een reu

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
marcel

een reu

Bericht door marcel »

nu heb ik een vraag ik weet alleen niet of het goed stel: hoe zit dat nou als je een,reu neem en je stel hem voor de dek.en hoe gaat dat in zijn werking en waar moet je op letten......is er dan nog vrijheid tussen baas en hond ik bedoel hiermee met het uitlaten en andere honden.diegene die een reu heeft hoe doe jij het
gr

Mary

Re: een reu

Bericht door Mary »

:scratch:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

rini

Bericht door rini »

Hoe doe jij het :hihi:
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Mijn ervaring is dat ze kunnen veranderen na het dekken, maar dit hoeft niet zeggen de kenners. Maar dat hoort bij het hebben van een smous; je belooft mee te werken aan de terugfok van dit ras. Als je nu al weet dat je straks je belofte om mee te werken niet na gaat komen; kies dan alsjeblieft voor een ander ras. Nederland heeft hele asiels vol leuke honden die snakken naar een leuk baasje omdat ze eenzaam zijn...
En hoe ik het doe, gaat je natuurlijk niets aan...! :grijns:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Mary

Bericht door Mary »

Martine schreef: En hoe ik het doe, gaat je natuurlijk niets aan...! :grijns:
Beetje bekrompen toch wel :mrgreen:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

H.v.witzenburg

Bericht door H.v.witzenburg »

Beste marcel, laat je niet gek maken. als jij straks een leuk hondje hebt en hij wordt goed gekeurt voor het terugfok programma dan zijn er best mensen die jou daar in willen raden eerst maar genieten laat ieder maar kletsen en ga gewoon voor jou smous. laat een ander maar asielhondjes redden iki hoef niet zonodig een asielhond of rasloos dus kies ik een smous die zijn nog niet stuk gefokt gelukkig groeten Hein.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Zo is het...dat duurt nog wel een paar jaar...dus eerst genieten maar.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

H.v.witzenburg

Ja ook ik heb voor een reu gekozen, gewoon om dat ik geen zin in een nestje met honden wil, zou die fok verplichting er niet zijn dan had ik een teefje genomen. nu dus niet mijn smous hoeft geen schoonheids kampioen te zijn, zolang ik hem de mooiste de liefste de trouwste smous van deze wereld zal vinden moet het toch goed komen.mijn smous mag bestbont of ander schoonheidsfoutje hebben het belangrijkste is dat hij of zij gezond is en niet of hij wel bij het bankstel past dan haal ik wel een smouskleurig bankstelergens vandaan marcel gaan voor jou pup komend jaarlaat je dit plezier door niemand verpesten oh een lelijk woord foei groeten hein.

marcel

Bericht door marcel »

nou heb er wel zin aan hoor zo'n leuk klein lief hondje tijd geleden hoor en heerlijk weer wat aanspraak,als ik er over heb krijg ik er de kriebels van.hij heeft hier ook genoeg ruimte een joekel van een tuin grote woonkamer

rini

Bericht door rini »

De kriebels :scratch: die heb je wel vaker gehad geloof ik :fluit: en als het uitgekriebelt is wat dan.........dan zit je wel met een puppy of gaat die dan naast je dure fietsspullen :?:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

rini schreef:De kriebels :scratch: die heb je wel vaker gehad geloof ik :fluit: en als het uitgekriebelt is wat dan.........dan zit je wel met een puppy of gaat die dan naast je dure fietsspullen :?:
Rex is bijna 13 jaar geworden Rini.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

H.v.witzenburg

Rini,die dure fietsspullen worden ook gebruikt. laat Marcel in zijn waarde leg nou eens niet op alle slakken zout. dat geld dusniet alleen voor jou Rini er zijn er meer die opalle slakken zout strooien. Marcel jou pup komt er wel volgend jaar in dezomer lekker knuffelen groeten Hein

Anja

Bericht door Anja »

Ik zou mij maar niet zo'n zorgen maken om het hebben van een reu die een keer dekt. Natuurlijk er zijn uitzonderingen maar als jij een goede band heb met je hond zou ik maar eerder op jezelf vertrouwen als baas/roedelleider dan op de wilde verhalen van mensen om je heen.
Binnen de schapendoes populatie zijn er ook veel dekreuen en dat valt echt allemaal mee. Er zijn natuurlijk dekmeesters bij die denken dat iedere teef die bij hun op bezoek komt voor hun is en komt voor de bruiloftsdaad.
Een reu die dekt veranderd ook lang niet van karakter. Net zo min als een teef die een nestje krijgt.
Ik zou er gewoon lekker van gaan genieten als je jouw reutje in huis krijgt.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Helemaal mee eens.
De meeste dekreuen worden ook al ingezet als ze net in hun jonge heren jaartjes zijn.
Of het macho gedrag dan komt omdat hij een keer gedekt heeft, of dat hij gewoon volwassen wordt..ik denk het laatste.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

H.v.witzenburg schreef:Rini,die dure fietsspullen worden ook gebruikt. laat Marcel in zijn waarde leg nou eens niet op alle slakken zout. dat geld dusniet alleen voor jou Rini er zijn er meer die opalle slakken zout strooien. groeten Hein
Rini is veel te begaan met dieren om zout op slakken te leggen :hihi: En dat is juist de reden dat zij en anderen zo met die slakken in de weer zijn. Mij en de meesten van ons gaat het om de dieren (en dacht bij jou ook toch Hein? Meen ik gelezen te hebben :wink2: .) en de mens is daarbij bijzaak , die zorgt wel voor zichzelf.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

yvonne

Bericht door yvonne »

Wat ik toch een beetje mis in sommige reacties, is de sympathie voor het TFP.
Dit zeg ik niet om iemand tegen de schenen te schoppen hoor! :wink2:
Na de dood van Boomer, stonden wij op de lijst voor een reutje. De wachttijd zou beduidend lager zijn en wij wilden ook niet zo heel lang wachten.
Onverwachts werd het een teefje, Senna.

Zij zal, als alles goed gaat, t.z.t een nestje krijgen. Hoe ouder zij wordt en hoe meer wij dit geweldige hondje gaan kennen, des te geweldiger wij het gaan vinden om het door te mogen geven.
Het zal ontzettend druk worden, maar dit weegt voor ons niet op tegen alle mooie verwachtingen.
Wij staan er wel degelijk bij stil dat dit leuke ras er niet geweest zou zijn zonder de enorme inzet van veel mensen.

Wij zien de fokverplichting niet als een blok aan ons been, maar aan een bijdrage voor het voortbestaan van de Smous.
Als dat wel het geval zou zijn geweest, hadden voor een ander ras- of niet ras- hondje gekozen.
Boomer was een kruising en voor ons het allerliefste en leukste hondje van de wereld.
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

yvonne schreef:Wat ik toch een beetje mis in sommige reacties, is de sympathie voor het TFP.
:scratch:

Mensen hoeven van mij geen sympathie te hebben; als ze zich maar wel aan hun belofte tot terugfokken houden...

Belasting betalen vinden we ook geen van allen leuk, maar doen we wel. Gewoon omdat het zo is afgesproken in Nederland.

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik weet ook wel Martine dat het daar om gaat, maar het viel me gewoon op. :smile:
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Maar van de mensen die zijn doorgedrongen tot dit forum (de echte doorgewinterde Smous-o-fiel zal ik maar zeggen...) verwachten we dat natuurlijk wel.. ;)

yvonne

Bericht door yvonne »

En nu maar hopen op heel veel Smous-o-fielen!
Afbeelding

Gesloten