Gezocht: leuke smousreu
-
Maureen01
Gezocht: leuke smousreu
Gezocht: leuke smousreu, minimaal 18 maanden in April en gezien op RITSdag, maximaal 2 dekkingen gedaan.
Uiteraard zal ik ook de terugfokcommissie benaderen maar ik dacht wie weet kan ik zelf ook al wat aandragen mits het qua familiebanden kan. Ik heb namelijk voor de betreffende reu die mijn smousje Bieke mag dekken wel 2 “eisen’:
• Smouzenkarakter dus vriendelijk (ook naar vreemden) en niet nerveus
• Correct scharend gebit
Ik hoop Bieke eind april te kunnen laten dekken. Ik ben echter niet zo mobiel en woon helemaal in Drenthe en ben ook afhankelijk van reueneigenaren die bereid zijn naar Smilde (nabij Assen ) te reizen. Uiteraard wil ik dan best de reiskosten vergoeden hoor. Ik heb hier dan wel mogelijkheid om hulp te vragen van een ervaren sheltiefokker in het dorp.
Bieke is een heerlijk smousje van 3 ½ jaar. Oogt klein maar is met 37cm prima aan de maat. Van binnen en buiten echt smous. Ze kwam goed uit de smouzengedragstest en een minimagtest en haalt op exterieurkeuringen altijd uitmuntend en is inmiddels Nederlands Kampioen. Ze is graag bezig zowel met muizen vangen als met werken/leren (hulphondtaakjes, heeft cynophilia GG3), geniet van flyball en behendigheid.
Kortom een echte Bieke de Bij.
Ruim een jaar geleden lukte het dekken helaas niet en kon de terugfok ook helaas geen reu vinden die aan mijn eisenlijst voldeed, vandaar dat ik ditmaal ook zelf uitkijk. Doel is een bijdrage te leveren aan dit fantastische ras en hopelijk in juli een aantal mensen op de wachtlijst blij te kunnen maken met hun lang verwachte smouspupje.
Uiteraard zal ik ook de terugfokcommissie benaderen maar ik dacht wie weet kan ik zelf ook al wat aandragen mits het qua familiebanden kan. Ik heb namelijk voor de betreffende reu die mijn smousje Bieke mag dekken wel 2 “eisen’:
• Smouzenkarakter dus vriendelijk (ook naar vreemden) en niet nerveus
• Correct scharend gebit
Ik hoop Bieke eind april te kunnen laten dekken. Ik ben echter niet zo mobiel en woon helemaal in Drenthe en ben ook afhankelijk van reueneigenaren die bereid zijn naar Smilde (nabij Assen ) te reizen. Uiteraard wil ik dan best de reiskosten vergoeden hoor. Ik heb hier dan wel mogelijkheid om hulp te vragen van een ervaren sheltiefokker in het dorp.
Bieke is een heerlijk smousje van 3 ½ jaar. Oogt klein maar is met 37cm prima aan de maat. Van binnen en buiten echt smous. Ze kwam goed uit de smouzengedragstest en een minimagtest en haalt op exterieurkeuringen altijd uitmuntend en is inmiddels Nederlands Kampioen. Ze is graag bezig zowel met muizen vangen als met werken/leren (hulphondtaakjes, heeft cynophilia GG3), geniet van flyball en behendigheid.
Kortom een echte Bieke de Bij.
Ruim een jaar geleden lukte het dekken helaas niet en kon de terugfok ook helaas geen reu vinden die aan mijn eisenlijst voldeed, vandaar dat ik ditmaal ook zelf uitkijk. Doel is een bijdrage te leveren aan dit fantastische ras en hopelijk in juli een aantal mensen op de wachtlijst blij te kunnen maken met hun lang verwachte smouspupje.
Bobbie, het broertje van Lisa. Zoon van Hieke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ben niet 100% zeker van zijn gebit, maar dat is zo na te vragen. Ik weet natuurlijk ook niet of zijn baasje naar Smilde wil komen. Bobbie is een leuk en mooi Smousje.
