De pups van Lisa en Dop
De pups van Lisa en Dop
Pfff, deze horde hebben we genomen
Moet wel even van de schrik bekomen
Bij mij ging het met enige schrik gepaard
Het verliep voorspoedig, Lisa heeft haar pups gebaard
1600 uur, een reutje, klein maar fijn
Lisa wierp hem achter het gordijn
Wat een schrik, snel naar de werpkist
Zodat hij zijn warme plekje niet mist
182 gram, en Lisa denkt meteen, ik hou van jou
Hij draagt een bandje, de kleur is blauw
Rustige momenten zijn van de baan
Pup nummer twee dient zich aan
16.30 uur, een teefje, 238 gram, schoon aan de haak en hup
Een mooi rood bandje voor deze pup
De eerste twee voelen zich iets verloren
Want om 16.37 uur is nummer drie reeds geboren
236 gram, een jongen, wat te doen
Deze krijgt het bandje groen
Een uurtje later, nummer vier, een compleet kwartet
Ligt bij mama Lisa in haar bed
17.35 uur, zij weegt 200 gram, welk bandje nu
We nemen dit keer de kleur ecru
Voor Lisa was wegens het terugfokprogramma het werpen een must
Nu kan ze van haar pups genieten, en haar rust.
Groetjes, Erna.
Foto's moet ik nog op de computer zetten.
Het zijn vier hele donkere pupjes.
Moet wel even van de schrik bekomen
Bij mij ging het met enige schrik gepaard
Het verliep voorspoedig, Lisa heeft haar pups gebaard
1600 uur, een reutje, klein maar fijn
Lisa wierp hem achter het gordijn
Wat een schrik, snel naar de werpkist
Zodat hij zijn warme plekje niet mist
182 gram, en Lisa denkt meteen, ik hou van jou
Hij draagt een bandje, de kleur is blauw
Rustige momenten zijn van de baan
Pup nummer twee dient zich aan
16.30 uur, een teefje, 238 gram, schoon aan de haak en hup
Een mooi rood bandje voor deze pup
De eerste twee voelen zich iets verloren
Want om 16.37 uur is nummer drie reeds geboren
236 gram, een jongen, wat te doen
Deze krijgt het bandje groen
Een uurtje later, nummer vier, een compleet kwartet
Ligt bij mama Lisa in haar bed
17.35 uur, zij weegt 200 gram, welk bandje nu
We nemen dit keer de kleur ecru
Voor Lisa was wegens het terugfokprogramma het werpen een must
Nu kan ze van haar pups genieten, en haar rust.
Groetjes, Erna.
Foto's moet ik nog op de computer zetten.
Het zijn vier hele donkere pupjes.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Geweldig!!!! Van harte gefeliciteerd, Erna!!!
Wat snel ook. Doet Lisa het goed in haar nieuwe rol?
Veel geluk en gezondheid voor de pups!!

Wat snel ook. Doet Lisa het goed in haar nieuwe rol?
Veel geluk en gezondheid voor de pups!!
Laatst gewijzigd door Ariënne op 01 dec 2007, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Renate
Tje Erna, na al die spanning ook nog zo'n klassegedicht! Geef Lisa maar een grote
van ons!
Mooie gewichten ook en dan allemaal aa-geel. Dop en Lisa hebben het puik gedaan.
Mooie gewichten ook en dan allemaal aa-geel. Dop en Lisa hebben het puik gedaan.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Geweldig gedaan Lisa en Erna!
Gefeliciteerd, ook ik zat er 2 naast...
Dit is een mooi aantal voor Lisa (en jullie) om voor te zorgen; niet te veel, maar zeker ook niet te weinig.
Ik ben benieuwd naar de foto's, en de namen natuurlijk...
Geniet van de kraamtijd, en rond de Kerst komen we even op kraambezoek hoor!
groet, Martine
Gefeliciteerd, ook ik zat er 2 naast...
Dit is een mooi aantal voor Lisa (en jullie) om voor te zorgen; niet te veel, maar zeker ook niet te weinig.
Ik ben benieuwd naar de foto's, en de namen natuurlijk...
Geniet van de kraamtijd, en rond de Kerst komen we even op kraambezoek hoor!
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
Desi
-
Monique
-
Jajo
Erna,
Van harte gefeliciteerd met het viertal. Probleemloze bevalling, zo te horen in je prachtige Sinterklaasrijm. Ik hoop dat alles verder verloopt zoals het begonnen is: ongecompliceerd en vlot.
Ik zal deze bevallingsdag niet snel vergeten: Haal ik een nieuwe Vizsla-pup in huis, doe jij er nog een schepje bovenop met 4 PUPS. Kijk, baas boven baas. En we zijn allebei gelukkig!!!!!!!!
