Het is sneu als een hondje, misschien door onwetendheid, in de klit raakt.
Het kan overigens ook heel plotseling gaan, meen ik me uit het boek van Rita Pauw te herinneren. Die adviseert ook hier geen negatieve conclusies aan te verbinden richting eigenaar. In dat geval is de oorzaak de z.g. 'zwerfwol' volgens Rita.
Maar dat zou een eigenaar weten...vorige week niks..nu één klittenboel...dat lijkt me dan een heel andere zaak.
Maar om zo uit te halen naar de club-voorlichting, zonder zich te vergewissen... En dan ook je eigen naam er niet bij te zetten of je website....erg flauw.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Heel duidelijk stuk Jeanette, en dat van Yvonne ook.
Vind ook dat die hondenkapper niet netjes reageert op de site van de club.
Vraag me af of de hond echt zo smerig bij haar terecht is gekomen, want dat zou ook niet netjes zijn van de baas van de hond. Je hoeft je hond niet te wassen, maar kan wel de kluiten uit de vacht verwijderen.
Als je nog niet eerder met zo'n vacht te maken hebt gehad kan ik me voorstellen dat je niet weet wat je met die klitten aan moet als het advies is, niet kammen of borstelen. Je kan natuurlijk wel proberen de klit uit elkaar te halen. Als me dat bij Lisa niet lukt, dan knip ik ze weg. Want een klit kan ook zeer gaan doen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
De mail heb ik toch maar weggehaald/gewijzigd. ....het was wel een hele lap.
Trouwens, ik heb wel vaker ernstig verwaarloosde vachten van allerlei honden gezien...pffff.
De mazzel bij smouzen is, dat ze toch vaak naar een trimster gaan omdat men weet dat ze twee maal per jaar geplukt moeten worden.
Dan komen ze gelukkig toch in het zicht. En dan maar hopen dat het een trimster met verstand van zaken is.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
En eentje die ook de eigenaar met enig geduld wijzer maakt.....zeker als het niet alleen een eerste Smous, maar ook een eerste hondje betreft kunnen de mensen nou eenmaal nog niet alles over vachten weten. Zeker niet als de vacht nog zo kan veranderen zoals bij sommige Smousjes......
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Stella schreef:En eentje die ook de eigenaar met enig geduld wijzer maakt.....zeker als het niet alleen een eerste Smous, maar ook een eerste hondje betreft kunnen de mensen nou eenmaal nog niet alles over vachten weten. Zeker niet als de vacht nog zo kan veranderen zoals bij sommige Smousjes......
Ik weet dat ik soms lang van stof ben, maar een reactie van mij die ik in het gastenboek wil plaatsen, wordt geweigerd omdat hij te lang is. (echt niet langer dan sommige stukjes erin; zeker niet nadat ik het stukje al enkele keren flink heb ingekort)
Hoeveel tekens mag een reactie daar bevatten?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Jutte is verleden week vrijdag door Nelleke van de DA geplukt.Ze heeft Jutte geplukt op haar eindexamen, ik wistt dat ze het kon. Ik moest haar om 9 uur brengen en om 12 uur ophalen. Toen was Nelleke nog niet klaar. Ze heeft me de blaren op haar vingers laten zien. Ze kon niet verder. Het koppie is nog niet helemaal klaar. Over een week of 2 maakt ze het karwei af. Met mijn aanwijzing , ze vindt de kop erg moeilijk. Jutte is netjes uit haar overvloedige winterjas gehaald. Ik heb me voorgenomen om haar nooit meer zelf te plukken.Ik heb mijn Schiedamse trimster gevonden!
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Ik weet dat ik soms lang van stof ben, maar een reactie van mij die ik in het gastenboek wil plaatsen, wordt geweigerd omdat hij te lang is. (echt niet langer dan sommige stukjes erin; zeker niet nadat ik het stukje al enkele keren flink heb ingekort)
Hoeveel tekens mag een reactie daar bevatten?
Goh, ik heb geen idee. Jiske waarschijnlijk wel, ik zal 's vragen want ik weet niet of ze alles hier leest. En anders stuur je haar ff een PB.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
loes schreef:
Goh, ik heb geen idee. Jiske waarschijnlijk wel, ik zal 's vragen want ik weet niet of ze alles hier leest. En anders stuur je haar ff een PB.
Dit gaat volgens mij nog over de oude site (gezien de datum). Gelukkig maar
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
H K Jelle 13-5-2004
Ergens .....maar waar ? las ik een vraag over een trimster met smouservaring in Hellevoetsluis.
Ik heb haar inmiddels gesproken en ze heeft nog plaats, dus als de vraag hier op het forum is gesteld (ik heb gezocht, maar kan 'm niet vinden) stuur me een PB.
H K Jelle 13-5-2004
Dat was onder Kobus (avonturen) een vraag voor omgeving Rozenburg en dat is Hellevoetsluis wel.....en er is ook een pup (niet-forum) van ons in Hellevoetsluis.....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Aha, verpakt in een verhaal. Via Zoeken kreeg ik niks. Ga wel even een PB sturen.
H K Jelle 13-5-2004
Jeanette schreef:Wie weet er een goede smouzentrimster in Amsterdam en omgeving?
Deze weet ik toevallig. De dochter van de eigenaar heeft sinds 2000 een eigen zaak in Wijchen. Haar ouders hebben de zaak in Amsterdam. http://www.cinderella-dieren.nl/index.html
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)