Groetjes, Erna.
Ben niet 100% zeker van zijn gebit, maar dat is zo na te vragen. Ik weet natuurlijk ook niet of zijn baasje naar Smilde wil komen. Bobbie is een leuk en mooi Smousje.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Is hij ook, maar hij is wel ee-geel constateerde Fredie bij de dekking van Toets en gebit dacht ik krapscharendErna schreef:Bobbie, het broertje van Lisa. Zoon van Hieke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Groetjes, Erna.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Re: Gezocht: leuke smousreu
2 dekkingen is in principe het maximum waarvan alleen in heel bijzondere gevallen wel eens vanaf geweken werdMaureen schreef:Gezocht: leuke smousreu, minimaal 18 maanden in April en gezien op RITSdag, maximaal 2 dekkingen gedaan.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Maureen01
Fredie kijkt uiteraard ook al na of ze wat kan vinden. er is net weer een ritsdag geweest en we zijn een jaar verder dus ik heb goede hoop dat er nu wel geschikte reuen te vinden zijn. vorige keer lukte dat niet goed vandaar dat er dan ook evt gekeken kan worden naar een reu met al 2 dekkingen.
en vandaar ook mijn posting hier om te kijken of er hier nog mensen zijn die tips hebben
en vandaar ook mijn posting hier om te kijken of er hier nog mensen zijn die tips hebben
-
Renate
-
Maureen01
Stapper staat in ieder geval op het wensenlijstje maar ik moet nog horen van Fredie of het kan omdat Bieke ook wat zelfde bloedlijnen heeft. Verder hebben Bieke en Stapper allebei een wat lange snuit. Hopelijk maakt dat niet uit.maar wat ik belangrijk vind is dat Stapper een echt fijn smouzenkarakter heeft.
En stapper woont in ieder geval in de buurt wat ook een punt is. Ik weet niet waar Yeti woont.
En stapper woont in ieder geval in de buurt wat ook een punt is. Ik weet niet waar Yeti woont.
Inderdaad, een flink eind weg: Hendrik-Ido-Ambacht, een stukje tz van Rotterdam
.
En de bazin loopt op alle dag
En de bazin loopt op alle dag
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Renate
Had ik het toch goed gezien op de clubmatch. Ik heb een tijd met de bazin van Yeti staat praten (ook een broer van Jules) over twee reuen in huis. Haar conclusie was dubbele pret, het doel waar wij voor gingen. Ik vond al dat ze zo'n mooie ronde buik had, maar sommige vrouwen hebben die zonder dat ze zwanger zijn. Dus een opmerking daarover maken kan niet altiijd even tactvol zijn. Maar er was dus wel degelijke gezinsuitbreiding op komst.....ik hoop dat alles voorspoedig zal verlopen. Overigens geldt voor ons ook nog steeds: twee smouzen, dubbele pret......
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Was het allemaal maar zo makkelijk, maar Yeti's oma van vaders kant is Noorderlicht en dat is Fija's moeder en dat is echt te dichtbij!Renate schreef: HI Ambacht is voor jou maar een wippie, Loes. Misschien een leuke verkering voor Fija?
![]()
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Renate
Stapper komt in aanmerking !!!!
Maar nu is het aan Maureen en Bieke natuurlijk, want wie weet welke schoonheden er nog meer op de lijst staan
Alhoewel, als je nu weer ziet hoe geweldig onze kerel met Roosje optrekt, moet de eventuele concurent wel van goede huize komen
Maar nu is het aan Maureen en Bieke natuurlijk, want wie weet welke schoonheden er nog meer op de lijst staan
Alhoewel, als je nu weer ziet hoe geweldig onze kerel met Roosje optrekt, moet de eventuele concurent wel van goede huize komen
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Gebit in orde?Jeanette schreef:Stapper komt in aanmerking !!!!
Maar nu is het aan Maureen en Bieke natuurlijk, want wie weet welke schoonheden er nog meer op de lijst staan![]()
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)