Plukken?
Re: Plukken?
Oei, wat een klus weer! Sterkte met het laatste plukwerk, Erna!
Gelukkig valt het mee met het wondje.
Veertje mag ook wel weer eens...
Gelukkig valt het mee met het wondje.
Veertje mag ook wel weer eens...

Niet alleen ik, maar ook Lisa heeft het korstje ontdekt, ze kan er maar moeilijk afblijven. Het was vanochtend wat roder.
De klus is geklaard, Lisa is naar beneden gevlucht en ligt helemaal achter in haar hok in de gang.
Ze zal wel denken, voorlopig kom ik uit mezelf niet meer te voorschijn.
Alles opgeruimd, ik ga straks heel uitgebreid en lang in het bad liggen.
Er is heel wat haar afgekomen, heb hier een zak vol staan. Zal het gedeeltelijk aan de vogels aanbieden voor hun nestjes.
De klus is geklaard, Lisa is naar beneden gevlucht en ligt helemaal achter in haar hok in de gang.
Alles opgeruimd, ik ga straks heel uitgebreid en lang in het bad liggen.
Er is heel wat haar afgekomen, heb hier een zak vol staan. Zal het gedeeltelijk aan de vogels aanbieden voor hun nestjes.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Lekker Erna; jullie zijn klaar voor de zomer.
Ik doe het haar altijd in een leeg sinaasappelnetje en hang dat dan op in de tuin. Dit trekt veel meer vogeltjes aan dan alle vetbollen in de winter.
Ik doe het haar altijd in een leeg sinaasappelnetje en hang dat dan op in de tuin. Dit trekt veel meer vogeltjes aan dan alle vetbollen in de winter.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Die klus zit er weer op Erna.
Lekker badderen nu.
Lekker badderen nu.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
sammydesmous
Lekker Erna, jij bent al klaar. Geniet van je heerlijke bad, je hebt het verdiend.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Is al gebeurd, was wel prettig voor mijn rug.
Daarna ben ik met Lisa naar onze DA gelopen, lekkere wandeling. Ik zet Lisa altijd bij hun op de weegschaal, meestal doe ik dat na een plukbeurt.
Lisa is 400 gram aangekomen zag ik. Ze is nog wel slank hoor, ze weegt 9.35 kilo.
Daarna ben ik met Lisa naar onze DA gelopen, lekkere wandeling. Ik zet Lisa altijd bij hun op de weegschaal, meestal doe ik dat na een plukbeurt.
Lisa is 400 gram aangekomen zag ik. Ze is nog wel slank hoor, ze weegt 9.35 kilo.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Dat is toch een prachtig gewicht hoor!
Ik legde Bobbie afgelopen weekend op de weegschaal en die gaf 11 kilo aan...
En dat terwijl hij echt niet meer eet dan 2 x 80 gram vers vlees per dag.
Als hij weer is opgeknapt, moet het toch nog wat minder, maar dan houdt hij honger. (met alle gevolgen van dien...) Ook krijgt hij echt voldoende beweging.
Ik zal maar weer een paar kilo sperziebonen inslaan; zijn portie vlees met 10 gram verminderen en dit flink aanvullen met de bonen. Iets anders kan ik niet bedenken...
Ik legde Bobbie afgelopen weekend op de weegschaal en die gaf 11 kilo aan...
En dat terwijl hij echt niet meer eet dan 2 x 80 gram vers vlees per dag.
Als hij weer is opgeknapt, moet het toch nog wat minder, maar dan houdt hij honger. (met alle gevolgen van dien...) Ook krijgt hij echt voldoende beweging.
Ik zal maar weer een paar kilo sperziebonen inslaan; zijn portie vlees met 10 gram verminderen en dit flink aanvullen met de bonen. Iets anders kan ik niet bedenken...
Hoe weet je of hij honger heeft. Kan ook een gewoonte zijn.
Lisa eet ook alles wat ze maar te pakken kan krijgen. Van de straat dan hé, ze pikt niets in huis. Dat het vreten van de straat een vervelende en gevaarlijke gewoonte is blijkt maar weer door het voorval met Bobbie. Ben me er heel goed van bewust dat Lisa het ook opgevreten zou hebben.