We zien uit naar de foto's. Knuffeltjes voor het 5-tal in de werpkist.
Hartelijke groeten, Jozé
Van harte gefeliciteerd met het viertal. Probleemloze bevalling, zo te horen in je prachtige Sinterklaasrijm. Ik hoop dat alles verder verloopt zoals het begonnen is: ongecompliceerd en vlot.
Ik zal deze bevallingsdag niet snel vergeten: Haal ik een nieuwe Vizsla-pup in huis, doe jij er nog een schepje bovenop met 4 PUPS. Kijk, baas boven baas. En we zijn allebei gelukkig!!!!!!!!
We zien uit naar de foto's. Knuffeltjes voor het 5-tal in de werpkist.
Hartelijke groeten, Jozé
-
Desi
-
Joke
He, he, even achter de computer. Ik wil Lisa met haar kroost nog niet alleen laten, Pim is nu even babyzit.
Vrijdagavond was de temperatuur bij Lisa 37.1 en zaterdagochtend 37.2
Dat hield in dat de lage piek in de nacht was geweest. Tel daar 24 uur bij op en de verwachting was dat Lisa haar pups afgelopen nacht zou krijgen. Veel kontakt gehad met Inge, zij zou mij komen helpen bij de geboorte van de pups.
Lisa veranderde in de loop van de dag niet veel, nog weinig hijgen. We hadden de indruk dat het nog wel even zou kunnen duren.
Pim is om 15.45 uur vertrokken naar onze kinderen voor het Sinterklaasfeest. De buren zouden Inge even ophalen als ze zou moeten komen voor Pim terug zou zijn.
Afijn, Pim weg en ik maak de werpkist nog even schoon omdat Sarie er steeds ingelegen had. Ben twee keer naar boven gelopen om handdoeken enz. enz. te halen wat nodig zou zijn voor de geboorte.
Kom de kamer weer in en zie Lisa naast het gordijn zitten, ze lag op de bank voor ik naar boven ging. Ik ga naar Lisa toe en zie tot mijn schrik een pup in het vlies bij Lisa hangen, de nageboorte was er nog niet uit. Heb snel het vlies stukgemaakt, was bang dat de pup anders zou stikken. Lisa met pup begeleid naar de werpkist, waar ik er nog net snel een molton in kon gooien. Navelstreng doorgeknipt, de placenta was er inmiddels ook uit. Pup goed drooggewreven. Wat nu, toch behoorlijke stres bij mij inmiddels. Snel naar de buren, drie keer gebeld, wordt niet open gedaan, bel niet gehoord.
Inge gebeld dat de eerste pup inmiddels geboren was en daarna Pim gebeld dat hij terug moest komen om Inge op te halen.
Pim en Inge stappen om half vijf binnen op het moment dat ik net bij pup nummer twee de navelstreng doorknip. Had geen tijd om op mijn gemak alles uit te leggen hoe de gang van zaken was geweest want om 16.37 kwam pup nummer drie om de hoek kijken.
He, he, daarna een uurtje rust, puppen een bandje omgedaan en ze gewogen.
Pup nummer vier kwam om 17.35 uur. Wel iets van persweeën en daarna heel makkelijk
" uitgepoept", net als de andere drie. Nog een paar uur zitten wachten, je weet maar nooit. Misschien kwam er nog een pupje achteraan. Nee dus. Inge heeft Lisa onderzocht en niets meer bij haar voelen zitten.
Lisa doet het goed, wil niet naar buiten om haar behoefte te doen. Voor haar eten komt ze de werpkist niet uit. Ze poetst behoorlijk hard moet ik zeggen. De pups rollen de hele bak door als je het niet goed in de gaten houdt. Daarna wil ze met haar voorpoot de pup weer naar zich terug trekken, lijkt me ook geen pretje voor de pup. En dan die naveltjes, daar hoort toch echt niet zo'n gek stukje aan te hangen. Moet Lisa afremmen vorrdat ze er met geweld er af gescheurd worden.
Vanmiddag zijn onze kinderen en kleinkinderen even komen kijken, 15 minuten per gezin. En de pups niet aanraken, maar ooooh, wat vonden ze ze schattig. Voor hen kwam onze Lies haar werpkist uit, wat een schat hé! Toch gedag komen zeggen.
Sarie loopt er met een grote boog omheen, alhoewel het rondje na verloop iets kleiner werd.
Vanochtend de pups gewogen, ze waren toen al tussen de 22-25 gram aangekomen. Vanavond nog even wegen. Lisa heeft iets verhoging, maar dat is normaal.
En dan de namen.
Reutjes, Roef en Siem.
Teefjes, Pien en Mous.
Ik heb één teefje nog even voor ons zelf vastgehouden, je weet maar nooit of Pim toch nog ja gaat zeggen.
