Lisa x Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Erna

Lisa x Dop

Bericht door Erna »

We zijn vanochtend bij de reu op bezoek geweest. :lol: Lisa en Dop, want dat gaat hem worden, hebben heerlijk lopen rennen en spelen. :dog: :dog: :dog: :dog: :dog:
Dop is een vrolijk en heel lief hondje, ik was weg van hem. Dop zag het wel zitten met Lisa :P :P :P . Waarschijnlijk ruikt ze al erg lekker. Maar daar kreeg hij de kans niet voor, Lisa vond dat nog niet goed natuurlijk :cry: Op zo'n moment kan ze best wel pinnig reageren heb ik gemerkt. Maar Dop uitdagen vond Lisa wel erg leuk :shock: :oops: :o
Dop gaat de vrijer van Lisa worden, binnenkort of in het voorjaar. :kus: Zijn baas staat al ruim een jaar voor nog een reu op de wachtlijst, hoop voor hun dat het allemaal gaat lukken met Lisa. Want als het lukt en er zit een reu tussen dan gaat hij naar hun toe. Als ze eerder aan de beurt zijn zullen ze wachten.
De foto's staan in mijn album.
Wordt vervolgd.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

wubke

Bericht door wubke »

Aah...wat een heerlijk stel. Wat leuk dat je dat van tevoren al geregeld hebt en al kennisgemaakt. Dat het met de honden klikt is ook al een geruststelling. Nu kun je rustig afwachten tot het juiste moment. Spannend..... :wink: :wink:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat ontzettend leuk, Erna!!! Gefeliciteerd met de nieuwe schoonzoon, zal ik maar zeggen! :wink: Een prachtig stel hoor!
Het zou toch geweldig zijn als de mensen van Dop een reutje kunnen houden.
(En jullie heel misschien een pup erbij?!)

Waar is Dop een zoon van, Erna? Oh ik zie het al: Vosje-Chum van Doirne X Storm.
Wonen de mensen van Dop redelijk in de buurt van jullie?
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ha, ha, jij hebt het over een nieuwe schoonzoon. :o Die hebben we nog niet, alleen schoondochters.
Toen ik gisteren de baas van Dop aan de lijn had riep hij zijn vrouw en zei dat hij de moeder van Lisa aan de telefoon had. :shock:
Ik vertelde hem dat ik dat zelf helemaal niet zo zag. :lol:
De mensen van Dop wonen 24 km hier vandaan, dus zo'n beetje om de hoek.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:oops: ja laat dat nieuwe er dan maar af.

Ideaal de mensen van Dop ongeveer om de hoek!
Leuk dat we het allemaal kunnen meebeleven, Erna!
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een ontzettend leuk stel samen !!!!!
Einig dat je al kennis hebt gemaakt en dat het zo'n lieverd is. :kus:
Ze zien er zo heerlijk afgezoend uit met die natte bekkies.
Hoera voor het paar... :dog: :dog: :jeah:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:wave: :jeah: :dog: :dog: :jeah:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Jeanette schreef:Wat een ontzettend leuk stel samen !!!!!
Einig dat je al kennis hebt gemaakt en dat het zo'n lieverd is. :kus:
Ze zien er zo heerlijk afgezoend uit met die natte bekkies.
Hoera voor het paar... :dog: :dog: :jeah:
Het was zeker leuk, Lisa en Dop hebben bijna een uur lopen rennen. Lisa heeft in de auto op de terugweg nog een tijdje uit liggen hijgen.
Het is maar goed dat ze naar buiten konden, binnen hadden ze met hun temperament de boel afgebroken denk ik. :o :schrik:
Dop is een hele leuke hond, ben blij dat we zijn wezen kijken.

Groetjes, Erna.

Mary

Bericht door Mary »

Tja, ik hoor het al.... nog even en je gaat gewoon niet op vakantie
:P :P :P
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Mary schreef:Tja, ik hoor het al.... nog even en je gaat gewoon niet op vakantie
:P :P :P
Dat nou ook weer niet Mary, maar ik overweeg wel of ik Lisa bij Pim moet laten in de vakantie. Dan Zou Pim met Lisa naar Dop kunnen gaan als het zover is. Maar ik wil er eigenlijk bij zijn, dus dat zou ik wel erg moeilijk vinden. Pim staat trouwens ook niet zo te springen bij het idee, heb het hem wel voorgelegd.

