Welk voer???
Re: Welk voer???
Onze honden krijgen nu al een tijdje Carocroc van Vobra. Maar als je hier wat rondsnuffelt onder "Voeding" zie je veel meer reacties, Marcel.

Ook over kwaliteit en prijs, want sommige voeders zijn erg goed en toch prima te betalen!!
Veel leesplezier
Veel leesplezier

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Slaat op een uitzendig van Radar.marcel schreef:ik heb gister avond alles gelezen wat wil die link zeggen andrea21
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Hoi allemaal,
ik heb een vraag die waarschijnlijk al wel vaker is gesteld......maar stel deze dan toch nog maar.
Boester heb ik sinds kort op ander voer, hill science, dit voer gaf ik ook altijd aan de katten, wel erg prijzig.
Nu lijkt het net of Boester veel meer drinkt. Herkennen jullie dit? Hiervoor gaf ik Beneful en dat ging ook prima, ik weet ook eigenlijk niet eens waarom ik dit weer heb meegenomen......gewoonte denk ik......
Andere vraag: hoevaak geven jullie aan je VOLWASSEN honden voer en op welk tijdstip(pen) van de dag?
groetjes, Alma
ik heb een vraag die waarschijnlijk al wel vaker is gesteld......maar stel deze dan toch nog maar.
Boester heb ik sinds kort op ander voer, hill science, dit voer gaf ik ook altijd aan de katten, wel erg prijzig.
Nu lijkt het net of Boester veel meer drinkt. Herkennen jullie dit? Hiervoor gaf ik Beneful en dat ging ook prima, ik weet ook eigenlijk niet eens waarom ik dit weer heb meegenomen......gewoonte denk ik......
Andere vraag: hoevaak geven jullie aan je VOLWASSEN honden voer en op welk tijdstip(pen) van de dag?
groetjes, Alma
Ik verdenk je ervan dat je de vorige 7 bladzijden niet hebt gelezen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
ja zeg....ik wilde naar bed en nu moet ik weer iemand naar school brengen en Boes uitlaten.......
En berichten uit een ver verleden blijken natuurlijk ook niet altijd de beste......jullie zijn vast veel wijzer geworden.......
groetjes, Alma
En berichten uit een ver verleden blijken natuurlijk ook niet altijd de beste......jullie zijn vast veel wijzer geworden.......

groetjes, Alma
grapjas :nar:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Finny en Guusje krijgen twee keer per dag eten; rond 7.30 uur en 18.00 uur.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Het blijft geloof ik lastig met het voer. Wij kregen van de fokker pro-plan mee.
Rosa was er niet dol op en het is hier in de buurt niet te koop. Bovendien was haar ontlasting erg dun.
Van de dierenarts kregen we hill's mee. Dit hebben we gemengd met pro-plan, met het idee daarop over te gaan. Het mengsel beviel prima, maar toen het bijna op was bleek dat Hill's voor puppy's ook niet bij de welkoop en supermarkt in de buurt te koop was. Bij de welkoop adviseren ze Royal Canin puppy brokjes. Dat mengen we nu weer met het restant Hill's. Rosa eet slechter (wennen?) en de ontlasting is weer dun. Eigenlijk baal ik er ook van dat ze op zo'n jonge leeftijd steeds wat anders krijgt voorgeschoteld, dus heb ik nu Hill's via internet besteld. Tijdens het bestellen kwam ik erachter dat de dierenarts ons voer had meegegeven voor kleine rassen (had ik niet eerder gezien). Heb nu dan toch maar het gewone Hill's puppyvoer besteld, zo klein is een Smous nu ook weer niet. Ik heb nu een grote zak besteld, meng de brokjes van Royal Canin er wel weer door (ons bin sunig).
We zien wel hoe het dan weer gaat.....
Rosa krijgt vanaf een week of 10 drie keer daags brokjes,(daarvoor 4x daags) als wij het eten op hebben. Als ze een maand of 9 is gaan we pas over op 2x daags. Behalve brokken en water en zo nu en dan een kauwstaaf of hondenkoekje, krijgt ze niks. Is volgens mij ook niet nodig.
Maar ja, wat is wijsheid?
Rosa was er niet dol op en het is hier in de buurt niet te koop. Bovendien was haar ontlasting erg dun.
Van de dierenarts kregen we hill's mee. Dit hebben we gemengd met pro-plan, met het idee daarop over te gaan. Het mengsel beviel prima, maar toen het bijna op was bleek dat Hill's voor puppy's ook niet bij de welkoop en supermarkt in de buurt te koop was. Bij de welkoop adviseren ze Royal Canin puppy brokjes. Dat mengen we nu weer met het restant Hill's. Rosa eet slechter (wennen?) en de ontlasting is weer dun. Eigenlijk baal ik er ook van dat ze op zo'n jonge leeftijd steeds wat anders krijgt voorgeschoteld, dus heb ik nu Hill's via internet besteld. Tijdens het bestellen kwam ik erachter dat de dierenarts ons voer had meegegeven voor kleine rassen (had ik niet eerder gezien). Heb nu dan toch maar het gewone Hill's puppyvoer besteld, zo klein is een Smous nu ook weer niet. Ik heb nu een grote zak besteld, meng de brokjes van Royal Canin er wel weer door (ons bin sunig).
We zien wel hoe het dan weer gaat.....
Rosa krijgt vanaf een week of 10 drie keer daags brokjes,(daarvoor 4x daags) als wij het eten op hebben. Als ze een maand of 9 is gaan we pas over op 2x daags. Behalve brokken en water en zo nu en dan een kauwstaaf of hondenkoekje, krijgt ze niks. Is volgens mij ook niet nodig.
Maar ja, wat is wijsheid?