Het andere teefje gaat naar kennissen van ons, zij staan op de wachtlijst.
Eén reutje gaat naar zijn vader Dop toe, staan al heel lang op de lijst voor een tweede reu.
Het tweede reutje gaat naar Wubke. Misschien zijn zij nog net niet helemaal aan de beurt, maar het leek me heel erg leuk om een van de pupjes via dit forum te kunnen volgen.
Groetjes, Erna.
Vrijdagavond was de temperatuur bij Lisa 37.1 en zaterdagochtend 37.2
Dat hield in dat de lage piek in de nacht was geweest. Tel daar 24 uur bij op en de verwachting was dat Lisa haar pups afgelopen nacht zou krijgen. Veel kontakt gehad met Inge, zij zou mij komen helpen bij de geboorte van de pups.
Lisa veranderde in de loop van de dag niet veel, nog weinig hijgen. We hadden de indruk dat het nog wel even zou kunnen duren.
Pim is om 15.45 uur vertrokken naar onze kinderen voor het Sinterklaasfeest. De buren zouden Inge even ophalen als ze zou moeten komen voor Pim terug zou zijn.
Afijn, Pim weg en ik maak de werpkist nog even schoon omdat Sarie er steeds ingelegen had. Ben twee keer naar boven gelopen om handdoeken enz. enz. te halen wat nodig zou zijn voor de geboorte.
Kom de kamer weer in en zie Lisa naast het gordijn zitten, ze lag op de bank voor ik naar boven ging. Ik ga naar Lisa toe en zie tot mijn schrik een pup in het vlies bij Lisa hangen, de nageboorte was er nog niet uit. Heb snel het vlies stukgemaakt, was bang dat de pup anders zou stikken. Lisa met pup begeleid naar de werpkist, waar ik er nog net snel een molton in kon gooien. Navelstreng doorgeknipt, de placenta was er inmiddels ook uit. Pup goed drooggewreven. Wat nu, toch behoorlijke stres bij mij inmiddels. Snel naar de buren, drie keer gebeld, wordt niet open gedaan, bel niet gehoord.
Inge gebeld dat de eerste pup inmiddels geboren was en daarna Pim gebeld dat hij terug moest komen om Inge op te halen.
Pim en Inge stappen om half vijf binnen op het moment dat ik net bij pup nummer twee de navelstreng doorknip. Had geen tijd om op mijn gemak alles uit te leggen hoe de gang van zaken was geweest want om 16.37 kwam pup nummer drie om de hoek kijken.
He, he, daarna een uurtje rust, puppen een bandje omgedaan en ze gewogen.
Pup nummer vier kwam om 17.35 uur. Wel iets van persweeën en daarna heel makkelijk
" uitgepoept", net als de andere drie. Nog een paar uur zitten wachten, je weet maar nooit. Misschien kwam er nog een pupje achteraan. Nee dus. Inge heeft Lisa onderzocht en niets meer bij haar voelen zitten.
Lisa doet het goed, wil niet naar buiten om haar behoefte te doen. Voor haar eten komt ze de werpkist niet uit. Ze poetst behoorlijk hard moet ik zeggen. De pups rollen de hele bak door als je het niet goed in de gaten houdt. Daarna wil ze met haar voorpoot de pup weer naar zich terug trekken, lijkt me ook geen pretje voor de pup. En dan die naveltjes, daar hoort toch echt niet zo'n gek stukje aan te hangen. Moet Lisa afremmen vorrdat ze er met geweld er af gescheurd worden.
Vanmiddag zijn onze kinderen en kleinkinderen even komen kijken, 15 minuten per gezin. En de pups niet aanraken, maar ooooh, wat vonden ze ze schattig. Voor hen kwam onze Lies haar werpkist uit, wat een schat hé! Toch gedag komen zeggen.
Sarie loopt er met een grote boog omheen, alhoewel het rondje na verloop iets kleiner werd.
Vanochtend de pups gewogen, ze waren toen al tussen de 22-25 gram aangekomen. Vanavond nog even wegen. Lisa heeft iets verhoging, maar dat is normaal.
En dan de namen.
Reutjes, Roef en Siem.
Teefjes, Pien en Mous.
Ik heb één teefje nog even voor ons zelf vastgehouden, je weet maar nooit of Pim toch nog ja gaat zeggen.
Het andere teefje gaat naar kennissen van ons, zij staan op de wachtlijst.
Eén reutje gaat naar zijn vader Dop toe, staan al heel lang op de lijst voor een tweede reu.
Het tweede reutje gaat naar Wubke. Misschien zijn zij nog net niet helemaal aan de beurt, maar het leek me heel erg leuk om een van de pupjes via dit forum te kunnen volgen.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.