Groetjes, Erna.

loes

Bericht door loes »

Dus nu maar hopen, dat Lisa zich keurig aan het ideale tijdschema aanpast :P , wat inhoudt, dat als ze met jou meegaat als ze nog niet loops is, je op tijd terug bent? Of ben je langer dan 10 dagen weg?
Heb je trouwens enig idee wanneer ze willig is, want dat kan nog al eens verschillen. Na meerdere vruchteloze pogingen bij Norma bleek ze dus op de 15e dag vlot gedekt te kunnen worden, wel door een ervaren reu, die zich niet liet afsnauwen.
Wel fijn, zo lekker dichtbij en reueigenaren, die het zelf ook leuk vinden, zodat je het stel desnoods een paar dagen achter elkaar de juiste tijd kunt laten uitzoeken. :D .
Nu we kijken met spanning naar het vervolg uit.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Als Lisa uiterlijk 3 sept. loops wordt kan ze voor de vakantie worden gedekt.
Als Lisa in de vakantie loops wordt kan ze na de vakantie worden gedekt.
Ze zou niet loops moeten worden tussen 4 en 16 sept. dan komt het niet goed uit.
Oooh ja, komt nog een vakantie bij :wink: Dop gaat namelijk een week logeren i.v.m. vakantie van zijn baas. Die week en mijn 10 dagen overlappen elkaar een paar dagen.
Dus als Lisa voor de vakantie gedekt kan worden gaan we met haar naar Hattum, daar logeert Dop in die week. Tsja, dat is dan wel een stuk verder weg, maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.
Het is net een puzzel, nu maar hopen dat alle stukjes op zijn plaats zullen vallen.

Groetjes, Erna.

Renate

Bericht door Renate »

Tjonge, ik vind het al spannend. Hoe moet het voor jullie wel niet zijn :crazy: ?

Joehoe puppies! :dog: :dog: :dog: :dog: :dog: :dog:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ha ha, Renate, je hebt het goed voor met Lisa,
zes stuks nog wel :wave: :P

Renate

Bericht door Renate »

Dat vond ik wel een mooi aantal :P

Erna

Bericht door Erna »

Ha, ha, ha, het grapige is dat het Lisa op dit moment niet interesseerd, 3, 4, 5, of 6, misschien dat ze er van droomt, ze ligt hier naast mijn stoel te slapen. Ze moest net wel heel erg zuchten. Gek hé, dat een hond ook kan zuchten. Ze zullen er vast wat anders mee bedoelen dan wij.

Groetjes, Erna.

Renate

Bericht door Renate »

3,4,5,of 6 poeh daar zou ik ook van zuchten! :worship:

Ik heb mijn handen al vol aan onze tweeling, dus petje af voor de smouzenmama's :jeah:

:dog: :dog: :dog: :dog: :dog: :dog: (maar het blijft een leuk aantal :wink: )

loes

Bericht door loes »

Ja 6 en dan mooi verdeeld zoals bij Guusje van Charlotte Peeters, 3-3 is echt leuk. Maar nu krijgt pa Boris zeer waarschijnlijk maar 1 kind bij zijn 2e "vrouw", want bij de echo van Susie was maar 1 pup te zien... :cry:
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Och jè, dat is weinig. Ik hoop maar dat er nog twee in een stil hoekje zaten. Eentje kan vaak groot zijn, twee komen soms tegelijk in het geboortekanaal...hup keizersnede. Maar hopen dat Susie geluk heeft.
Ik duim voor Lisa voor vier. Twee meisjes en twee jongens. Mooi zat. Lekker overzichtelijk.
:innocent: :innocent: en :boogie: :boogie: :crazy:
Heb jij wel eens gehoord van een eiïge tweelingen bij honden Loes????

loes

Bericht door loes »

Nee, eigenlijk niet, maar zou eigenlijk wel moeten kunnen, toch? :wink: Dus honden, die exact hetzelfde zijn... :hmm: Nou bij de smouzen denk ik dan niet :D , want 2 smousjes, die op elkaar lijken :shock:
Ja, voor Susie ziet het er niet zo leuk uit, die ene pup (de DA zag ook nog een dode foetus) was al redelijk groot, dus hij had de eigenares al voorbereid op een eventuele keizersnee. Heel sneu, want 1 pup opvoeden is heel moeilijk, daar moet je veel mee doen, want die mist de natuurlijke concurrentie en correctie en die eigenaren zijn niet de allerjongsten meer. Ik hoop maar, dat er in ieder geval nog 1 in zit, maar in het aantal vergissen als er meerdere in zitten, is meer dan gebruikelijk, maar bij 1.., ik heb geen idee of die dan net achter die ene wat grote pup kan zitten.
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten