Structuur v/h haar op sommige plaatsen anders
Re: Structuur v/h haar op sommige plaatsen anders
Inderdaad...kan heel goed van het tuigje zijn.
Dieuwertje had halverwege haar rug een krul, maar dat haar plukte net zo makkelijk.
Als ik zo de foto van Beer met haar kinders bekijk, dan ziet het haar op zijn pootjes er ook beter uit dan dat van Dieuw.
Gewoon een goede trimster tzt, en klaar is Bero!
Dieuwertje had halverwege haar rug een krul, maar dat haar plukte net zo makkelijk.
Als ik zo de foto van Beer met haar kinders bekijk, dan ziet het haar op zijn pootjes er ook beter uit dan dat van Dieuw.
Gewoon een goede trimster tzt, en klaar is Bero!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
- jetwolrich
Misschien is het toch beter om een tuig te gebruiken met bandjes in plaats van een heel dekje.
Dat tuig dat Hasse heeft, Jeanette, dat lijkt mij wel fijn en de vacht krijgt lucht.
Beer heeft ook zacht haar aan haar poten dat maar niet rijp wil worden.
Allemaal zachte lichtere haren. Ze zitten echt vast.
Indy heeft overal behoorlijk hard haar, ook op haar poten. Nooit klitjes of zo.
Sprekend haar vader Roef.
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat op de clubmatch, wat zal de keurmeester zeggen van de vachten?
of 
Dat tuig dat Hasse heeft, Jeanette, dat lijkt mij wel fijn en de vacht krijgt lucht.
Beer heeft ook zacht haar aan haar poten dat maar niet rijp wil worden.
Allemaal zachte lichtere haren. Ze zitten echt vast.
Indy heeft overal behoorlijk hard haar, ook op haar poten. Nooit klitjes of zo.
Sprekend haar vader Roef.
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat op de clubmatch, wat zal de keurmeester zeggen van de vachten?
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
-
Sylvia & Bob
Misschien wel de verkeerde vraag in het verkeerde topic.... maar het haar van Sarah lijkt totaal niet op een plukvacht, komt dat later nog?
En deze vraag hoort hier zeker niet maar mag een voor het TFP programma afgekeurde hond wel op de clubmatch komen?
En deze vraag hoort hier zeker niet maar mag een voor het TFP programma afgekeurde hond wel op de clubmatch komen?
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent
http://www.facebook.com/Bobby6912.
Sommige vachten ontwikkelen zich laat. Het kan zijn dat de vacht pas na twee jaar beter is. Op de RITS zullen ze haar vacht zeker goed bekijken.
Een hondje kan om meerdere redenen afgekeurd zijn voor het TFP...maar inschrijven voor een clubmatch staat daar los van. Tenzij het een reutje is zonder balletjes, want dat mag niet.
Het is heel leuk voor iedereen om b.v. een smous x look alike te showen op die dag. De keurmeester besteed daar soms extra aandacht aan.
Maar....dat hangt van de tijd en de keurmeester af natuurlijk.
Een hondje kan om meerdere redenen afgekeurd zijn voor het TFP...maar inschrijven voor een clubmatch staat daar los van. Tenzij het een reutje is zonder balletjes, want dat mag niet.
Het is heel leuk voor iedereen om b.v. een smous x look alike te showen op die dag. De keurmeester besteed daar soms extra aandacht aan.
Maar....dat hangt van de tijd en de keurmeester af natuurlijk.
Op het formulier waarmee je je hondje op kunt geven voor de clubmatch staat bij het nummer de mogelijkheden, 'Bijlage, VR (voorlopig register) of NHSB.
Ik denk dat Sarah een VR- nummer heeft? Dus hupsakee..doe lekker mee!!... volgend jaar dan, want nu is ze nog te jong.
Ik denk dat Sarah een VR- nummer heeft? Dus hupsakee..doe lekker mee!!... volgend jaar dan, want nu is ze nog te jong.
-
Irenechateleux
Gijsje heeft ook heel zacht haar aan de pootjes en op haar kopje. Op de rug is het wat stugger.
Irene
Gijsje/Neeltje (Stijnke/Bikkel x Lou/Jaap) 31-8-'14
-
Sylvia & Bob
VR nummer? Waar kan ik dat vinden? Het lijkt mij heel leuk om eens een keer een kijkje te nemen vooral vanwege het gewoon gezellig samen zijn! Ik heb ook eigenlijk geen idee wat een clubmatch inhoudJeanette schreef:Op het formulier waarmee je je hondje op kunt geven voor de clubmatch staat bij het nummer de mogelijkheden, 'Bijlage, VR (voorlopig register) of NHSB.
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Even op haar stamboom papieren kijken.