Lisa eet ook alles wat ze maar te pakken kan krijgen. Van de straat dan hé, ze pikt niets in huis. Dat het vreten van de straat een vervelende en gevaarlijke gewoonte is blijkt maar weer door het voorval met Bobbie. Ben me er heel goed van bewust dat Lisa het ook opgevreten zou hebben.
Tja, nooit zo over nagedacht eigenlijk.Erna schreef:Hoe weet je of hij honger heeft. Kan ook een gewoonte zijn.
Ik denk dat het bij hem echt honger is, omdat bij hem werkelijk alles om eten draait. Zodra we bij mijn ouders zijn, rent hij eerst naar de eettafel om te kijken of er nog kruimels onder liggen en vervolgens gaat hij in aanbidding voor mijn moeder zitten omdat zij de enige is die zich wel eens "vergist" en hem stiekem een hapje probeert te geven. 99% Weet ik te voorkomen, maar hij heeft donders goed in de gaten dat het bij haar wel eens loont. Bij anderen probeert hij het dan ook nooit.
Ook als ik hem even in de auto laat, gaat hij op rooftocht en heel soms heeft hij geluk en vindt hij een zakje vergeten-op-te-ruimen-suikervrije-drop.
Thuis houdt hij iedereen die richting keuken gaat met argusogen in de gaten en zelfs de vetbollen in de tuin zijn niet veilig voor hem. (en die zijn gevaarlijk, want honden schijnen de netjes eromheen moeiteloos mee te eten)
De buffetkast moet goed op slot zitten, anders wrikt hij hem open als er niemand bij is en pikt hij de inhoud en zo kan ik nog wel even doorgaan...
Ik moet bij alles hem steeds een stap voor zijn. Ik kan niets even vergeten, want dan wordt ik direct bestraft...
Ik denk dat het geen echte honger is Martine...gewoon vraatzucht.
Hoeveel of weinig hij eet..hij zal blijven stelen ben ik bang.
Hoeveel of weinig hij eet..hij zal blijven stelen ben ik bang.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ja, daar was ik al van uitgegaan; vraatzucht is het juiste woord...
Maar om de een of andere reden ben ik zelfs daar nu al blij mee. (maar die blijdschap duurt niet lang hoor)
Maar om de een of andere reden ben ik zelfs daar nu al blij mee. (maar die blijdschap duurt niet lang hoor)
Maar uh, plukken.
Thuis geprobeerd, het was niet de goede tijd.
Nu zit ik een week in het flatje van onze oudste,
met vloerbedekking, ik heb nog nooit zoveel losse haren gezien van Pim.
Dat wordt ernstig schoonmaken voor we weer weggaan.
Thuis geprobeerd, het was niet de goede tijd.
Nu zit ik een week in het flatje van onze oudste,
met vloerbedekking, ik heb nog nooit zoveel losse haren gezien van Pim.
Dat wordt ernstig schoonmaken voor we weer weggaan.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Oh Oh Mary, wat zal je zoon straks blij zijn met z'n schone huis... Sterkte met de klus...!
En sorry Ariënne...
dat wordt weer even afsplitsen ben ik bang... 
En sorry Ariënne...
-
Silvie
Ja Martine, om de 2 dagen probeer ik wat puppypluis te plukken. Wat los zat heb ik al verwijderd. In de komende maanden zal zijn vacht veranderen en wacht het gewoon nog even af.Martine schreef:Silvie, via de clubsite kan je een handige plukwijzer downloaden; daarin staat het antwoord op je meeste vragen. Persoonlijk zou ik het puppenpluis wat los zit zoveel mogelijk verwijderen...
-
Silvie
Nou Erna, ik kom nog geen plukken haar van Teunje tegen dus zo erg is het nog niet. Ik wacht gewoon nog een paar maanden en zal dan naar de trimmer gaan. Mijn planning is Mei dan is hij met de Ritsdag precies goed. Ik verwacht in sept. naar de Ritsdag te gaan.Erna schreef:Silvie als het niet nodig is zou ik Teuntje nog niet plukken.
Of kom je plukken haar van hem tegen.
Er zijn ook forumleden die hun hond strippen, dan zou je wel al kleine stukjes kunnen weg halen. Zelf ben ik daar niet handig in, dus haal bij Lisa altijd de hele vacht eraf.
