Woezel X Jurre
Re: De fotosite
En Woezel wordt gedekt! Ik denk komend weekend en hoop dat het lukt. Ben nog bezig me te bezinnen op haar huwelijkskandidaten
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Ben benieuwd wie haar vrijer gaat worden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Leuk Maria, ik ben benieuwd.
Wat gaat het toch snel; ik weet nog goed dat Woezel een pup was, en nu is ze al weer 3!
groet, Martine
Wat gaat het toch snel; ik weet nog goed dat Woezel een pup was, en nu is ze al weer 3!
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Zeker hopen dat het lukt, Maria.
Ben echt benieuwd wie de uitverkorene wordt, maar dat horen we vast wel, toch?
Ben echt benieuwd wie de uitverkorene wordt, maar dat horen we vast wel, toch?
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
sammydesmous
:yes: Pups voor Woezel. Fijn dat ze gedekt gaat worden Maria. Wordt dit Woezels eerste nestje?
Groetjes
Joseen likjes van Wieske -Sammy op de Ruiver
Groetjes
Joseen likjes van Wieske -Sammy op de Ruiver
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Hoort eigenlijk niet zo in dit topic, ik zal hierna berichten over Woezel in het juiste topic plaatsen.
Woezel wordt gedekt door Jurre, zoon van Bobbie x Fieke. Het is een volle broer van Diesel (die ook op mijn deklijst staat). Fieke is een kind van Thore Flo en dat is weer het zusje van mijn Jip (Tuuntje Jip), dor mijzelf gefokt.
Woezel wordt gedekt door Jurre, zoon van Bobbie x Fieke. Het is een volle broer van Diesel (die ook op mijn deklijst staat). Fieke is een kind van Thore Flo en dat is weer het zusje van mijn Jip (Tuuntje Jip), dor mijzelf gefokt.
Dat doe je goed Maria; Jurre was de mooiste pup uit het nest en heel lang mijn favoriet! Het klikte alleen niet zo tussen Jurre en Bobbie; vandaar dat we toen voor Diesel hebben gekozen.
groet, Martine
groet, Martine
Ja, de mooie rooie. Ook op de RITS nog een mooi hondje. We hopen maar weer op succes, dus de
weer aan het werk
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ik heb wel zitten vergelijken hoor. Maar voor Woezel is vooral de vierkante bouw van belang en de korte voorsnuit. Die waren bij Jurre goed aanwezig. Ook moet ik oppassen voor vliegende oren. Die van Woes hangen goed, maar ik ken familieleden.......
Kijk eens wat een prachtig koppie hij heeft! . Berkel en Rodenrijs is heerlijk dichtbij, maar dat is bijzaak hoor. De baasjes waren erg verbaasd en vielen helemaal stil. Ze waren in eerste instantie afhoudend, maar na een poosje praten met ze, waren ze akkoord gelukkig. Nu maar hopen dat Woezel zich gedraagt en Jurre niet wegsnauwt, ze is nogal een muts.
Kijk eens wat een prachtig koppie hij heeft! . Berkel en Rodenrijs is heerlijk dichtbij, maar dat is bijzaak hoor. De baasjes waren erg verbaasd en vielen helemaal stil. Ze waren in eerste instantie afhoudend, maar na een poosje praten met ze, waren ze akkoord gelukkig. Nu maar hopen dat Woezel zich gedraagt en Jurre niet wegsnauwt, ze is nogal een muts.
- Bijlagen
-
- Jurre
- jurre.jpg (45.18 KiB) 3554 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Maria op 04 jan 2011, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat een plaatje! Krijg je ook pups met een tong waar blauw bloed in zit; pups van adel dus!
Die vlekken komen van Fieke; Bobbie heeft ze niet, maar alle 9 pups hebben ze geërft!
Als het niet lukt met Jurre ben je van harte welkom hoor!
Hij lijkt heel erg op zijn broer; zijn snuit is zo'n 0,5 cm langer maar ik vind Diesels vacht weer mooier; heel erg dik, stug haar en volgens mij een tikje donkerder.
Gaat het maandag gebeuren?
groet, Martine
Die vlekken komen van Fieke; Bobbie heeft ze niet, maar alle 9 pups hebben ze geërft!
Als het niet lukt met Jurre ben je van harte welkom hoor!
Hij lijkt heel erg op zijn broer; zijn snuit is zo'n 0,5 cm langer maar ik vind Diesels vacht weer mooier; heel erg dik, stug haar en volgens mij een tikje donkerder.
Gaat het maandag gebeuren?
groet, Martine
Mooie hond, ik vind hem heel erg op Bobbie lijken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Renate
Wat een leukerd! Die prachtige warme geboortekleur zit nog op zijn oortjes!
Ik hoop dat Woezel en Jurre een succes worden.
De reactie die Maria aan de telefoon beschrijft, daar ben ik nou een beetje bang voor. Ik zou niet weten wat ik zou moeten zeggen als de reu-eigenaren afhoudend reageren. Natuurlijk ze herinneren aan het TFP, maar ik denk dat ik me er heel ongemakkelijk bij zou voelen.

Ik hoop dat Woezel en Jurre een succes worden.
