Als grote broer vond Stapper dat Jip nu een eigen plaats verdient onder voortplanting
Broertjes en zusjes op komst
Leuke paps ook.
En........achter, achter achter (enz.) kleinkinderen van Ayla.
Vol verwachting ............misschien kerstkindjes
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ach ja natuurlijk: het duurt even voor het muntje valt...
Stapper en Jip zijn broer en zus. Hè, hè. (En Brutie dus een broer van Veertje.)
Zeker en vast verdient Jip een extra plek!!
Jip is een beetje misselijk! De arme ziel. Ze slikt en kokhalst een beetje, wil steeds naar buiten. Jip is dus drachtig, houd ik me voor. De pups worden 31 december verwacht. Tsja, beetje rare datum toch! 1 januari zou ook wel; leuk klinken. Of 2 januari, dan ben ik namelijk jarig. Ik lees ook weer vol belangstelling alle berichten van mensen op de wachtlijst, want je begrijpt, voor Jip's pups ga ik voor betrokken eigenaars!
De wachtlijst is momenteel ongeveer twee jaar, de laatste tijd hebben we weinig nesten gehad. In één nest zat maar één pup, dat schoot dus niet echt op. nu zijn er gelukkig weer een aantal teven gedekt.
Erna, weet je dat de firma Spat geboortekruiden verkoopt, die je de laatste 2 of 3 weken geeft? Het is puur natuur en bereidt het lichaam voor op een makkelijke bevalling. Sinds ik het geef, heb ik nooit geen problemen met het werpen gehad. Ik ben er mee begonnen, toen ik een keizersnede bij één van mijn honden meemaakte.
Ik weet niet of het toeval is of niet, dat met de kruiden het werpen zo rustig en relaxt gaat.
groetjes ,
maria
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Maria ik heb van de fokker die bij het werpen aanwezig zal zijn een lijst gehad met artikelen die ik in huis moest halen. Heb van Spat alles al binnen, en in mijn agenda gezet wanneer en hoeveel Lisa moet hebben van het een en ander.
Ze hadden geen Utero Vetsem, heb ik besteld bij Care for Pets en van de week krijg ik een telefoontje wanneer ik het kan ophalen. Ze zitten hier bij wijze van spreken om de hoek, kan het lopend met Lisa gaan ophalen.
Ach die Jip misselijk, hoop dat ze snel weer alles zal eten wat je haar voorzet.
Wordt voor jou een verrassing of de pups dit jaar of volgend jaar geboren gaan worden.
Met Lisa alles okay.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Die Jip: misselijk...
Is het bij mensen niet zo: hoe meer kids in de buik- hoe misselijker?! Bijv. bij twee- of meerlingen. Zou wat beloven voor Jip en jou Maria!
Zou gemberpoeder daar ook niet tegen helpen? Of dat nou geschikt is voor honden?
Allebei de keren heb ik ook de geboortekruiden gebruikt en dus 2x 5 pups zonder problemen en zowel Norma als Adah waren relaxed.
Gemberpoeder wordt voor honden aanbevolen bij wagenziekte en ik heb het ook bij Fija geprobeerd evenals DAP (Dog Appeasing Pheromone). Omdat ze niet altijd wagenziek was, is het wel moeilijk te beoordelen of het helpt/hielp.
Ariënne, in de folder, die ik over dat DAP heb, staat, dat het o.a. ook als middel tegen angst voor vreemden, blaffen en vuurwerkangst helpt.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ariënne schreef:Die Jip: misselijk...
Is het bij mensen niet zo: hoe meer kids in de buik- hoe misselijker?! Bijv. bij twee- of meerlingen. Zou wat beloven voor Jip en jou Maria!
Zou gemberpoeder daar ook niet tegen helpen? Of dat nou geschikt is voor honden?
Mag toch hopen dat het bij honden anders werkt anders krijgt Lisa niet veel nazaten, ze is nog geen minuutje misselijk geweest. Ze wil de hele dag wel eten.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Jip's misselijkheid is al over! Vanmorgen tenminste, sloeg ze een heerlijk stinkend lapje pens echt niet af. Verder merk ik nog niets aan haar. O ja, haar vulva blijft groot, vaak een eerste teken, dat een hond drachtoig is. Zaterdag gaan we naar de Winner! Ben benieuwd.
Jip is vaak misselijk, gelukkig steeds maar gedurende een uurtje, meestal is die misselijkheid met 5 weken over. Vandaag is ze 5 weken drachtig (neem ik aan). Ze begint haar taille een beetje te verliezen. Eigenlijk moet ze erg nodig geplukt, ik had het vanwege de Winner al uitgesteld, maar ik vind het niet zo leuk, als nieuwe eigenaren zo'n kale moeder aantreffen in de werpkist. Ik zal haar, denk ik, maar gaan borstelen om het losse haar te verwijderen. En dan na het nest een flinke plukbeurt. Of ik strip haar nu, zou ook kunnen. ik heb de afgelopen week duidelijk de afzonderlijke puppen gevoeld. Dat kan in die week. Het lijkt dan net of er een dikke kralenketting aan iedere kant zit. Ik durf niet echt diep te drukken in haar flanken, dus hoeveel, dat blijft een verrassing. 5 of 6 lijkt me aardig. Doe maar 4 teven en 2 reuen.
groetjes, Maria
Maria zou mooi zijn als je het zo uit zou kunnen zoeken, een 2-4 nest.
Zelf had ik het idee, en waarom weet ik ook niet, dat Lisa vijf pups zou krijgen.
Jammer dat Jip steeds zo misselijk is, hoop dat het na de vijfde week over zal zijn.
De geboortekruiden waar al eerder over geschreven is, zou dat bij Lisa zo'n snelle en makkelijke worp hebben gegeven?
Groetjes, Erna.
Ik vond haar zo tonnetje rond geworden, ik had serieus aan 6 of 7 pups gedacht.
Maar 4 is lang niet gek. Voor Lisa zelf best fijn. Lisa is ook echt met ze bezig.
Ayla had er 7 en Dieuwertje in diezelfde tijd 4.
Ik vond dat een stuk meer ontspannen voor de moeder.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik vind vier prima voor Lisa. Wat kan je je daar dan op verkijken hé! Ik heb het groeistaatje van het nest waar Lisa uit komt nog eens bekeken. De lichtste pup uit dat nest was nog zwaarder dan de zwaarste van Lisa. Dus Lisa had ondanks haar dikte niet eens van die zware pups, en ook geen groot nest.
Groetjes, Erna.