Mag het een kilootje of wat minder?
Dat is dan wel ideaal zo Loes!
Jeanette, dat Carocroc Diet is ook voor gevoelige darmen. Vera had dat wel in het verleden, en soms nog, maar het is waarschijnlijk niet per se nodig deze Diet te geven. Dus misschien toch maar die kip-rijst in de toekomst...
Bedankt voor alle feiten op een rijtje, Jeanette!
Jeanette, dat Carocroc Diet is ook voor gevoelige darmen. Vera had dat wel in het verleden, en soms nog, maar het is waarschijnlijk niet per se nodig deze Diet te geven. Dus misschien toch maar die kip-rijst in de toekomst...
Bedankt voor alle feiten op een rijtje, Jeanette!

Daarom heb ik ook voor de kip/rijst gekozen. Stapper heeft ook gevoelige darmen, maar niet zo erg dat hij echt op dieet voer moet.
Hij krijgt bij zijn vlees en brokken trouwens wel bij de koffie een frolicje (uit de vuilnisbak)en 's avonds iets om op te kauwen. Een pensstaafje, runderhuid, runderoor o.i.d. Niet al te veel, want daar krijgt hij dus wel last van.
Als beloonbrokje krijgt hij gewoon zijn eigen brokjes. Vindt hij evengoed geweldig.
Dus er komt nog wel iets bij.
Hij krijgt bij zijn vlees en brokken trouwens wel bij de koffie een frolicje (uit de vuilnisbak)en 's avonds iets om op te kauwen. Een pensstaafje, runderhuid, runderoor o.i.d. Niet al te veel, want daar krijgt hij dus wel last van.
Als beloonbrokje krijgt hij gewoon zijn eigen brokjes. Vindt hij evengoed geweldig.
Dus er komt nog wel iets bij.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dat is toch al heel mooi !!!!!
Lekker rustigjes aan naar het ideale maatje :steppen:
Vanmorgen bij de DA was Stapper 11,9 kg en Roosje 3,3 kg.
Die ouwe broer valt helemaal af van die speelse pup
Het prikje ging zonder al te veel protest. Maar het lekkers was daarna toch een soort omkoopvoer, dus.....eet maar lekker zelf op mevr. de dierenarts
Lekker rustigjes aan naar het ideale maatje :steppen:
Vanmorgen bij de DA was Stapper 11,9 kg en Roosje 3,3 kg.
Die ouwe broer valt helemaal af van die speelse pup
Het prikje ging zonder al te veel protest. Maar het lekkers was daarna toch een soort omkoopvoer, dus.....eet maar lekker zelf op mevr. de dierenarts
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dus de jongelui zijn weer helemaal goedgekeurd?
Grappig om dat lekkers niet te willen bij de DA. Groot gelijk Stapper! Komt me wel bekend voor.
Ook wel grappig is, dat honden de weegschaal bij de DA vaak een veilige plek vinden, die ze vanzelf opzoeken. Komt natuurlijk omdat er zo enthousiast gereageerd wordt als ze er even op willen blijven stilstaan als ze gewogen moeten worden.
Net maar weer even een rondje van 4 km gefietst met
Veertje!

Grappig om dat lekkers niet te willen bij de DA. Groot gelijk Stapper! Komt me wel bekend voor.
Ook wel grappig is, dat honden de weegschaal bij de DA vaak een veilige plek vinden, die ze vanzelf opzoeken. Komt natuurlijk omdat er zo enthousiast gereageerd wordt als ze er even op willen blijven stilstaan als ze gewogen moeten worden.
Net maar weer even een rondje van 4 km gefietst met

Dit lijkt mij ook de meest gezonde manier om het probleem structureel aan te pakken.
Het hondenlijf van Vera kan rustig wennen aan de nieuwe stituatie, en zo voorkom je dat als je het dieet wat verslapt, ze binnen de kortste keren weer aankomt. Bij mensen werkt het toch ook zo?
Het hondenlijf van Vera kan rustig wennen aan de nieuwe stituatie, en zo voorkom je dat als je het dieet wat verslapt, ze binnen de kortste keren weer aankomt. Bij mensen werkt het toch ook zo?
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
Gaat goed Ariënne, zou het zo houden. Vera moet geen honger lijden.
Ik ben begonnen met Lisa ook iets minder te geven. Vóór haar dracht woog Lisa rond de 9 kilo. Vlak nadat de pups de deur uit waren woog ze 10.20 kilo, en van de week was dat nog steeds zo. Het sluipt er zo makkelikk in allemaal. Lisa heeft tijdens het zogen op ruim drie keer de hoeveelheid voedsel gezeten als normaal. Dat is natuurlijk allang weer afgebouwd. Het zit bij Lisa denk ik in de extraatjes die ze krijgt. De pups kregen regelmatig iets tussendoor, pensstaafjes enzo. Dat gaf ik dan ook aan Lisa, zielig om haar over te slaan. Ik ben die extraatjes ongemerkt blijven geven aan Lisa. Dat krijgt ze nu niet meer, en iets minder voer dan anders. Ben benieuwd of het zal helpen.
Groetjes, Erna.
Ik ben begonnen met Lisa ook iets minder te geven. Vóór haar dracht woog Lisa rond de 9 kilo. Vlak nadat de pups de deur uit waren woog ze 10.20 kilo, en van de week was dat nog steeds zo. Het sluipt er zo makkelikk in allemaal. Lisa heeft tijdens het zogen op ruim drie keer de hoeveelheid voedsel gezeten als normaal. Dat is natuurlijk allang weer afgebouwd. Het zit bij Lisa denk ik in de extraatjes die ze krijgt. De pups kregen regelmatig iets tussendoor, pensstaafjes enzo. Dat gaf ik dan ook aan Lisa, zielig om haar over te slaan. Ik ben die extraatjes ongemerkt blijven geven aan Lisa. Dat krijgt ze nu niet meer, en iets minder voer dan anders. Ben benieuwd of het zal helpen.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik moet met Jules gaan oppassen, want die snaait stiekem van Siem. Siem eet nooit alles op, en krijgt 3 of 4 keer per dag wat eten. Jules krijgt dan altijd ook wat, maar de restjes pakt hij ook nog gauw. Geert ging vorige week met hem op de weegschaal, en die kwam uit op 13.8 kg. Nu is het wel een grote jongen, maar hij moet toch niet veel zwaarder worden.
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Jaha, onze Siem heeft een hele knappe mama. Ik zie dat ze een hele stoere halsband om heeft. Na heel lang zoeken heb ik voor Siem ook zo'n stoere gevonden, uiteraard in het groen! Zwart met groen onderlegd, en groene botmotiefjes uitgesneden, heel mooi vind ik. Het puppybandje werd echt te iel. En voor Jules dezelfde in het blauw. Twee stoere binken.

Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Dat probleem van elkaars brokken opeten hadden wij ook ! Ik heb ze zo veel mogelijk in de gaten gehouden als ze aan het eten waren maar toch was het ooit in een flits gebeurd...
Nu is dat gelukkig over, Faya is nu zo'n 7/8 weken bij ons en nu blijven ze voortaan van elkaars brokken af, dus ! er is hoop hihi
Nu is dat gelukkig over, Faya is nu zo'n 7/8 weken bij ons en nu blijven ze voortaan van elkaars brokken af, dus ! er is hoop hihi