Grotere bestellingen (kattengrit e.d.) doe via een bestelservice en ook het puppyvoer voor moeder en pups: Hills en de 2e zak Hills Nature Best. Dat laatste vonden ze wat minder. Een smous en zeker een teefje van normaal formaat hoort overigens onder de 10 kg te wegen en is dus een klein ras. Hoewel het mengen met een nieuw merk voer wordt aangeraden ben ik daar nooit zo strikt in (geweest), want het is heel makkelijk als je hond de diverse soorten voer gewoon kan verdragen. Voor een volwassen hond doe ik ook niet zo moeilijk over allerlei merken. Eigenlijk verdragen ze alles, maar vinden sommige soorten wel minder lekker. Adah krijgt momenteel Fokker omdat ze in de dierenwinkel waar ik toen was niet hadden wat ik wilde, maar dat vindt zeniet echt geslaagd, dus meng ik het nu met Beneful, wat ze eigenlijk het lekkerst vinden.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
En hebben jullie dan ook ervaring met meer gaan drinken bij bepaald voer?
Ik vind ook dat Boester met Hill's veel meer ontlasting heeft dan met Beneful, het is raar maar waar.....
groetjes, Alma
Ik vind ook dat Boester met Hill's veel meer ontlasting heeft dan met Beneful, het is raar maar waar.....
groetjes, Alma
Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Fija kreeg het dus tijdens de laatste periode van de dracht en gedurende het nest. Ze is sowieso een flinke drinker en ze poepte inderdaad erg veel, maar eerst zaten de pups natuurlijk in de weg en later kreeg ze nog veel meer voer.
Geef je hem toch gewoon weer Beneful. Ze vinden het meestal erg lekker.
Voor voer en medicijnen /bestrijdingsmiddelen geldt meestal 1-10 kg als klein, maar er zijn wel merken die voer voor dwergrassen, dus tot 5 kg kennen.
Hills Nature Best was tot 25 kg, hoewel in de beschrijving op de site tot 10 kg stond...
Geef je hem toch gewoon weer Beneful. Ze vinden het meestal erg lekker.
Voor voer en medicijnen /bestrijdingsmiddelen geldt meestal 1-10 kg als klein, maar er zijn wel merken die voer voor dwergrassen, dus tot 5 kg kennen.
Hills Nature Best was tot 25 kg, hoewel in de beschrijving op de site tot 10 kg stond...
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
TopCroc, 2 x daags, allebei een klein kopje (geperste) brokken. Zeker niet te veel hoor, da's echt heel slecht voor ze! Diesel is nu bijna 10 maanden oud, en hij krijgt dit al héél lang. Ze eten het niet direct helemaal op, ze spreiden het dus zelf. Ze eten het omdat ze niets anders krijgen, ik vermoed dat ze er een beetje op zijn uitgekeken, maar het is zo gezond en heel goed voor de tanden. De hele dag door krijgen ze stukjes brood, fruit, kaas(af en toe) en groenten. Wat ik heel grappig vind, is dat ze het beiden bij hun eigen bakje houden, ze komen niet aan die van de ander. (dat staat de ander dan ook niet toe)
Ik geef ongeveer 1 x pw. vuile pens of koolvisfilet ter afwisseling; dit vinden ze heerlijk!
groet, Martine

Ik geef ongeveer 1 x pw. vuile pens of koolvisfilet ter afwisseling; dit vinden ze heerlijk!
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Lisa krijgt twee keer per dag Eco-Style, veel minder dan op de verpakking staat. Savonds door haar brokken 50 gr. Duck-pens en een wortel.
Bijna nooit iets tussendoor, als beloningsbrokjes tijdens de training krijgt zij haar eigen voer, waardoor zij dan minder in haar bak krijgt.
Wel als extra verschillende soorten groenten of fruit. Groenten altijd rauw.
Bijna nooit iets tussendoor, als beloningsbrokjes tijdens de training krijgt zij haar eigen voer, waardoor zij dan minder in haar bak krijgt.
Wel als extra verschillende soorten groenten of fruit. Groenten altijd rauw.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Voor de brokvoerders, misschien is dit een goede site om eens te gaan lezen?
goede site over hondenvoer
Zelf voer ik Carnibest.
goede site over hondenvoer
Zelf voer ik Carnibest.
Ik had laatst een zak puppyvoer van Beneful gekregen. Veel goedkoper natuurlijk dat het Hills voer van Suske.
Dus ik denk: uitproberen...
Keurig aan het mengen geslagen en ze vindt het heerlijk...
Maar, ze heeft echt veel meer ontlasting (grappig, want ik las hier precies omgekeerde ervaringen), drinkt zich een ongeluk en vergrijpt zich telkens aan het (voor haar vrijwel onbereikbare) kattenvoer
Dat deed ze daarvoor echt nooit.
Dus nu toch maar weer een zak Hills gekocht. Want dat werkt schijnbaar beter voor haar.
Dus ik denk: uitproberen...
Keurig aan het mengen geslagen en ze vindt het heerlijk...
Maar, ze heeft echt veel meer ontlasting (grappig, want ik las hier precies omgekeerde ervaringen), drinkt zich een ongeluk en vergrijpt zich telkens aan het (voor haar vrijwel onbereikbare) kattenvoer

Dus nu toch maar weer een zak Hills gekocht. Want dat werkt schijnbaar beter voor haar.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)