Fijn Erna dat Lisa weer geplukt is. 12 uur is een hele tijd maar voorlopig ben je er weer van af. Kun je niet proberen de volgende keer een maandje langer te wachten en eventueel dat wat al eerder plukrijp is tussendoor wat bij te werken. Dan heb je misschien niet zo lang werk. Niet iedere vacht is in een keer plukrijp, het kan zijn dat sommige delen zoals borst, poten, hals wat later plukrijp zijn. Dus plukken wat je plukken kunt en de rest wat later.
Veertje en Roosje ook weer klaar voor de zomer. Arienne doen ze ook mee met de Clubmatch?
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Afgelopen zondag kwamen zus Desi en haar dochter langs, allebei geplukt. Ik had ze op verzoek geschilderd en nu konden de schilderijtjes mee, maar je kon eigenlijk niet zien dat ze leken, want zo kaal zijn het gewoon heel andere honden.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Hieke en Jutte zien er geplukt ook mooi uit. Ze hebben een heerlijke ondervacht en gelukkig nooit kale plekken. Vooral Jutte heeft het niet zo op plukken. Nu is het 1x in de 11 maanden. Strippen moet meer. Ik vind het best zo. Snap ook wel dat er voorkeur kan zijn voor strippen.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Ik vind een hond in volle vacht ook mooier. En ik begrijp je wel hoor Mary, ik vind het alleen zo moeilijk om een begin te maken met strippen. Dat is de reden dat alles er in één keer af gaat bij Lisa. En zij zit net als haar moeder en zus heel mooi in haar ondervacht, nog nooit een kale plek gezien bij Lisa. Misschien moet ik nog veel langer wachten bij haar zodat alles in één keer er makkelijker af gaat. Lisa liep tegen struiken en de bank te schuren, en te krabben. Dat is voor mij een teken dat ze last had van haar lange vacht. Misschien moet ik dat maar negeren de volgende keer.
Rini ik pluk Lisa op een tafel, daar leg ik een droogloopmat op zodat zij niet uit glijd.
Ze ligt er ook bij, en regelmatig ook met haar ogen dicht. Het gaat alleen tergend langzaam. Doordat het zo lang duurt, en ik niet altijd in een goede houding zit, krijg ik last van mijn rug.
Nou ja, voorlopig ben ik weer klaar, ze is nu wel héél erg zacht. Ook wel weer leuk.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wat een klus toch, met Lisa.
Omdat ze zo'n dikke vacht heeft én een lange rijpings-tijd, denk ik dat ik ook strippen zou proberen.
Maar dan moet je wel iemand vinden waar je vertrouwen in hebt en die je op het goede spoor kan zetten.
Lastig hoor Erna. Ik kan me voorstellen dat je er niet zelf zomaar aan gaat beginnen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik zou bij de 1e tekenen van schuren en krabben gewoon proberen welke haren/plukjes (redelijk) loszitten en die dan eruit plukken. Daarna proberen zeker 1 à 2 maanden van de rest af te blijven of de 1e keren alle losse haren gelijdelijkaan verwijderen. Omdat je het zelf doet zou ik me niet druk maken of de vacht wel echt 3 tot 4x per jaar stripbaar is. Dat laatste doe ik tegenwoordig met Fija, maar die heeft een strengetjes vacht, dus je hoeft geen haren te plukken maar echt een bosje per keer. Adah stripte ik wel zo'n beetje in een schema, maar die laat ik nu helemaal met rust, want ze vindt het inmiddels verschrikkelijk. Dus ik knip vervilte klitjes er gewoon uit, hoewel ze ook dat niet leuk vindt.
Jelle werd altijd door de trimster tot op zijn ondervacht geplukt, maar de laatste keren ook meer gestript. Hij is nu ook aan een beurt toe, zijn vacht is overigens korter en heel anders van structuur dan die van Fija.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
H K Jelle 13-5-2004
In de toekomst maar eens proberen of me dat gaat lukken. En anders weer een keer naar Brenda, de trimster die Lisa twee keer geplukt-geknipt heeft rond haar nestjes periode. Ik zie haar elke week. Ze flyballt met haar Poedel in een ander team.
De enige plek waar Lisa wel eens klitten heeft is op haar buik als de haren daar langer zijn geworden. Ik probeer ze altijd eerst los te halen, als dat niet lukt knip ik ze af. Lisa vindt het beslist niet vervelend als ik de schaar pak, ze blijft dan ook heel stil zitten.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Adah gaf vroeger ook geen problemen bij het plukken en verzorgen, maar nu ze ouder is vindt ze het een straf, dus spaar ik haar zoveel mogelijk.
H K Jelle 13-5-2004
Groot gelijk, Loes.
Vera heeft geen last van jeuk door een volle, plukrijpe vacht. Ze loopt nu weer in een hele mooie ondervacht. Vind ik ook wel wat hebben. Nog even een keer naplukken en we kunnen er weer een hele tijd tegen.
Geen clubmatch voor ons, José. Te ver, te veel. Als we er nou samen voor gingen, maar dat zit er niet in.
Moet zeggen dat ik het ook wel jammer vindt Ariënne. Je bent een trouwe smouzenaanhangster maar ze/we krijgen je nooit eens te zien tijdens een smouzen-gedoe.
H K Jelle 13-5-2004
Was niet onaardig bedoeld hoor, maar ik denk dat het wel eens leuk is de Forum-mevrouw in actie te zien en dan ook nog wel als ze mooi-Roosje showt.
H K Jelle 13-5-2004
Jammer Arienne ik wil jou, Veertje en Roosje wel eens ontmoeten.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Ik begrijp je dillema Ariënne, je moet er gewoon even doorheen... (letterlijk (het land) en figuurlijk...)
Ik ben hier ook de enige smousliefhebber, deed het eigenlijk ook meestal alleen, maar mijn portemonnee vindt het nu even niet zo fijn als ik een extra tank leeg rijd. Het Erkemederstrand is voor mij nu wel even mijn uiterste grens...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
H K Jelle 13-5-2004
Lief hoor, Loes en José! Het lijkt me wel heel gezellig, maar het levert me te veel stress op, ben ik bang. Maar je weet nooit! Misschien nog eens met een wandeling, José.
De Forum-mevrouw... zeg maar Arie.
Ik moet trouwens wel lachen om mezelf als ik het heb over de hele mooie ondervacht van Vera. Haha!
loes schreef:Ja, maar dat is wel in heel beperkte kring
Viel wel mee hoor, het was een wandeling door Jeanette en Lex uitgezet. Ik dacht dat Anja en Henk toen op de fiets waren met de hondjes achterop. Of ben ik nu in de war met een andere wandeling. Wij zijn dacht ik maar één keer in Drenthe wezen wandelen.