Frodo

Forum voor vragen, tips & trucs betreffende de plukvacht van een Smoushond.
Gesloten
loes

Frodo

Bericht door loes »

Zoeven kregen we onverwacht bezoek: Frodo met bazin. Ze was in de buurt en kwam even Frodo's vacht laten zien, die na 2x plukken na die ongelukkige knipbeurt weer normaal van aanzien en kleur wordt. Ze was er hartstikke blij mee, want een smous is toch ook zijn vacht en het is een mooie jongen (zie boek blz 114). Ze is je dankbaar voor het adres. Ariënne. Bij de "verknipte" trimster heeft ze wel navraag gedaan en die beweerde nu achteraf, dat hij destijds niet plukrijp was geweest. Maar dat had ze uiteraard moeten zeggen, toen ze hem aannam, dan kun je zoiets bespreken of een andere afspraak maken.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Monique

Re: Frodo

Bericht door Monique »

Misschien moet ik over een jaartje of zo dan ook maar met Jojo naar dat adres :)

loes

Bericht door loes »

Fija heeft dus ook een rare klitvacht, die in hals, borst enzo gaat krullen. Ik heb haar pas dus voor de 2e keer geplukt, eerst 3/4 en nu nog steeds wat pluis en kop uitdunnen. De ondervacht komt nu al weer flink door en is ook nu ruw en vrij donker, weliswaar niet de mooie rode smouzenkleur, meer onregelmatig bruin. Volgens de fokster Betty, zal de vacht steeds minder zacht terugkomen ( :hmm: ) en na een keer of wat beslist ruwer zijn. Ik ben er nog niet van overtuigd, maar zo in halfvacht is het wel een lekker hondje. :)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Je hebt gelukkig nog járen om te kijken hoe de vacht zich ontwikkeld :boogie:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ellen L

Bericht door Ellen L »

Leike is afgelopen week ook weer geplukt. Kwam hij vorige keer lichter van kleur eruit, was hij nu weer donker geworden. Leike wordt telkens gestript, maar ondanks dat krijgt hij een steeds stuggere vacht. Het eerste jaar had Leike regelmatig op sommige plaatsen klitten. Nu hoef ik er nooit meer een klit uit te halen.

Dus wie weet Loes, trekt het nog aardig bij.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

loes schreef:Zoeven kregen we onverwacht bezoek: Frodo met bazin. Ze was in de buurt en kwam even Frodo's vacht laten zien, die na 2x plukken na die ongelukkige knipbeurt weer normaal van aanzien en kleur wordt. Ze was er hartstikke blij mee, want een smous is toch ook zijn vacht en het is een mooie jongen (zie boek blz 114). Ze is je dankbaar voor het adres. Ariënne. Bij de "verknipte" trimster heeft ze wel navraag gedaan en die beweerde nu achteraf, dat hij destijds niet plukrijp was geweest. Maar dat had ze uiteraard moeten zeggen, toen ze hem aannam, dan kun je zoiets bespreken of een andere afspraak maken.
Loes, hartstikke fijn dat Frodo z'n haar weer goed zit!
Ik heb het boek er even bij gepakt, hoewel ik hem ook gezien heb voor z'n knipbeurt. Een mooie jongen hoor! (Jammer dat ie niet helemaal gezond is en geen vader zal worden.)

Ellen, wat fijn dat dat haar toch steeds stugger wordt na het plukken. Lastig hoor als het gaat (ging) klitten.
Afbeelding

rini

Bericht door rini »

Op de plukdag in Zeewolde heeft Rita Pauw laten zien hoe je moet plukken en we hebben goed opgelet want we doen het nu zelf.Missy is zo klaar maar met Boy ben je wat langer bezig maar we nemen er alle tijd voor.Gelukkig kijkt hij niet in de spiegel dus ziet niet dat het plukken beetje bij beetje gaat en dus best wel voor gek loopt voordat hij helemaal geplukt is!
Afbeelding

Gesloten