De reactie die Maria aan de telefoon beschrijft, daar ben ik nou een beetje bang voor. Ik zou niet weten wat ik zou moeten zeggen als de reu-eigenaren afhoudend reageren. Natuurlijk ze herinneren aan het TFP, maar ik denk dat ik me er heel ongemakkelijk bij zou voelen.
Ach...als je helemaal weg bent van hun reu...trek je ze vanzelf wel over de grens.
Geen smouzeneigenaar kan het prijzen van hun hondje weerstaan.
Denk gewoon..het is een kind van je klas dat tegen een taakje opziet...
Wat een ontzettend lekker koppie...die Jurre
Niet zo erg ver weg is toch mooi meegenomen Maria.
Geen smouzeneigenaar kan het prijzen van hun hondje weerstaan.
Denk gewoon..het is een kind van je klas dat tegen een taakje opziet...
Wat een ontzettend lekker koppie...die Jurre
Niet zo erg ver weg is toch mooi meegenomen Maria.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Wat heeft die Jurre een lekker koppie!
Ga hard aan het duimen in het weekend.
De eigenaren van een reu worden overvallen met zo'n vraag, ook al weten ze van het TFP.
Ans, van Wim-Sjors heeft gelijk contact met mij opgenomen, voordat ze Ja zei tegen de eigenaren van Mous-Saar. Die hadden dus in allereerste instantie dezelfde ervaring als Maria.
De eigenaren van een reu worden overvallen met zo'n vraag, ook al weten ze van het TFP.
Ans, van Wim-Sjors heeft gelijk contact met mij opgenomen, voordat ze Ja zei tegen de eigenaren van Mous-Saar. Die hadden dus in allereerste instantie dezelfde ervaring als Maria.
Charlotte
Dat doet hij zeker!Erna schreef:Mooie hond, ik vind hem heel erg op Bobbie lijken.
Het beste is, om eerst te laten merken, dat dit voor jou DE reu is, zo mooi, en wat een leuk karakter. Verder heb ik het altijd even kort over de Rits, dat we wég waren van deze hond en vinden, dat juist deze reu zijn genen moet doorgeven, omdat hij de beste en mooiste uit dat nest was en er anders een hele foklijn verloren kan gaan.Charlotte schreef:Wat heeft die Jurre een lekker koppie!![]()
Belangrijk vinden mensen altijd, dat je enthousiast over hun reu bent. En vaak moet het even bezinken, want je overvalt ze altijd. Wij, teveneigenaren zijn in ons hoofd al lang bezig met een evt. dekking, maar zo'n reueneigenaar krijgt op dinsdagavond 21 uur ineens een telefoontje van een stikvreemde mevrouw.
-
Renate
Re: Woezel X Jurre
Bedankt voor deze handleiding, Maria!
Ik zal het ter harte nemen.
Het klinkt ook allemaal heel logisch zoals je het opschrijft, toch blijft het een vreemd telefoontje om te plegen.
Dat gevoel heb ik erbij in ieder geval.
Ik zal het ter harte nemen.
Het klinkt ook allemaal heel logisch zoals je het opschrijft, toch blijft het een vreemd telefoontje om te plegen.
Re: Woezel X Jurre
Ik weet zeker dat Dorien en/of ik destijds tegen deze eigenaren hebben gezegd hoe mooi Jurre was en dat we echt van harte hoopten dat ze hem beschikbaar wilden stellen voor de terugfok (en dat ik hem het liefste zelf had gehouden). Ik ben dan ook heel blij dat hij nu gaat dekken!
Ik voelde me in het begin ook een aantal keren overvallen door de vraag of ik Bobbie wilde lenen aan hun teef. We waren nauwelijks thuis van de RITS en we werden al gebeld. Dat het zo snel kon gaan had ik geen rekening mee gehouden. Ik weet het niet precies meer, maar ik heb een aantal keren nee gezegd omdat ik hem nog te jong vond. De eerste keer was ik overigens zo beduusd van die vraag (door Fredie) dat ik "ja" had gezegd, maar me later realiseerde dat hij een ontstoken piemel had en het daarom alsnog heb afgezegd. Nog geen 1,5 jaar oud was hij toen. Toen heb ik Fredie gevraagd of ze hem pas na de zomer weer op dekslijsten wilde plaatsen. En toen eind augustus heeft hij binnen 2 weken al zijn kruid verschoten... Maria, heb je wel zin in 9 pups?
(Bobbie heeft volgens mij niets met het aantal te maken, maar toch, raak schieten kon die; hopelijk heeft zijn zoon die eigenschap geërft...)
Ik voelde me in het begin ook een aantal keren overvallen door de vraag of ik Bobbie wilde lenen aan hun teef. We waren nauwelijks thuis van de RITS en we werden al gebeld. Dat het zo snel kon gaan had ik geen rekening mee gehouden. Ik weet het niet precies meer, maar ik heb een aantal keren nee gezegd omdat ik hem nog te jong vond. De eerste keer was ik overigens zo beduusd van die vraag (door Fredie) dat ik "ja" had gezegd, maar me later realiseerde dat hij een ontstoken piemel had en het daarom alsnog heb afgezegd. Nog geen 1,5 jaar oud was hij toen. Toen heb ik Fredie gevraagd of ze hem pas na de zomer weer op dekslijsten wilde plaatsen. En toen eind augustus heeft hij binnen 2 weken al zijn kruid verschoten... Maria, heb je wel zin in 9 pups?