Lisa had ook lange plukken haar voor haar ogen hangen, als je bij Teuntje daar nog niets kan weghalen zou ik het gewoon laten zitten, niet knippen.
In de oren moet je het haar ook weg halen. Bij Lisa kan dat geplukt, bij de ooraanzet knip ik een stukje, bij Lisa doet het zeer als ik daar pluk.
Ik probeer zoveel mogelijk te plukken, de delen die ik ook nog knip zijn haar buik en bij haar anus en vulva.
Lisa plukt lastig, heeft een iets te zachte vacht.
Ik heb ik mijn album op blz. twee foto's staan van Lisa, vlak vóór en vlak na de pluk. Kan je het verschil goed zien.
Vervelend Mary. Hoe kan dat nou, je stript Pim toch altijd.
Dacht dat je dan de losse haren voor zou zijn.
Sterkte met schoonmaken.
Dacht dat je dan de losse haren voor zou zijn.
Sterkte met schoonmaken.
Het ligt gewoon aan de vloerbedekking dat je het nu goed ziet.
Zo is Bobbie pas in juli aan de beurt en zit alles goed vast, maar zag ik zaterdagavond op de behandeltafel bij de DA ook veel haren van hem liggen. De DA verzekerde me echter dat dit haar heel erg mee viel; bij andere honden lag er altijd veel meer.
Onze eigen huizen zijn gewoon meer "smousproof" dan die van niet-hondenbezitters...
Zo is Bobbie pas in juli aan de beurt en zit alles goed vast, maar zag ik zaterdagavond op de behandeltafel bij de DA ook veel haren van hem liggen. De DA verzekerde me echter dat dit haar heel erg mee viel; bij andere honden lag er altijd veel meer.
Onze eigen huizen zijn gewoon meer "smousproof" dan die van niet-hondenbezitters...
Weet je zeker dat hij niet iets van een Beagle heeft?!Martine schreef:Tja, nooit zo over nagedacht eigenlijk.Erna schreef:Hoe weet je of hij honger heeft. Kan ook een gewoonte zijn.
Ik denk dat het bij hem echt honger is, omdat bij hem werkelijk alles om eten draait. Zodra we bij mijn ouders zijn, rent hij eerst naar de eettafel om te kijken of er nog kruimels onder liggen en vervolgens gaat hij in aanbidding voor mijn moeder zitten omdat zij de enige is die zich wel eens "vergist" en hem stiekem een hapje probeert te geven. 99% Weet ik te voorkomen, maar hij heeft donders goed in de gaten dat het bij haar wel eens loont. Bij anderen probeert hij het dan ook nooit.
Ook als ik hem even in de auto laat, gaat hij op rooftocht en heel soms heeft hij geluk en vindt hij een zakje vergeten-op-te-ruimen-suikervrije-drop.(niet ongevaarlijk)
Thuis houdt hij iedereen die richting keuken gaat met argusogen in de gaten en zelfs de vetbollen in de tuin zijn niet veilig voor hem. (en die zijn gevaarlijk, want honden schijnen de netjes eromheen moeiteloos mee te eten)
De buffetkast moet goed op slot zitten, anders wrikt hij hem open als er niemand bij is en pikt hij de inhoud en zo kan ik nog wel even doorgaan...
Ik moet bij alles hem steeds een stap voor zijn. Ik kan niets even vergeten, want dan wordt ik direct bestraft...
En om bij het topic te blijven: die hoef je niet te plukken
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Hier ging het plukken zelf super, hij heeft nooit klitten en ik kan het ook gewoon zelf. Alleen laat maar het haar van 1 poot los, dus Sam heeft nu al een aantal maanden 3 half geplukte pootjes... Ach ja als dat het enige mindere is dan doe ik het er maar voor!
Zo meteen weer even wat proberen met die pootjes en dan maar eens in bad, want Sam stond per ongeluk te snuffen en toen plaste er een reu over hem heen op de club. Bah!
Zo meteen weer even wat proberen met die pootjes en dan maar eens in bad, want Sam stond per ongeluk te snuffen en toen plaste er een reu over hem heen op de club. Bah!
16/6/2012 Pietje Bell = Sam (Rosey X Stas)