Wat staat daar dan..???
Wat staat daar dan..???
Op een clubmatch bekijkt een keurmeester (iemand die gestudeerd heeft op hoe de hond, en speciaal het ras of de rassen die hij/zij mag keuren, eruit hoort te zien) je hond en krijg je een verslagje in hoeverre je hond aan het ideaalbeeld (de rasstandaard) beantwoordt. Er worden ook nog prijzen uitgereikt voor degenen die er het dichtste bij zitten. En omdat jongere, volwassen en oudere honden andere sterke en zwakke punten hebben, en reuen en teven ook, worden ze eerst in hun eigen klasse beoordeeld. (heel kort samengevat).Sylvia & Bob schreef:VR nummer? Waar kan ik dat vinden? Het lijkt mij heel leuk om eens een keer een kijkje te nemen vooral vanwege het gewoon gezellig samen zijn! Ik heb ook eigenlijk geen idee wat een clubmatch inhoudJeanette schreef:Op het formulier waarmee je je hondje op kunt geven voor de clubmatch staat bij het nummer de mogelijkheden, 'Bijlage, VR (voorlopig register) of NHSB.
Op de Smouzenclubmatch komen alleen Smouzen en wat daarbij hoort. Maar er zijn ook clubmatches waar je meerdere rassen bij elkaar vindt....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
-
Ria
Ben heel benieuwd hoe de vacht van Oda wordt.
-
Sylvia & Bob
Sarah heeft een Bijlage G1? En bedankt voor jullie antwoorden. Nog steeds totaal off topic 
Ah... kijk eens aan Bijlage G1 . Mooi.
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar Ria.Ria schreef:Ben heel benieuwd hoe de vacht van Oda wordt.
Snoezig, dat in ieder geval.
-
sammydesmous
Waterstier schreef:Als ik het goed zie bestaat Bero s vacht uit drie soorten
Nl
Vanuit nek tot schouders
Dan vanaf schouders tot helft rug
Helft rug naar kont .
Foto geplaatst.
Mijn vraag , heb ik het goed dat je met zo een vacht anders moet plukken en kan dit nog veranderen .
Bero is klaar met wisselen .
Dit komt inderdaad door het dragen van een tuigje. Zelfs een smaller tuigje zal dit veroorzaken. Bij mij komt altijd een smous om te plukken die dit ook had. Op aanraden van mij heeft hij nu een halsband om en pas na bijna 2 jaar kon je niet meer zien dat hij een tuigje gedragen had.
José Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Het deed me heel erg denken aan Stijnkes vacht als ze loops geweest was. Dan liep ze drie weken in een tuigje i.p.v. halsband en dat kon je al zien aan haar vacht.
Ze heeft het nu alleen nog maar incidenteel aan tijdens het speuren, maar heel vaag zie je het nog steeds een beetje, na een jaar....
Ze heeft het nu alleen nog maar incidenteel aan tijdens het speuren, maar heel vaag zie je het nog steeds een beetje, na een jaar....
Maureen
-
Irenechateleux
Net met Gijsje bij de nieuwe trimster geweest. Die had er heel wat meer verstand van dan de vorige. Zij kon meteen zien waarom het de vorige keer fout was gegaan. Gijsje heeft een hele dunne ondervacht waardoor als je niet op de goede manier plukt er kale plekken ontstaan. Op sommige plekken kon ze nog heel korte haren voelen. In overleg hebben we besloten om Gijsje te laten strippen. Dit lijkt op dit moment de beste optie. Dat het om de drie maanden moet vinden we helemaal niet erg.
Irene
In ieder geval heel fijn dat ze er nu zonder kale plekken vanaf is gekomen.
Baukje wordt ook gestript. Je ziet bij haar dan ook niet zo'n groot verschil als ze weer bij de trimster geweest is. Maar ze heeft altijd een fijn jasje aan, onze oude dame.
Baukje wordt ook gestript. Je ziet bij haar dan ook niet zo'n groot verschil als ze weer bij de trimster geweest is. Maar ze heeft altijd een fijn jasje aan, onze oude dame.
Maureen
Kasper heeft ook een dunne ondervacht,hij word ook gestript.Twee keer per jaar.Kasper is in juli geweest en gaat in januari weer.Maar ik vind het prima zo. Heeft idd altijd een jasje aan
Groetjes Alida 
-
Jan&Willem
Als ik het goed begrijp is het plukken van 'n Smous opeens geen wet van Meden en Perzen meer. Alles wat ik hier lees gaat zo'n beetje over strippen...
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Stijnke en Dorus gaan voor de pluk. Maar die hebben een andere vachtstructuur dan Baukje en zijn ook geen oude dame...
Maureen