. Ongeveer 5 tot 10 eigenaren. De pups mogen mee. Dolle boel. De dames vertellen het een en ander over het verzorgen en opvoeden van de pup en er is gelegenheid om vragen te stellen. Verder krijg je een pakket met allerlei folder- en promotiemateriaal. Ik vond het een erg
leuk initiatief. Verder zijn ze altijd bereid om je te woord te staan als je vragen hebt.
Maar een keer in de maand een soort consultatieburo is helemaal geweldig. Ze zien dan meteen hoe je pup het doet, en de pup went aan de omgeving en het gedoe bij een dierenarts, zodat het later niet meer eng is.
:dog: :dog: :dog: :dog:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja, echt geweldig zo'n dierenarts!

Onze dochter Annemarieke had zelfs een bijeenkomst voor jonge katjes bij haar dierenarts. Ze belden haar nog speciaal om te vragen of ze wel kwam met haar kat!

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :P
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Bij onze DA is er ook een kittenprogramma. Ook elke maand. Katten zijn schijnbaar nog moeilijker te behandelen voor een DA, dus de DA vindt het de moeite waard. En het laatste, kosteloze programma is het weightwatchersprogramma, waarin je begeleid wordt als je huisdier af moet vallen.

Ook wij kregen bij de eerste afspraak (hier zijn de afspraken individueel) een mooi cadeaupakket met een flostouw, een balletje, een beertje, een zakje voer, een tekentang, een drinkfles voor de wandelingen, een lampje voor aan de riem, een botje, een klein zakje koekjes en het groeiboekje.

Nogmaals ik vind het super van onze DA! En de DA geniet zelf ook echt van de pups. Ze gaat altijd helemaal in Phoebe op. Ook als ik tussendoor een wormkuur ga halen en ze ziet Phoebe in de wachtkamer, komt ze haar meteen begroeten en kent haar ook bij naam. Ik vind dat heel leuk!

Na 1 juni vergeet ze Phoebe helemaal niet meer. Oja, die pup met al die vragen :wink:

Groetjes, Renate
Laatst gewijzigd door Renate op 11 mei 2007, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja, grappig!

Maar sjongejongejongejongejonge wat een dierenarts en wat een leuk cadeaupakket!

Even de :wave: voor haar!
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Juich maar niet te vroeg. Ik ben namelijk benieuwd hoe de rekening is als we haar een keer buiten het puppyprogramma nodig hebben :schrik:

Hopelijk duurt het nog heel lang eer we dáár achter komen :mrgreen:

Groetjes, Renate

rita

Bericht door rita »

Geweldig dat jullie DA dit doet!.
Mijn honden krijgen 's morgens brokjes en 's avonds diner. Jessy is niet dol op diner en is kieskeurig met de brokjes.
Helaas voor haar moet zij ze toch op eten :wink: blijft er van ons eten wat over dan hebben de honden geluk, ze eten van alles zonder problemen.
Ik zou zelf niet telkens wisselen van voer, de darmen moeten er wel aan wennen. wissel je te snel dan kunnen ze van slag raken.
daarom vind ik die kleine proefverpakkingen ook niks: je kunt niet onderzoeken of het wel goed is.

Mary

Bericht door Mary »

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nou, dat is een hoop interessante informatie over alles wat met voeding te maken heeft!
Zelfs vegetarisch voeren zou kunnen; dat zou je zo niet denken.

Goed opgeduikeld Mary! :thumbsup:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Daar is DE DUIM.
Had ik eerst niet goed gekeken of is hij nieuw :?:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Jaja! Hij is een dag jong of zoiets. Komt goed van pas! :thumbsup: :wink:
Afbeelding

Gesloten